پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۶۲۳
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
خانه حافظ‌ الصحه (حافظی) بروجرد، مربوطه به دوره قاجاریه ثبت ملی شد .

شعار سال: علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور امروز در نامه‌ای به استاندار لرستان مراتب ثبت اثر فرهنگی تاریخی «خانه حافظ‌الصحه (حافظی)» در بروجرد را به وی ابلاغ کرد.

خانه فرهنگی تاریخی حافظ‌الصحه(حافظی) شهر بروجرد در میدان رازان این شهر واقع شده و به شماره 31828 در فهرست آثارملی ایران به‌ ثبت رسید.
با ثبت این اثر تاریخی درفهرست آثار ملی کشور تعداد آثار ثبت شده لرستان در فهرست آثار ملی کشور به 2 هزار و 431 اثر رسید.در استان لرستان 5 هزار اثر تاریخی و طبیعی وجود دارد و بعد از استان فارس از نظر تعداد آثار تاریخی دومین استان کشور است.
با ثبت این اثر در فهرست آثار ملی هرگونه دخل و تصرف یا اقدامی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود جرم محسوب شده و مرتکب، مشمول مجازاتهای قانونی میشود.
مرمت و بازسازی اثر تنها با تایید و نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور مقدور است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما ، تاریخ انتشار آذر 96، کدمطلب:۱۹۱۲۶۷۸، www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین