پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۷۰۴
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲
فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: دولت آمریکا بهتر از هر کسی می داند سپاه پاسداران جزو گروه های نظامی رسمی در دنیا بوده و این کار که ارتش کشوری توسط کشوری دیگر تروریست نامیده شود، خلاف عرف بین المللی است.

شعار سال«عبدالله ناصری» فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص صحبت های اخیر رییس جمهوری آمریکا مبنی بر قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه های تروریستی گفت: همانگونه که از روزهای اول روی کار آمدن ترامپ می شد پیش بینی کرد، چنین اتفاقاتی دور از ذهن نبود. به عنوان مثال رییس جمهوری آمریکا در بحث مهاجرت ها و یا روابط بین الملل عملکرد غیرمنطقی داشت، بنابراین چنین تصمیمی از جانب شخصی همچون ترامپ عجیب نیست.

وی ادامه داد: هر چند ترامپ بارها نشان داده رفتارهای غیرعقلانی انجام می دهد اما نباید این نکته را فراموش کرد که قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروه های تروریستی عواقب جبران ناپذیری برای آمریکایی ها در منطقه به همراه دارد و مطمئنا مشاوران وی این نکته مهم را گوشزد کرده اند.

ناصری با اشاره به موعد تمدید مجدد برجام از سوی آمریکایی ها عنوان کرد: با توجه به شرایطی که در حال حاضر در آن قرار داریم به نظر می رسد ترامپ بیشتر قصد دارد از این مسأله بهره برداری سیاسی کند و به نوعی با تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی از ایرانی ها امتیازات بیشتری به دست آورد. دولت آمریکا بهتر از هر کسی می داند سپاه پاسداران جزو گروه های نظامی رسمی در دنیا بوده و این کار که ارتش کشوری توسط کشوری دیگر تروریست نامیده شود، خلاف عرف بین‌المللی است و حتی الامکان شکایت در دادگاه های بین المللی برای طرف ایرانی محفوظ است.

وی در خصوص واکنش مناسب سپاه پاسداران در صورت تصویب این قانون اظهار داشت: اگر زمانی این قانون تصویب شد مجموعه حاکمیت لازم است با اتخاذ تصمیمی درست نسبت به آن واکنش نشان دهند و نباید از روی احساس رفتار کرد؛ زیرا واکنش احساسی در این رابطه دقیقا همان چیزی است که طرف آمریکایی می خواهد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان بیان کرد: مردم و مسئولان باید بدانند که سپاه پاسداران تنها ذی نفع این مسأله نیست و کل کشور در سطوح مختلف با آن در ارتباط خواهند بود. فلذا در صورت تصویب این قانون در عین حال که مردم پشت سپاه پاسداران می ایستند، فرماندهان سپاه و حکومت نیز باید نسبت به آن واکنشی منطقی و عقلانی نشان دهند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار 19 مهر 96، کدمطلب:623270، www.bornanews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین