پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۲۷۵۰
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۸
دبیر اجرایی چهارمین همایش سلامت نوزادان ایران : دانشگاه علوم پزشکی تبریز پیشرو در موضوع بانک شیر است و مادران داوطلب می‌توانند شیر خود را به این بانک تحویل دهند .

شعارسال: دکتر پریسا محققی در افتتاحیه چهارمین همایش سلامت نوزادان ایران افزود: ۶۰ درصد نوزادانی که به موقع متولد می‌شوند و ۸۰ درصد نوزادانی که نارس به دنیا می‌آیند، دارای زردی بوده و بی توجهی به این مشکل در نوزادان می‌تواند گاهی منجر به عقب‌افتادگی ذهنی در آن‌ها شود، بنا بر این این مسأله نیز در چهارمین همایش سلامت نوزادان مدنظر قرار گرفته است.

وی گفت: سلامت نوزادان ایرانی نسبت به زمان‌های گذشته بهبود مشخصی یافته و شاخص‌های مرگ و میر کمتر شده است که این شاخص‌ها در همایش نیز ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کیفیت مراقبت از نوزادان تغییر کرده است، گفت: این موضوع سبب کاهش مرگ و میر نوزادان شده است، همچنین در چهارمین همایش سلامت نوزادان موضوعاتی همچون نوزادان نارس و تغذیه آن‌ها مورد بحث و گفت و گو قرار می‌گیرد.

دبیر اجرایی چهارمین همایش سلامت نوزادان ایران ادامه داد: نوزادان نارس، تغذیه آن‌ها بسیار اهمیت دارد؛ زیرا دستگاه گوارش آن‌ها تکامل نیافته و کم وزن هستند و از جمله روش‌های تغذیه‌ای برای آنها، تغذیه وریدی است که بهترین روش‌های تغذیه وریدی و مطمئن‌ترین آن‌ها در چهارمین همایش سلامت نوزادان ارائه می‌شود.

محققی گفت: تغذیه با شیر مادر نیز به صورت سخنرانی و کارگاه عملی ارائه خواهد شد و بانک شیر نیز اقدام به برگزاری غرفه‌ای در حاشیه این همایش کرده است.

این فوق تخصص نوزادان گفت: دانشگاه علوم پزشکی تبریز پیشرو در موضوع بانک شیر بوده و مادران داوطلب می‌توانند شیر خود را برای سایر نوزادان به این بانک تحویل دهند که به این منظور بانک شیر یکی از نیرو‌های خود را برای دریافت شیر مادر به درب خانه مادر شیرده اعزام می‌کند.

وی افزود: البته مادر شیرده از نظر بیماری‌های عفونی بررسی می‌شود که سلامت شیر وی مورد تأیید قرار گیرد. البته بانک شیر هنوز در تهران و سایر استان‌ها راه‌اندازی نشده و تلاش برای راه‌اندازی آن در این همایش مدنظر قرار گرفته است.

محققی ادامه داد: کارگاه‌های جانبی همچون احیای نوزادان و مراقبت‌های خانواده محور نیز در این همایش در حال برگزاری است.

چهارمین همایش سلامت نوزادان ایران تا ۲۶ آبان در مرکز همایش‌های رازی در حال برگزاری است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار 24 آبان 96، کد خبر 1899982 : ، www.irib.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین