پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۲۰
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امید آمریکا به موفقیت پروژه جدید نفوذ پس از برجام افزایش یافت گفت: برخی می‌خواهند حتی موضوع برجام را لطفی از ناحیه آمریکا و غرب به ایران معرفی کنند.

شعارسال: سید محمد حسینی اظهار داشت: مقام معظم رهبری علی‌رغم دقتی که شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها دارد احتمال می‌دهند که در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی نفوذ صورت بگیرد.

وی افزود: در سال 88 یکی از اعضا مجلس خبرگان خوراک خبری رسانه‌های غربی را تأمین می‌کرد، این یعنی حتی 1نفر هم می‌تواند نفوذی خطرناکی باشد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیان کرد: عده‌ای می‌خواهند سخنان مقام معظم رهبری در ارتباط با اهمیت نفوذ را سست و سبک کنند، در دهه 70که بحث تهاجم فرهنگی مطرح شد برخی گفتند توهم است، جنگ و فاجعه‌ای وجود ندارد، موضوع را نفی می‌کردند، امروز هم عده‌ای می‌خواهند بگویند نفوذی وجود ندارد.

حسینی گفت: آمریکایی‌ها می‌خواهند نام جمهوری اسلامی بماند و حتی بر رأس آن‌یک روحانی باشد اما از درون ماهیت غیر اسلامی باشد، افغانستان، پاکستان و موریتانی هم نام جمهوری اسلامی رادارند اما به آرمان، اهداف، اصول و ارزش‌ها پایبندی وجود ندارد.

اهم اظهارات وی را در ادامه بخوانید:

اکنون آمریکایی‌ها می‌گویند باید کسانی که در ایران به‌نوعی با سیاست‌های ما مخالفت جدی نمی‌کنند یا در مواردی همراهی می‌کنند تقویت بشوند، بقیه که به مقاومت اعتقاد دارند، در مسائل داخلی و خارجی می‌خواهند به کشور و ظرفیت‌های داخلی متکی باشند را تندرو می‌نامند.

ما این وظیفه را بر عهده‌ داریم که کسانی را که غرب می‌خواهد آن‌ها قدرت بگیرند را بشناسیم و متوجه تحرکات آن‌ها باشیم، لازمه آن انسجام و هم‌افزایی نیروهای متدین، ولایی و ارزشی است، در سال 92تجربه نبود انسجام را دیدیم.

اکنون دو طیف در کشور وجود دارد، طیف نخست معتقد به انقلاب، آرمان‌های راستین امام خمینی (ره)، خط امام و رهبری هستند، برخی از افراد طیف دوم که در بدو انقلاب تلاش و سوابق درخشنده‌ای داشتند اکنون خیلی به سمت‌وسوی غربی‌ها روی آوردند، حتی موضوع برجام را می‌خواهند لطفی از ناحیه آمریکا و غرب به ایران معرفی کنند.

برخی حق‌الناس را به‌گونه‌ای تعبیر کردند که انگار هرچه می‌گویند و یا هر آنچه در فتنه 88 گفتند درست بود، برخی حتی در سال 84 هم وقتی مردم به آن‌ها رأی ندادند گفتند ما به خدا می‌سپاریم، سال 88 هم شکست را نپذیرفتند و خواستند با ابطال انتخابات یک بدعت به وجود آورند تا هر گروهی با قلدری و اردوکشی خیابانی بگویند انتخابات باید باطل شود که مقام معظم رهبری مقابل این اقدامات ایستادند و از جمهوریت نظام دفاع کردند.

برخی خود را ولایی می‌دانند اما یک‌گوشه نشستند و حتی وقتی مقام معظم رهبری موضع می‌گیرند یا ساکت می‌نشینند یا می‌خواهند دوپهلو صحبت کنند، افراد باید هزینه کنند تا اگر فرصتی برای خدمت پیش آمد موردحمایت قرار بگیرند.

(درباره انتقاد و اعتراض برخی استانداران نسبت به رد صلاحیت‌ها): خوب تعداد قابل‌توجهی رد شدند اعتراض کنند، وقتی ورود 12هزار نفر یک آمار بی‌سابقه باشد و اطلاعاتی در مورد این افراد نداشته باشند احراز نمی‌شود، اعتراض می‌کنند و بار دیگر بررسی می‌شود، نباید شخصی بیاید و با حرف پراکنی شورای نگهبان را زیر سؤال ببرد، شورای نگهبان از ارکان اصلی نظام است.

اکنون تعداد قابل‌توجهی از این افراد تأیید صلاحیت شدند و می‌توانند در انتخابات شرکت کنند، گرچه خودشان در روزهای نخست نام‌نویسی تبلیغات می‌کردند که نهضت ثبت‌نام، ثبت‌نام فله‌ای و همین‌طور ثبت‌نام می‌کردند که بعد نظام اسلامی را هدف قرار بدهند.برخی از این 12هزار نفر خود از فتنه 88 محکومیت داشتند، بااطلاع کامل از محکومیت خود ثبت‌نام کردند تا اگر رد صلاحیت شدند بگویند مردم ببینید که چقدر رد صلاحیت کردند و علیه نظام جنجال به‌پا کنند و آن را زیر سؤال ببرند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار خبر 1 بهمن 1394، کدمطلب: 501685، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین