پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۸۸۲۹۲
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱
در پی حواشی قرارداد بیمه ایران و سازمان حج و زیارت برای بیمه زائران اربعین حسینی مدیر کل عتبات این سازمان درباره نحوه انتخاب شرکت بیمه و کارگزار توضیح داد.

شعار سال: محسن نظافتی گفت: برای عقد قرارداد با شرکت های بیمه طبق قانون باید مناقصه برگزار شود و در حضور نماینده سازمان بازرسی کل کشور و دیگر نهادهای نظارتی، بیمه ایران با ارائه بهترین پیشنهاد انتخاب شد.

دبیر کمیته ثبت نام و اعزام اربعین درباره علت انتخاب کارگزار نیز افزود : سازمان حج و زیارت همچون سال های گذشته زائران عربستان سوریه و عراق را برای جبران حوادث احتمالی و موضوع های درمانی بیمه می کند و با معرفی کارگزار خود به شرکت های بیمه ای خدمات رسانی به زائر را تسهیل می کند.

وی ادامه داد : برخی شرکت های بیمه ای فقط با عقد قرارداد، بیمه می فروشند به این معنی که زائر باید ابتدا هزینه کند و سپس با ارائه مدرک به نمایندگی های بیمه در ایران و انجام حسابرسی وجه خود را دریافت کند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت اظهار داشت: سازمان حج و زیارت با انتخاب نوع دوم خدمات (کارگزاری) ، به منظور تسهیل امور بیمه ای زائران با معرفی کارگزار خود ، به نمایندگی از شرکت های بیمه در کنار زائر قرار دارد و با نظارت سازمان هلال احمر پشتیبانی های لازم درمانی و مالی را انجام می دهد.

وی با اشاره به اینکه هزینه ورودی در بیمارستان عراق 100 دلار است، تصریح کرد: برای اربعین ، کارگزاری که آشنا به موضوع های کشور میزبان است و در طول سال با بیمارستان های عراق قرارداد دارد و به زائران عتبات خدمات ارائه می دهد در نظر گرفته شده است.

محسن نظافتی در توضیح اینکه کارگزار انتخاب شده متعلق به کانون بازنشستگان سازمان حج و زیارت است ، گفت : کارگزاری متشکل از دو مجموعه است یکی بیرون از سازمان که با ارگان های مختلف قراداد دارد و دیگری هم کانون بازنشستگان سازمان است که البته این موضوع ارتباطی با سازمان ندارد چون از بیمه مرکزی مجوز دارد.

وی درباره قانونی بودن این انتخاب هم افزود: هیچ رانتی نیست چون این کارگزاری در طول سال خدمات می دهد و صلاح نبود برای 20 روز اربعین کارگزار دیگری انتخاب شود ، ضمن اینکه قانونگذار الزامی برای برگزاری مناقصه مشخص نکرده است ، بنابر این ایرادی هم ندارد.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به اعزام 46 نفر از عوامل کارگزاری به عراق در روزهای آینده خاطرنشان کرد : این عوامل در طول مسیرهای بصره تا نجف، نجف تا کربلا و کربلا تا بغداد و سامراء برای خدمات رسانی حضور دارند و کرایه آمبولانس و امکانات امدادی، اسکان، حقوق و دیگرموضوع های جاری نیز جزء هزینه کرد آن ها خواهد بود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار 2 آبان 96، کد مطلب: 1865501، www. iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین