پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۴۳۲
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه کشفیات موادمخدر توسط وزارت اطلاعات بیشترین رشد را بین سایر دستگاه‌های کاشف داشته است افزود: کشفیات وزارت اطلاعات در این حوزه در مقایسه با سال گذشته بیش از ۸۰ درصد رشد داشته است و کشفیات مواد مخدر توسط نیروی انتظامی نیز رشد ۹ درصدی را نشان می‌دهد.

شعار سال: سردار افشاری سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در نشست امروز با خبرنگاران اذعان داشت:با اشاره به آمار کشفیات مواد مخدر طی شش ماه نخست امسال اظهار کرد: طی شش ماه نخست امسال و بر اساس گزارشات دستگاه‌های کاشف، بیش از ۳۹۵ تن انواع مواد مخدر کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نزدیک به ۱۱ درصد رشد داشته است.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه کشفیات موادمخدر توسط وزارت اطلاعات بیشترین رشد را بین سایر دستگاه‌های کاشف داشته است افزود: کشفیات وزارت اطلاعات در این حوزه در مقایسه با سال گذشته بیش از ۸۰ درصد رشد داشته است و کشفیات مواد مخدر توسط نیروی انتظامی نیز رشد نه درصدی را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: علاوه بر مواد مخدر، طی شش ماه نخست امسال مقادیر قابل توجهی قرص، آمپول و داروهای با مصرف چند گانه که در مواردی مصارف سوء نیز دارد کشف شد و این کشفیات به نسبت شش ماه نخست سال گذشته حدود ۳۴۰ درصد رشد داشته و این در حالی است که کشف مواد پیش‌ساز نیز رشدی ۲۳۵ درصدی را نشان می‌دهد.

افشار با بیان اینکه آمار عملیات‌های انجام گرفته در حوزه مقابله با مواد مخدر طی شش ماه ابتدایی سال جاری ۲۵ درصد کاهش داشته، این کاهش عملیات در مقابل افزایش کشفیات را نشان از هدفمند شدن مبارزه با قاچاق مواد مخدر و ضربه زدن به باندهای اصلی قاچاق عنوان کرد و گفت: علاوه بر کاهش عملیات، تعداد باندهای متلاشی شده قاچاق مواد مخدر نیز کاهش ۱۵ درصدی داشته است و این نشان می‌دهد باندهای بزرگ قاچاق، زیر ضربه نیروهای مقابله‌ای قرار گرفته‌اند.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه این نشست از کاهش ۱۵ درصدی کارگاه‌های تولید شیشه و هروئین در کشور و همچنین کاهش ۲۰ درصدی شهدای مبارزه با موادمخدر خبر داد و گفت: علی‌رغم کاهش این آمار، شاهد افزایش تعداد کشفیات اسلحه و مهمات از باندهای قاچاق مواد مخدر به میزان ۱۸ درصد هستیم که این افزایش نشان دهنده ارتباط اساسی قاچاق موادمخدر با تروریسم و قاچاق اسلحه است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آمار ساماندهی معتادان تهرانی گفت: در ۶ ماه نخست امسال بیش از ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر از معتادان خیابانی در استان تهران ساماندهی شدند که از این تعداد ۷۹۸۴ نفر در مراکز اقامتی ماده ۱۵ و ۱۶ پذیرش شدند. این در حالی است که از میان این افراد ۵۷۷ نفر، اتباع بیگانه بوده و بیش از ۳۸۰۰ نفر از افراد دستگیر شده، متکدیان، بی‌خانمآن ها و بیماران مزمن روانی بودند.

افشار در ادامه این نشست با مقایسه آمار مرگ و میر معتادان کشور در سه ماه نخست امسال و ماه چهارم، افزود: این آمار نشان می‌دهد که میزان مرگ و میر معتادان در کشور در مقایسه با آمار مشابه سال قبل، تفاوت قابل ملاحظه‌ای نداشته است و البته باید گفت که آمار مرگ و میر معتادان در سال گذشته، نسبت به سال قبل از آن با افزایش همراه بود.

سخنگوی ستاد مبارزه با موادمخدر در خصوص آمار حوزه درمان نیز گفت: در حال حاضر هفت هزار و ۵۱۶ مرکز درمان معتادان فعالند که علاوه بر این مراکز، ۲۴۱ مرکز DIC و ۳۳۱ تیم سیار خدمات کاهش آسیب را در اختیار معتادان قرار می‌دهند.

سردار افشاری گفت: براساس دستورالعمل و آیین نامه‌ای که برای معتادان نوشته شده است معتادانی که دچار بیماری‌های به خصوص و یا زخم باز هستند ابتدا در کمپ پذیرفته نمی‌شوند بلکه پیش از مراجعه به کمپ باید به مراکز وابسته به بهداشت و درمان مراجعه کرده زخم یا بیماری خود مثل ایدز، مننژیت و.. را درمان کنند و سپس به ماده ۱۶ بیایند، زیرا در غیر این صورت اگر با همان بیماری به ماده ۱۶ رجوع کنند نه تنها بیماری شان درمان نمی‌گردد بلکه بدتر نیز می‌شود.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون حشیش و ماریجوانا گفت: سهم مصرف حشیش و ماریجوانا در کشور کم نبوده و در حال حاضر هنوز هم سهم زیادی از واردات را به خود اختصاص می‌دهد، اما در این باره مردم باید حواسشان را جمع کنند تا در آپارتمآن ها و گلخانه‌ها که با ایجاد فضایی مناسب برای این گیاهان می‌شود موقعیت رشد آن را فراهم کرد مبادا کشت این نوع گیاه انجام شود.

ایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار 18 مهر 96، کد مطلب: ۶۳۸۹۹۰، www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین