پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۴۷۶
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱
بر اساس آمارهای اعلام‌شده توسط شرکت ملی پالایش میانگین مصرف بنزین کشور در شش ماهه نخست سال 96 رشدی بی‌سابقه در مقایسه با مدت مشابه پارسال داشت.

شعارسال: بر اساس آمارهای اعلام‌شده توسط شرکت ملی پالایش و پخش، میانگین مصرف بنزین کشور در شش ماهه نخست سال 96 رشدی بی‌سابقه با میزان 8.3 درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال داشت. این میزان از رشد به حدی بالا است که پیش‌بینی مدیران ارشد این شرکت، رشد 5 درصدی مصرف بنزین در سال 96 بود.

این میزان از رشد مصرف بنزین از سال 86(زمان اجرای سامانه کارت سوخت) تاکنون بی‌سابقه بود. یکی از علت‌های این افزایش مصرف، حذف سهمیه‌بندی بنزین به عنوان ابزار کنترلی مصرف بنزین است. این اتفاق در سال 94 با پیگیری زنگنه صورت گرفت.

اما با گذشت 2 سال از این اقدام نادرست و احساس خطر وزارت نفت برای مصرف نامتعارف بنزین، نه تنها با وجود زیرساخت کارت سوخت پیشنهادی برای احیای سهمیه‌بندی بنزین ندارد بلکه افزایش قیمت بنزین را تنها راهکار خود می‌داند.

در حالی زنگنه اصرار به افزایش قیمت بنزین به عنوان راهکار مدیریت مصرف بنزین دارد که تجربه افزایش قیمت بنزین در دولت‌های سازندگی و اصلاحات نشان می‌دهد تکیه صرف بر سیاست‌های قیمتی تأثیر زیادی بر کنترل مصرف بنزین ندارد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی بولتن نیوز، تاریخ انتشار: 25مهر1396 ، کدخبر: 533825: www.bultannews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین