پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۱۹۷
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
استاندار گیلان، پاسخگویی شفاف را یکی از توصیه های جدی خود به مدیران دانست و خاطرنشان کرد: اگر دقیق و شفاف و براساس ظرفیت و توان کار کنیم، ترسی از مواجهه با مردم و اصحاب رسانه نداریم.

شعار سال: استاندار گیلان،پاسخگویی شفاف را یکی از توصیه های جدی خود به مدیران دانست و خاطرنشان کرد: اگر دقیق و شفاف و براساس ظرفیت و توان کار کنیم، ترسی از مواجهه با مردم و اصحاب رسانه نداریم.

منطقه گیلان، دکتر مصطفی سالاری در جلسه شورای اداری استان که در سالن الغدیر استانداری برگزار شد، با تاکید بر لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی ضرورت جدی کشور و استان است لذا باید بتوانیم در این چارچوب کار کنیم و اثرات این کار کردن برای مردم مشهود باشد.

استاندار گیلان، بخشی از مباحث اقتصاد مقاومتی را ملی دانست و افزود: استفاده از ظرفیت های استانی برای اشتغالزایی، رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار در امتداد سیاستگذاری ملی است، البته نه اینکه خودمان را در تعامل با دنیا محدود کنیم، اما باید نگاهمان به داخل و بهره گیری حداکثری از ظرفیت ها باشد تا بتوانیم از مواهب طبیعی و منابع انسانی بهره مند شویم.

وی با بیان اینکه برجام یک افق جدید در راستای تعامل با اقتصاد و مسائل اجتماعی دنیا باز کرد، گفت: تردیدی وجود ندارد که برجام موانعی را برداشت، اما برنامه ریزی های ما منوط به اجرای برجام نیست که چگونگی اجرای آن بر مسیر توسعه و پیشرفت جامعه تاثیر بگذارد. متاسفانه برخی به لحاظ رقابت های داخلی، منافع ملی را کنار گذاشتند و در اظهارنظرها درباره برجام همنوا با کسانی خارج از کشور شدند که برجام را زیان بار می دیدند.

سالاری، با بیان اینکه امروز طرف مقابل مذاکره و در راس آن آمریکا، برجام را یک قرارداد یکطرفه به نفع ایران می داند، تصریح کرد: کسانی که با مذاکرات بین المللی آشنا هستند، در ابتدا انعقاد این سند بین المللی را نشدنی فرض می کردند، اما فرزندان این انقلاب تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری و با تصمیم گیری های به موقع رئیس جمهور کاری کردند که آمریکا به برد ایران اذعان دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان، با تاکید بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت ها در عرصه ملی و استانی، عنوان کرد: برجام به افزایش تعاملات ما با دنیا کمک کرد، اما بخشی از مشکلات خودساخته و ناشی از تصمیم گیری های اشتباه ماست که مردم را برای استفاده از مواهب الهی و ظرفیت های کشور و استان محروم می کنیم لذا باید برای ایجاد فضای بهره مندی بهتر و بیشتر مردم از داشته های خود برنامه ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه باید از تفکر، اندیشه و علم افراد به عنوان منابع انسانی کمک بگیریم، متذکر شد: همه افرادی که در جامعه زندگی می کنند و از دانش و تفکر برخوردارند، می توانند خلاقیت، نوآوری و ابتکار داشته باشند. در واقع مردم باید دیدگاه های نوآورانه خودشان را عملیاتی و در جهت پیشرفت جامعه از آن استفاده کنند لذا مدیران نباید با عمل کردن یا عمل نکردن بی جهت خود برای بهبود امور محدودیت ایجاد کنند.

استاندار گیلان، پاسخگویی شفاف را یکی از توصیه های جدی خود به مدیران دانست و خاطرنشان کرد: اگر دقیق و شفاف و براساس ظرفیت و توان کار کنیم، ترسی از مواجهه با مردم و اصحاب رسانه نداریم. مدیران از رسانه ها برای انعکاس مشکلات مردم و عملکرد خودشان کمک بگیرند و به فرهنگ سازی از طریق رسانه بپردازند.

سالاری خواستار نگاه مبتکرانه، خلاقانه و مرد م دارانه از سوی مدیران دستگاه ها و فرمانداران شد و اضافه کرد: نباید صرفا متکی به منابع دولتی باشیم، زیرا اگر همه ظرفیت ها را در منابع محدود دولتی ببینیم، حتما به بیراهه رفته ایم. می توانیم با خلاقیت و ابتکار از منابع و ظرفیت های دیگری برای بهتر کار کردن و کاهش نیاز به منابع دولتی استفاده کنیم. همچنین مدیران و فرمانداران هر چه بیشتر با مردم ارتباط و پیوند داشته باشند و مشکلاتشان را بشنوند و پیگیری کنند. قطعا این روش برای بهتر کار کردن به ما کمک می کند.

وی با بیان اینکه وظیفه ذاتی ما نگاه تسهیل گرانه در مسائل توسعه ای است، تاکید کرد: مدیران نگاهشان آسان کردن کارها باشد و در این راه از اختیارات و ظرفیت های قانونی برای رفع موانع استفاده کنند. این تصور وجود نداشته باشد که تصمیم نگرفتن و کار نکردن هزینه ندارد، اما کار کردن احتمال بازخواست بعدی را ایجاد می کند لذا اگر مدیری اشتباهی کند که مبتنی بر سوءنیت نباشد، قاطعانه از آن مدیر حمایت می کنم و اعتقاد دارم که کار نکردن بدترین عملکرد است.

استاندار گیلان ادامه داد: مدیری که می خواهد برای مردم کار کند باید شهامت داشته باشد و شجاعانه و قانون مندانه براساس تفسیر خودش حرکت کند. قطعا نمی توانیم هتک حیثیت دیگران را موجب حیثیت برای خودمان بدانیم. اگر برای مردم کار کنیم خداوند به ما آبرو و عزت می دهد.

وی با بیان اینکه ایجاد فضای کار نکردن دستاورد نیست، گفت: کار کردن برای مردم علاوه بر اجر اخروی، پاداش دنیوی هم دارد.

سالاری، خواستار ترسیم دقیق وضع موجود از سوی مدیران دستگاه ها شد و تصریح کرد: مدیران برنامه راهبردی پنج ساله را هرچه سریع تر تهیه کنند، زیرا یکی از ملاک های ارزیابی من از مدیران همین برنامه است. تاکنون 46 محور توسعه برای استان ترسیم کردیم که به زودی ابلاغ خواهد شد.

استاندار گیلان، با بیان اینکه در ارزیابی مدیران از شیوه های حرفه ای استفاده خواهم کرد، متذکر شد: روش ها، ملاک ها و گروه های مرجع من برای ارزیابی مدیران حرفه ای، رسمی و مشخص است و کسی را مامور به انتخاب مدیر نکرده ام لذا مدیران با قوت قلب و بدون دغدغه به کار خود ادامه دهند و در صورت نارضایتی از عملکرد یک مدیر، در مرحله اول از خود آن مدیر می خواهم نسبت به اصلاح عملکرد خود اقدام کند. در انتخاب مدیران هیچ نظری تعیین کننده نیست و ملاکی جز کار کردن برای مردم وجود ندارد.

وی خواستار عکس برداری از استان توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی شد و خاطرنشان کرد: همه طرح ها و برنامه های ما اعم از راه ها، شبکه های آب و برق، پروژه های گردشگری، راه آهن و... باید روی نقشه استان بیاید تا جلوی تداخلات و تعارضات گرفته شود و هزینه ها کاهش یابد لذا از دستگاه ها می خواهیم اطلاعات توصیفی مربوط به حوزه خود را در سامانه جی.آی.اس وارد و به مرور تکمیل کنند تا زبان فنی ما یکی شود.

سالاری، ظرفیت و مزیت اصلی گیلان را گردشگری دانست و عنوان کرد: تدوین برنامه های توسعه گردشگری روستایی و توسعه گردشگری دریایی در راستای تکمیل زنجیره صنعت گردشگری را آغاز کردیم، زیرا در این بخش ظرفیت برای اشتغالزایی محدودیت ندارد لذا همه دستگاه ها کمک کنند تا با استفاده از تسهیلات اشتغالزایی روستایی که مصوبه مجلس شورای اسلامی است، توسعه واحدهای بوم گردی را داشته باشیم و به معنای واقعی شغل ایجاد کنیم. البته اعطای تسهیلات نباید یک بدهکار به بدهکاران اضافه کند.

نماینده عالی دولت در گیلان، با اشاره به طرح شکایت برخی از دستگاه ها در مراجع قضایی خارج از دولت، گفت: تاکید دولت بر این است که دستگاه ها مشکلاتشان را در کارگروه ویژه مطرح کنند و از اضافه کردن به آمار پرونده های قضایی بپرهیزند. همچنین اختلافات و دعاوی مردم با دستگاه ها نیز در همین کارگروه حل شود تا از صرف وقت و هزینه دادرسی جلوگیری کنیم.

وی خواستار اجرای بخشنامه ابلاغی با محوریت جوان گرایی از سوی دستگاه ها شد و اظهار کرد: دستگاه ها تا یکشنبه آینده گزارش عملکرد خود را به معاون سیاسی و امنیتی استانداری ارائه دهند.

سالاری، با بیان اینکه مشکلان واحدهای غیر فعال و نیمه فعال در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بررسی شود، افزود: باید از ظرفیت های اشتغالزایی این واحدها استفاده کنیم لذا فرمانداران و دستگاه های اجرایی نسبت به جذب اعتبار یک هزار میلیارد تومانی این کارگروه برای سال 96 استفاده کنند.

استاندار گیلان، با اشاره به در پیش بودن هفته پژوهش، عنوان کرد: دستگاه های اجرایی در تعریف پروژه های پژوهشی از موضوعات جداگانه و متفرقه بپرهیزند و مشکلات و مزیت های نسبی گیلان را اولویت بندی کنند تا استفاده بهتری از پروژه های پژوهشی داشته باشیم.

وی خواستار تقویت دیدگاه پدافند غیر عامل شد و تاکید کرد: فرهنگ پدافند غیر عامل باید در برنامه های سرزمینی به صورت عام و فضایی به صورت خاص، در جانمایی، اجرا و بهره برداری از پروژه ها و عملکردها و فعالیت های ما نهادینه شود و نباید پدافند غیر عامل را یک کار فیزیکی بدانیم.

سالاری، با گرامیداشت یوم الله 13 آبان، یادآور شد: 13 آبان یکی از رویدادهای مهم تاریخ انقلاب اسلامی بوده و هست، اما امسال به لحاظ شرایط خاص دنیا و اظهارنظرها و موضع گیری هایی که وجود دارد، حضور مردم واجد اهمیت بیشتری است لذا 13 آبان بهترین زمان و موقعیت برای پاسخگویی مردم به حرف های بی اساس و نامربوط است. قطعا ما و همه فرمانداران و مدیران دستگاه ها زمینه این حضور پرشور را فراهم خواهیم کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 11 آبان 96، کدمطلب:968-31689-5، www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین