پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۲۷۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۲
یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در سخنانی در دانشگاه هاروارد آمریکا با بیان اینکه در نتیجه حصول توافق هسته ای ، آژانس بازرسی های قوی تری را در ایران انجام می دهد و آگاهی بیشتری نسبت به برنامه هسته ای ایران دارد، گفت آژانس به تمام مکان های مورد نیاز برای بازرسی در ایران، دسترسی دارد.

شعارسال:یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در سخنانی در دانشگاه هاروارد آمریکا با بیان اینکه در نتیجه حصول توافق هسته ای ، آژانس بازرسی های قوی تری را در ایران انجام می دهد و آگاهی بیشتری نسبت به برنامه هسته ای ایران دارد، گفت آژانس به تمام مکان های مورد نیاز برای بازرسی در ایران، دسترسی دارد.

آمانو روز سه شنبه در دانشگاه هاروارد درباره نقش آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران و اینکه چرا برنامه جامع اقدام مشترک، یک دستاورد آشکار برای راستی آزمایی است، خاطر نشان کرد که سازمان وی، اختیارات و قدرت بیشتری در زمینه بازرسی ها از برنامه هسته ای ایران داشته است.

وی افزود: بدون توافق هسته ای با ایران، ما شناخت و آگاهی بسیار کمتری در قبال برنامه هسته ای ایران می داشتیم. تعهدات مرتبط با امور هسته ای تحت برنامه جامع اقدام مشترک توسط ایران در حال اجرا بوده و آژانس تاکنون به تمامی مکان هایی که برای بازرسی در ایران به آنها نیاز داشته، دسترسی داشته است. پادمان های آژانس پایان نمی یابد.

آمانو در حالی این سخنرانی را در دانشگاه هاروارد ایراد کرد که این سخنرانی آخرین برنامه وی طی سفر 9 روزه اش به آمریکا بود. وی همچنین سخنرانی ها و نشست هایی را در واشنگتن و نیویورک از جمله بیانیه سالیانه وی به مجمع عمومی سازمان ملل در مورد اقدام آژانس در حمایت از صلح و توسعه جهانی داشت.

آمانو در نیویورک با نیکی هیلی نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل نیز دیدار کرد.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در ادامه سخنرانی خود در دانشگاه هاروارد به این مسئله اشاره کرد که آژانس در کانون اقدامات برای حل و فصل مسئله هسته ایران از سال 2002 قرار داشت. وی گفت که پس از روی کار آمدنش در اواخر سال 2009 تصمیم گرفت تا آشکارا ارزیابی آژانس را در مورد اقدامات در قبال برنامه هسته ای ایران تشریح کند.

آمانو تصریح کرد پس از سالها تحرک اندک، اقدامی در مسیر درست در سال 2013 و پس از انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری ایران صورت گرفت که در نهایت منجر به این شد که آژانس و ایران، نقشه راهی را در ژوئیه 2015 برای شفاف سازی ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته ای ایران امضا کنند. همچنین در این مسیر توافق نامه جداگانه ای میان ایران و گروه 1+5 حاصل شد.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی خاطر نشان کرد: ایران اکنون بطور موقت پروتکل الحاقی را اجرا می کند که این اقدام به بازرسان دسترسی گسترده تری را به اطلاعات و مکان ها در ایران می دهد. توانایی تایید و کنترل ما بسیار قوی تر از آن چیزی است که تاکنون در اختیار داشتیم.

شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت انتخاب ،تاریخ انتشار 24آبان 96،کدخبر: 377679، www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
منیژه
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
0
0
گویا یوکی آمانو از وضعیت کنونی کشور اطلاعی نداره ک این حرفا رو میزنه.الف م
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین