پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۷۷۷
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری آیین نکوداشت پرفسور احمد کامیابی مسک در بیرجند خبر داد.

شعار سال: احمد محبی پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری آیین نکوداشت پرفسور کامیابی مسک اظهار داشت: این مراسم روز پنج شنبه ۱۱ آبان ماه سال جاری با همکاری بنیاد نخبگان استان در محل تالار علاوه فرزان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی برگزار می شود.

وی با اشاره به رونمایی از سند هویتی پرفسور کامیابی در این مراسم، بیان کرد: این مراسم با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مقامات ارشد استانی و خانواده پرفسور کامیابی برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تأکید بر لزوم تجلیل و تکریم مفاخر استان، بیان کرد: همه موظف هستیم از جایگاه این مفاخر تجلیل، کارهایشان به جامعه معرفی و الگوسازی برای نوجوانان و جوانان انجام دهیم.

دریافت نشان عالیه شوالیه فرانسه توسط پرفسور کامیابی

محبی با بیان اینکه پرفسور احمد کامیابی مسک یکی از مفاخر بزرگ استان بوده که در خارج از کشور بهتر شناخته می شود، عنوان داشت: احمد کامیابی مسک مترجم، نویسنده، نمایشنامه نویس و استاد دانشگاه بوده که در سال ۱۳۲۲ در درخش آسیابان متولد شده است.

وی با اشاره به دریافت نشان عالیه شوالیه فرانسه توسط پرفسور کامیابی، بیان کرد: همچنین ایشان برنده جایزه نقد دانشگاهی در سال ۱۹۹۱ را دریافت و دارنده نشان طلایی پژوهشگر برتر دانشگاه تهران در سال ۹۰ و جایزه کتاب سال ۱۳۸۹ است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ایشان از ۱۸ سالگی کار آموزگاری در آموزش و پرورش را انتخاب کردند، افزود: همچنین به واسطه علاقه به کارهای هنری، کارگردانی، تئاتر و شبیه خوانی داشته اند وارد این عرصه شدند.

تألیف ۱۲ کتاب به زبان فرانسه

محبی با بیان اینکه پرفسور کامیابی مسک دارای ده ها مقاله و کتاب به زبان فرانسه و فارسی است، عنوان داشت: وی تاکنون بالف بر ۱۳ عنوان کتاب را از زبان فرانسه به فارسی ترجمه و حدود ۱۴ مقاله نیز به زبان فرانسوی تالیف کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین پرفسور کامیابی تاکنون ۱۲ عنوان کتاب به زبان فرانسه تالیف و پنج عنوان کتاب را از زبان فارسی به فرانسوی ترجمه کرده است.

محبی به علاقه شدید پرفسور کامیابی به نمایش نامه نویسی اشاره کرد و گفت: نمایش نامه معروف وی به نام «در جست و جوی دوست» در سال ۴۷۵ مورد استقبال بالای تماشاگران قرار گرفت و همچنین در سازمان فرهنگی یونسکو و دانشگاه سوربن فرانسه به نمایش گذاشته شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر پرفسور کامیابی در دانشگاه تهران و دانشگاه سوربن فرانسه مشغول به تدریس بوده و تاکنون سه فیلم مستند نیز در مورد آثار و زندگی نامه وی ساخته شده است.

اتفاقات خوب برای انجمن هنرهای نمایشی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال جاری اتفاقات بسیار خوبی در انجمن هنرهای نمایشی استان رخ داده است، بیان داشت: سال گذشته برای نخستین بار زمینه حضور هنرمندان استان در خارج از کشور فراهم شد و امسال نیز حضور در کشورهای اروپایی را در برنامه داریم.

محبی اضافه کرد: همکاری فکری، مادی و معنوی افرادی همچون پرفسور کامیابی مسک ظرفیت خوبی برای هنرمندان استان بوده تا بتوانند ارتباطات خود را فراملی کنند.

وی، برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی و جسنواره تئاتر منطقه ای در استان را از جمله برنامه های سال جاری انجمن هنرهای نمایشی استان عنوان کرد و گفت: برگزاری جشنواره تئاتر عروسکی نیز در دستور کار قرار دارد اما به دلیل تعدد برنامه ها اجرایی نشده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال جشنواره مسجمه های نمکی تالاب کجی نمکزار به صورت ملی در استان برگزار شد، بیان کرد: تلاش می شود این برنامه در سال آینده به صورت بین المللی برگزار شود.

محبی همچنین از جهش قابل توجه بودجه فصل پنج اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال جاری خبر د اد و گفت: میزان اعتبارات استانی فصل پنج امسال به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و بودجه ملی نیز به چهار میلیارد ریال افزایش یافته است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 9 آبان 96، کد مطلب: 4130415 ، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین