پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۶۷۳
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۲
رئیس کمیته امداد امام(ره) از آمادگی این نهاد برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام مسکن مهر خبر داد.

شعار سال: پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)در گفت‌وگوییبا اشاره به توافق مجلس، دولت و کمیته امداد برای تعیین تکلیف واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر، گفت: واگذاری واحدهایمسکن مهربدون متقاضی به کمیته امداد تقاضای ما از سال گذشته بوده تا به این ترتیب علاوه بر اینکه از مستهلک شدن این واحدها جلوگیری شود،بسیاری از افراد تحت پوشش کمیته امداد نیز سرپناهی داشته باشند.

ویبا یادآوری برخی اظهارنظرها درباره کیفیت مسکن مهر در پی زلزله غرب کشور، افزود: متأسفانه در زلزله اخیر پای مسکن مهر به میان آمد که هیچ ربطی نداشت و بر سر این طرح خراب شد.

رئیس کمیته امداد امام(ره)با بیان اینکه در حال حاضر 140 هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: واحدهای بدون متقاضیاین طرح زمان زیادی نیمه‌ساز رها شده و هزینه‌های انجام شده برای آن‌ها خاک می‌خورد و مستهلک می‌شود.

فتاح با اشاره به رایزنی با کمیسیون عمران مجلس و همچنین وزارت راه و شهرسازی درباره واگذاری این واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر به کمیته امداد، گفت: مجلس و دولت در این باره موافق هستند، اما باید مصوبه قانون در این خصوص وجود داشته باشد.

وی، با بیان اینکه کمیته امداد آماده تکمیل واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر که غالبا پیشرفت فیزیکی 40 تا 60 درصدی دارند است، تصریح کرد: با واگذاری این واحدها به کمیته امداد، تکمیل آن‌ها صورت گرفته و در زمانی کوتاه به جامعه هدف جهت بهره‌برداری واگذار می‌شود که در این صورت، مستهلک شدن ساختمان نیز دیگر رخ نمی‌دهد.

رئیس کمیته امداد امام(ره) ادامه داد: کمیته امداد برای تکمیل واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی از دولت و از بانک‌ها منابع مالی نمی‌خواهد.

فتاح با بیان اینکه مطالبه ما از دولت واگذاری این واحدها با همین میزان پیشرفت فیزیکی به کمیته امداد است، گفت: برای انجام این مهم باید قانون مصوب مجلس وجود داشته باشد، از این رو باید یا دولت در قالب لایحه یا مجلس از طریق طرح این موضوع را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: راه سومی هم برای واگذاری قانونی واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر به کمیته امداد وجود دارد، آن هم این است که در زمان تدوین لایحه بودجه 97 کل کشور دولت پیشنهاد این موضوع را به مجلس ارائه کند.

رئیس کمیته امداد امام(ره) یادآور شد: اگر با هر روشی مشکل واحدهای بدون متقاضی این طرح رفع شود، کلاف مسکن مهر از سردرگمی خارج می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 3 آذر 96، کد مطلب: 1582744: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین