پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۴۷۵
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: ۶۴۳ اثر به دبیرخانه جشنواره استانی آثار پژوهشی طلاب جوان به نام علامه حلی ارسال شد که پس از پایان ارزیابی ۱۲ اثر به عنوان اثر برگزیده و ۱۰ اثر شایسته تقدیر استانی انتخاب شدند.

شعار سال: سمیه مهدوی منش، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استانبا اشاره به جشنواره علامه حلی گفت: جشنواره علامه حلی با عنوان جشنواره آثار پژوهشی طلاب جوان از سال۹۴ به صورت استانی در استان قزوین برگزار می‌شود، ‌امسال نیز۶۴۳ اثر به دبیرخانه این جشنواره که دبیر آن با هماهنگی معاونت پژوهش و مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و برادران انتخاب می‌شود ارسال شد.

وی ادامه داد: آثار در چهار سطح و در قسمت‌های پژوهش پایانی، پایان نامه‌ها و کتاب برگزار می‌شود که آثار هر سطح به صورت جداگانه مورد بررسی و داوری قرار می‌گیرند،‌ همچنین با توجه به اینکه این جشنواره مختص آثار پژوهشی طلاب جوان است تنها طلبه‌های تا سن۳۱ سال مجاز به شرکت در آن هستند.

مهدوی منش در توضیح روند برگزاری این جشنواره عنوان کرد: کل آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره ابتدا مورد ارزشیابی اجمالی قرار می‌گیرند و در صورت رعایت اصول پژوهش به مرحله داوری تفصیلی راه پیدا می‌کنند و در این مرحله هر اثر دو بار توسط دو استاد متخصص در حوزه اثر ارسالی به صورت جداگانه مورد بررسی تفصیلی قرار گرفته و در نهایت میانگین امتیازات به عنوان امتیاز نهایی اعلام می‌شود.

وی ادامه داد:‌ آثار برگزیده در سطح استانی به مرحله کشوری این جشنواره راه پیدا می کنند، امسال پس از پایان ارزشیابی که طی روزهای گذشته صورت گرفت در مجموع۱۲ اثر به عنوان برگزیده استانی و۱۰ اثر شایسته تقدیر انتخاب شدند.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان سپس به تعداد آثار ارسالی حوزه علمیه خواهران استان اشاره کرده و ابراز داشت:‌ در مجموع۲۷۰ اثر از حوزه علمیه خواهران به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که۱۱ اثر به عنوان اثر برگزیده وهفت اثر نیز به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شدند.

وی درباره تاثیرات و نتایج برگزاری این جشنواره در سطح استانی اظهار داشت: با توجه به اینکه رقابت در سطح استانی راحت تر است، برگزاری این جشنواره در سطح استانی روحیه پژوهشگری طلاب را افزایش داده و شور و شوق خاصی را میان طلاب ایجاد کرده و افزایش پژوهش و آثار را به دنبال داشته است، بطوری که در سال نخست تنها۴۲ اثر ارسال شده بود که امسال این آمار به۲۷۰ اثر در حوزه خواهران افزایش یافت.

مهدوی منش سپس به بازخوردهای این جشنواره اشاره کرد و ابراز اشت: برخی از آثار این جشنواره به مرحله چاپ می‌رسند، همچنین باید به سمتی برویم که برخی آثار به صورت پروژه‌ای برای دستگاه‌هایی همچون صدا و سیما، دادگستری و استانداری تبدیل شده و در صدر کار پژوهشی قرار گیرند تا استفاده عمومی و عملی از آنها نیز صورت گیرد.

وی در ادامه افزود: مسابقه رشد که در سطح کشوری و ویژه حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌شود نیز از جمله فعالیت‌های پژوهشی است و سال گذشته یکی از گروه‌های استان قزوین که به بررسی آثار ماهواره بر خانواده‌های استان پرداخته بود به عنوان گروه برتر کشوری انتخاب شد که این تحقیق نیز می‌تواند در سطح عملی برای استان مفید باشد.

این مسؤول پژوهشی در پایان گفت: اختتامیه جشنواره علامه حلیهشت آذر ماه و در هفته پژوهش در استان برگزار خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری رسا، تاریخ 17 آبان 96، کد مطلب: 536845: www.rasanews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین