پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۰۸۳
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
«کارآفرین» در پیشرفت اقتصادی هر سازمان و جامعه‌ای نقش کلیدی دارد. او موقعیت‌های نو و جدید رابه اقتصاد معرفی می‌کند. او فقط مالک سرمایه‌های سازمان نیست، بلکه با به دست گرفتن رهبری کسب و کار با استعداد‌ها و قوای ذهنی خود، از فرصت‌ها به سرعت بهره‌برداری می‌کند.

شعار سال: هر کارآفرین ویژگی‌های شخصی منحصر به فردی می‌تواند داشته باشد، اما در مجموع نکات قابل توجهی در شخصیت همه کارآفرینان وجود دارد که می‌توان آن‌ها را در طبقه‌بندی‌های مشخص نشان داد.

»میل به موفقیت» از مهمترین مشخصات یک فرد کارآفرین است. کارآفرینان میل و علاقه شدید درونی برای دستیابی به اهداف والاتر دارند. بسیاری از مردم در آرزوی موفق شدن هستند، اما هیچ رفتاری در رسیدن به این آرزوهایشان انجام نمی‌دهند، در حالی که کارآفرینان با داشتن میل دستاوردگرایی بالا، پیوسته و مداوم برای رسیدن به آرزوهایشان تلاش می‌کنند.

»داشتن روحیه استقلال» نیز از ویژگی‌های آن هاست. بسیاری از کارآفرینان از کار برای دیگران (کارمندی) بیزارند و از این رو برای خودشان کار می‌کنند. آن‌ها رئیس خودشان هستند و نتایج تصمیماتشان را نیز می‌پذیرند.

»ریسک‌پذی» هم از این نوع است. کارآفرینان افرادی هستند که در شرایط عدم قطعیت تصمیم گیری می‌کنند و به همین دلیل حتما باید ریسک پذیر باشند. آن‌ها ریسک‌های منطقی، مناسب و در عین حال چالشی را با شانس منصفانه و قابل قبول بر می‌گزینند.

کارآفرین «پشتکار» دارد. هر کارآفرین شایستگی شغلی که بر عهده می‌گیرد را از قبل احراز کرده است. آن‌ها شخصا مشکلاتی که در طول راه اندازی پروژه پدیدار می‌شود را حل می‌کنند و صادقانه برای اجرای موفقیت آمیز کل پروژه کار و تلاش می‌کنند.

»خود ادراکی مثبت» نیز از مشخصات آن هاست. کارآفرینان در فعالیت‌هایشان همواره مثبت‌نگر هستند. به عنوان یک فرد موفق هر کارآفرینی آرزو و تمایلاتش را در راستای اهداف ارزنده‌اش جهت می‌بخشد و در هر آنچه که انجام می‌دهد، قوانین فوق العاده و شگفت‌انگیزی تنظیم می‌کند.

او از مثبت انگاری‌اش به عنوان پشتوانه تصوراتش بهره‌برداری می‌کند و هرگز هیچ نگرش منفی از خود نشان نمی‌دهد.

کارآفرین «قابلیت جستجو و توسعه فرصت‌ها» را دارد. کارآفرین‌ها همیشه گوش به زنگ فرصت‌ها هستند. آن‌ها در دیدن و قاپیدن فرصت‌ها بسیار سریع و چابک عمل می‌کنند و با ابعاد نو آورانه‌ای که در ذهن خود می‌سازند، مشکلات را به فرصت‌های با دوام و ماندگاری تبدیل می‌کنند و در نهایت با درک هر فرصت و پیش بینی دقیق نتایج، خردمندانه تصمیم‌گیری می‌کنند.

»امید به موفقیت» در آن‌ها موج می‌زند. کارآفرینان به جای ترس از شکست، اهدافشان را با امید به موفقیت دنبال می‌کنند و به همین دلیل با ارائه توانایی‌هایشان اهدافشان را با واقع‌نگری و بر مبنای حقایق و واقعیت‌ها تنظیم می‌کنند.

«انعطاف‌پذیری» آن‌ها زیاد است. بسیاری از کارآفرینان موفق جنبه‌های مثبت و منفی یک تصمیم را اندازه‌گیری کرده و متناسب با شرایط آن‌ها را تغییر می‌دهند. آن‌ها «توانایی تجزیه و تحلیل ذهنی» خوبی دارند. کارآفرینان تحت تاثیر حب و بغض‌های شخصی شان قرار نمی‌گیرند.

آن‌ها در نگرش‌هایشان واقع نگر و منطقی هستند و به همین دلیل خود را از تعصبات و پیش داوری‌ها دور نگه می‌دارند و در عمل به هنگام نیاز از متخصصان و کارشناسان خبره استفاده می‌کنند نه دوستان و خویشاوندان. کارآفرینان معمولا از نگاه‌های احساسی و هیجانی به مشکلات و مسائل کسب و کارشان اجتناب می‌کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تابناک، تاریخ انتشار 15 آبان 96، کد مطلب: ۱۰۲۹۲۸ ، www.tabnak.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین