پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۲۴۱
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مسئول کمیته بین‌الملل دهه فجر گفت:‌ امسال حدود 300 مهمان خارجی در مراسم دهه فجر در ایران حضور خواهند داشت و از میان اینها شخصیت‌های مؤثر و صاحب نفوذ انقلابی نیز شرکت می‌کنند.

شعارسال : ابوذر ابراهیمی‌ ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه برنامه‌های بین‌المللی این سازمان برای گرامیداشت سالگرد سی‌وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تشریح کرد.

ابراهیمی ترکمان در ابتدای سخنان خود با اشاره به فعالیت کمیته بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات، وزارت امور خارجه، مجمع تقریب مذاهب، مجمع جهانی اهل بیت و رسانه‌ها گفت: مسئولان ستاد مرکزی بزرگداشت دهه فجر در جلسات مشترک، در دوره جدید فعالیت‌های سازمان به ویژه در این زمینه شاهد تحولات جاری از جمله ابتکار برگزاری مراسم ویژه در بیت حضرت امام(ره) در نجف اشرف(عراق) و نوفل لوشاتو(فرانسه) برای گرامیداشت دهه فجر بوده‌ایم که بازتاب بسیار خوبی به دنبال خواهد داشت.

وی افزود:‌ اداره‌ کل امور فرهنگی ایرانیان خارج از کشور سازمان نیز در جلسات ستاد مرکزی ستاد دهه فجر حضور مستمر داشت و نسبت به هماهنگی بین ارگان‌های مختلف اقدام می‌کرد، نتیجه این جلسات به این نقطه منجر شد که در حال حاضر حدود 450 برنامه در کشورهای مختلف از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و همچنین دستگاه‌های مرتبط به عنوان اعضای کمیته بین‌الملل، به مناسبت دهه فجر، طراحی و به اجرا درخواهد آمد.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: در دهه فجر ما شاهد برگزاری مراسم جشن ویژه سی‌ و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور سفرا، میهمانان، شخصیت‌های فرهنگی و دوستداران و علاقمندان به انقلاب و امام خمینی (ره) در بیش از 80 نمایندگی فرهنگی در 60 کشور جهان خواهیم بود.

*نشست‌های تخصصی دستاوردهای انقلاب اسلامی

وی ادامه داد: برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی و پیشرفت‌های ایران امروز با حضور ایرانیان مقیم در 17 نمایندگی فرهنگی ایران در کشورهای پاکستان(اسلام‌آباد)، اتیوپی، قرقیزستان، غنا، چین، افغانستان(هرات)، فیلیپین، آذربایجان(نخجوان)، تاجیکستان(خجند)، اسپانیا، اوگاندا، عمان، تونس، کویت، تانزانیا، سوریه و کنیا از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دهه فجر است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بیان داشت: برپایی سخنرانی‌های مختلف در 14 کشور توسط اساتید اعزامی از کشورمان یا فرهیختگانی که دارای اثر درباره انقلاب اسلامی ایران هستند، در کشورهای اسپانیا، تونس، کویت، ارمنستان، پاکستان، تاجیکستان(دوشنبه)، تانزانیا، چین، افغانستان، لبنان، اوگاندا، اتیوپی، سوریه و صربستان اشاره کنم.

*14 نمایشگاه کتاب و 23 نمایشگاه عکس انقلاب

وی افزود:‌ چاپ مقالات در دهه فجر در کشورهای مختلف با موضوعات توصیف واقعیات جامعه امروز ایرانی و نیز تشریح دستاورهای علمی و فناوری و بین‌المللی ایران در 16 کشور غنا، قرقیزستان، افغانستان، آذربایجان، فیلیپین، افغانستان، نخجوان، استرالیا، خجند، زیمبابوه، ارمنستان، هند، اتیوپی، پاکستان، تانزانیا و سوریه انجام می‌شود.

ابراهیمی‌ترکمان برگزاری 14 نمایشگاه کتاب، 23 نمایشگاه عکس و پوستر در 23 کشور ونزوئلا، قرقیزستان، غنا، چین، قطر، آذربایجان، فیلیپین، افغانستان (هرات)، اسپانیا، ارمنستان، تونس، پاکستان (کویته، اسلام‌آباد)، سوریه، لبنان، افغانستان (کابل)، استرالیا، بلغارستان، اتریش، آنکارا، ترکمنستان، قزاقستان و مالزی را از دیگر برنامه‌های دهه فجر در کشورهای خارجی عنوان کرد.

*هفته فیلم ایران در 20 کشور جهان برگزار می‌شود/نمایشگاه صنایع دستی در 39 کشور

وی ادامه داد: همچنین در طول دهه فجر شاهد برگزاری هفته فیلم ایران در 20 کشور ونزوئلا، قرقیزستان، غنا، افغانستان، آذربایجان، فیلیپین، نخجوان، زیمبابوه، اسپانیا، اوگاندا، اتیوپی، پاکستان (کویته)، فرانسه، بلغارستان، اتریش، سوئد، تاجیکستان، سوریه، کنیا و مالزی، خواهیم بود.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خاطرنشان کرد: نمایشگاه صنایع دستی به منظور تبدیل بازدیدکنندگان به گردشگران ایران اسلامی در 39 کشور پاکستان(اسلام‌آباد، کراچی)، ونزوئلا، قرقیزستان، غنا، قطر، افغانستان(کابل، هرات)، آذربایجان(باکو، نخجوان)، استرالیا، زیمبابوه، اسپانیا، ارمنستان، هند(دهلی‌نو)، تونس، آلمان، فرانسه، دانمارک، آلبانی، بلغارستان، بوسنی، رومانی، صربستان، اتریش، مجارستان، قبرس، سوئد، ترکیه، تایلند، تانزانیا، تاجیکستان، سوریه، لاهور، قزاقستان(آلماتی، آستانا)، ترکمنستان، زیمبابوه و مالزی نیز در دهه فجر برگزار خواهد شد.

*8 هزار قلم کالای فرهنگی

وی با بیان اینکه در دهه فجر مسابقات مختلف ورزشی و فرهنگی برای شناخت هر چه بیشتر مخاطبان با واقعیات تمدن نوین اسلامی ـ ایرانی در 10 کشور چین، قطر، افغانستان (کابل، هرات)، آذربایجان، فیلیپین، ارمنستان، پاکستان (کویته)، تانزانیا و سوریه، برگزا می‌شود، گفت: در این دهه همچنین شاهد اعزام بیش از 160 هنرمند در رشته‌های گوناگون هنری اعم از تجسمی، صنایع دستی، موسیقی و نمایشی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی به 30 نمایندگی فرهنگی در 27 کشور جهان از سوی اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی و هنری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با همکاری اداره‌کل‌ ارشاد استان‌های سراسر کشور، بنیاد رودکی و وزارت امور خارجه خواهیم بود.

ابراهیمی‌ترکمان اظهار داشت: این کشورها عبارت‌اند از آلمان، فرانسه، دانمارک، آلبانی، بلغارستان، رومانی، بوسنی، صربستان، اتریش، اسپانیا، قبرس، مجارستان، سوئد، ترکیه، تایلند، افغانستان، تاجیکستان، پاکستان (اسلام‌آباد، کراچی، لاهور)، قزاقستان (آلماتا، آستانا)، ترکمنستان، قرقیزستان، ارمنستان، فیلیپین، مالزی، قطر، تونس و زیمبابوه.

*شب شعر انقلاب اسلامی

وی افزود: ارسال بیش از 8 هزار قلم از اقلام فرهنگی کشورمان به بیش از 12 رایزنی و سفارت‌خانه‌های ایران به منظور برپایی نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی و هنری در ایام‌الله دهه فجر در کشورهای پاکستان(اسلام‌آباد)، افغانستان(هرات، کابل)، آذربایجان، اسپانیا، ارمنستان، بلغارستان، آلبانی، اتریش، قبرس، ترکیه، قزاقستان، ترکمنستان، از دیگر برنامه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دهه فجر است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه سخنان خود برگزاری شب شعر با موضوع انقلاب اسلامی توسط رایزنی‌های فرهنگی ایران در کشورهای مختلف و همچنین حمایت از برگزاری مراسم سالگرد سی‌ و هفتمین سال پیروزی انقلاب اسلامی توسط مراکز و انجمن‌های همسو در خارج از کشور (کشورهای پاکستان (کویته)، کویت، فیلیپین، افغانستان، اندونزی و قبرس) را از دیگر برنامه‌های دهه فجر عنوان کرد.

*گردهمایی دانشگاهی در 18 کشور/هفته دوستی کودکان

وی همچنین گفت: برگزاری سمینار و گردهمایی دانشگاهی در 18 کشور پاکستان(اسلام‌آباد)، ترکمنستان، بلغارستان، تانزانیا، تونس، ونزوئلا، قزاقستان، کویت، افغانستان(کابل، هرات)، اندونزی، لبنان، قرقیزستان، چین، فیلیپین، تاجیکستان(خجند)، اسپانیا، اوگاندا، اتیوپی، عمان، سوریه، کنیا و غنا، و برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوعات فرهنگی و هنری و اجتماعی در 13 کشور پاکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، سوئد، صربستان، غنا، قزاقستان، قطر، افغانستان، کویت، هند، لبنان و فیلیپین با اعزام 61 هنرمند، از جمله برنامه‌های دیگر برای بزرگداشت سی‌وهفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در خارج از شور است.

رئیس کمیته بین‌الملل ستاد مرکزی دهه فجر درباره اقدامات ویژه این کمیته در برگزاری جشن‌های دهه فجر برای امسال ابراز داشت: در این باره می‌توان به گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در بلغارستان با برگزاری هفته دوستی کودکان و نوجوانان ایران و بلغارستان با مشارکت رایزنی فرهنگی کشورمان در بلغارستان، اداره‌کل امور فرهنگی ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشورمان، و همچنین برگزاری ماه فیلم و سینمای ایران در بلغارستان اشاره کرد.

وی افزود: همچنین باید از برگزاری میزگردهای تخصصی با موضوعات انقلاب اسلامی با حضور کارشناسان مجرب و رایزنان فرهنگی ایران در خارج از کشور و ارسال مقالات به نمایندگی‌های فرهنگی ایران در خارج از کشور، یاد کنم.

*چاپ ویژه‌نامه‌های انقلاب اسلامی

ابراهیمی‌ترکمان در بخش دیگری از سخنان خود چاپ دو ویژه‌نامه به زبان‌های انگلیسی و عربی در نشریات «اکو او اسلام» و «الوحده» و آماده‌سازی 290 بسته فرهنگی، مقالات و نشریات به زبان فارسی، عربی، انگلیسی برای پشتیبانی فکری رایزنی‌های فرهنگی و بارگذاری یکهزار و 251 مقاله مرتبط با انقلاب اسلامی در سایت «میثاق و امام خمینی (ره)» به 4 زبان انگلیسی، فارسی، عربی، فرانسوی را از جمله اقدامات بنیاد اندیشه اسلامی، وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، برای گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی برشمرد.

وی در پایان سخنان خود از برگزاری مراسم دهه فجر انقلاب اسلامی در مدارس ایرانی فعال در خارج از کشور توسط مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور را از فعالیت‌های معاونت پژوهشی و آموزشی این سازمان خبر داد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار چهارشنبه 07 بهمن 1394 ، کد مطلب :13941107000766 : www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین