پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۳۶۶۹
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی گفت: وام بلاعوض ۵ میلیون تومانی دولت در روستاها و ۶ میلیون تومانی در شهرها کفایت نمی‌کند.

شعار سال: حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درکرمانشاهبا اشاره به اینکه شهرستان سنقر در این زلزله تنها با یک خسارت مالی جزیی همراه بوده و بیشتر خسارتها در ناحیه غرب استان به وجود آمده است اظهار داشت: اکنون دولت ظرفیت کمک بالایی را ندارد و تنها 5 میلیون کمک بلاعوض برای روستاییان و 6 میلیون برای شهر پیش‌بینی کرده است.

نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با این وامها حتی نمی‌توان اقلام ضروری زندگی این مردم را تهیه کرد چه برسد به اینکه بخواهد خانه ساخته شود گفت: بسیاری از این مردم آسیب‌دیده در مسکن‌مهر هستند و زیر بار اقساط وام قبلی بانک هستند و خیلی از این افراد اقساط آنها معوق و چون درآمدی ندارند نمی‌توانند آن را پرداخت کنند و با قسط جدید نیز زیربار سنگین این وام می‌مانند.

حسینی‌کیا با اشاره به اینکه در روستاهای زلزله‌زده همه چیز مردم از بین رفته و چون شغل جدیدی غیر از کشاورزی ندارند به این راحتی این موضوع قابل حل نیست عنوان کرد: 12 هزار واحد مسکونی در زلزله غرب کشور تخریب شده است.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد بنده این است که دولت درآمد یک ماه از هدفمندی یارانه‌ها را به بازسازی کرمانشاه اختصاص دهد گفت: در این شرایط از دولت می‌خواهیم به جز رسیدگی به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینیو بهزیستی درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه ها را فقط برای یک ماه به زلزله‌زدگان غرب کشور اختصاص دهند که این مطالبه عمومی و اجتماعی باعث می‌شود کرمانشاه مجدد ساخته شود.

نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وقتی دولت توان مالی ندارد در حالی که همه نیروهای نظامی، قوه قضاییه، سپاه و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) پای کار آمدند واقعا یک کمک جامعی که بتواند مردم استان را از بحران نجات دهد نیاز است.

وی با بیان اینکه یکی از ظرفیتهایی که برای قشر متوسط به بالا در جامعه اکنون وجود دارد این است که از یارانه خود بگذرند و این درآمد برای ساخت منازل مسکونی زلزله‌زدگان ‌استفاده شود بیان کرد: یارانه اقشار متوسط به بالا را یک ماه به این امر اختصاص دهند زیرا حدود 3700 میلیارد تومان در هر ماه یارانه است و اگر 1700 میلیارد تومان آن هم به کمیته امداد و بهزیستی اختصاص دهیم حدود 2000 میلیارد تومان باقیمانده آن را می‌توانیم در این یک ماه به بازسازی مناطق آسیب‌دیده اختصاص دهیم.

حسینی‌کیا با اشاره به اینکه در شرایط کنونی بیشترین نیاز زلزله‌زدگان به وسایل گرمایشی، پتو و چادر است گفت: در حال حاضر وضعیت زلزله‌زدگان به لحاظ دریافت خدمات چندان مناسب نیست چرا که توزیع درستی انجام نمی‌شود.

وی اظهار کرد: استان کرمانشاه که هنوز نیز داغدار جنگ تحمیلی و هزاران بمباران در این شهرها است امروز به واسطه این اتفاق تمام اموال خود را از دست داده و مجدد داغدار شده است.

حسینی‌کیا در رابطه با وضعیت روستاهای زلزله‌زده در کرمانشاه عنوان کرد: در بازدیدی که از مناطق زلزله‌زده داشتیم شاهد تلاش شبانه‌روزی سپاه در این مناطق بودیم البته به کمکها جهت تأمین پتو، چادر، وسایل گرمایشی و پوشاک گرم به شدت مورد نیاز است چرا که سرمای شدیدی در راه است.

وی با انتقاد از مدیریت خیلی ضعیف بحران در منطقه گفت: با تدابیر استانداری روند خدمات‌رسانی رو به تسهیل شدن است و همه پای کار آمده‌اند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) نیز در منطقه ثلاث باباجانی مستقر شده است افزود: نیروهای سپاه و ارتش از اقصی نقاط کشور پای کار آمده‌اند.

وی با بیان اینکه آمار کشته‌ها بیش از آمار اعلامی خواهد شد و حتی پیش‌بینی می‌شود تا 1000 نیز نفر برسد بیان کرد: زیرا هنوز آواربرداری در بسیاری از مناطق انجام نشده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 27 آبان 96، کدمطلب:1577284، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین