پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۸۳۳
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۰
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از قرارداد فروش گاز طبیعی کشور به ثمن بخس و بر خلاف منافع ملی به شرکت «آی اف ال ان جی» نروژ، گفت: این قرارداد، فروش گاز به قیمت بسیار ارزانتر از فروش گاز به ترکیه است و زنگنه باید در این زمینه به مجلس پاسخگو باشد.

شعارسال : حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، بورخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قرارداد فروش گاز به ثمن بخس به شرکت نروژی - ایرانی گفت: اینجانب در همین راستا از بیژن زنگنه وزیر نفت سوالی مطرح کردم که وی باید در روزهای آینده با حضور در کمیسیون انرژی مجلس به این سوال پاسخ دهد.

وی با بیان اینکه وزیر نفت باید پاسخ دهد که چرا قرارداد فروش گاز طبیعی کشور را به ثمن بخس و بر خلاف منافع ملی با این شرکت منعقد کرد، افزود: در خصوص قرارداد فروش گاز با شرکت مذکور ابهامات و سوالات زیادی مطرح است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه وزیر باید در خصوص مبنای قاتونی نرخ فروش گاز به واحدهای تولید «ال ان جی» به منظور صادرات پاسخگو باشد، تصریح کرد: همچنین آقای زنگنه باید علت تعیین قیمت این قرارداد به قیمت بسیار ارزانتر از فروش گاز به ترکیه را روشن سازد.

حاجی دلیگانی دلیل تخفیف هزینه حمل و نقل گاز نسبت به سال قبل را یکی دیگر از سوالات از این وزیر ذکر کرد و گفت: همچنین این وزیر باید توضیح دهد که هم عرض قرار دادن شرکت های صادرکننده گاز با واحدهای پتروشیمی داخلی که حداقل واحدهای تولیدی و اشتغالزا برای کشور هستند چه توجیهی دارد.

وی با بیان اینکه سوال دیگر این است که آیا به تبعات قیمت پایین فروش گاز در این قرارداد بر کاهش قیمت دیگر فراورده های صادرتی فکر شده است؟، افزود: اگر رویکرد وزارت نفت حضور در بازار «ال ان جی» است چرا شرکت نفت ایران راسا وارد نمی شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: وزیر نفت باید پاسخ دهد که استفاده از «اف ال ان جی» برای گاز شیرین خروجی پالایشگاهها با توجه به تحریم پذیر بودن آن و خام فروشی گاز و عدم استفاده از گاز برای مصارف با ارزش افزوده بیشتر از ...ترزیق به میادین نفتی چیست؟.
کرد وزارت نفت حضور در بازار «ال ان جی» است چرا شرکت نفت ایران راسا وارد نمی شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: وزیر نفت باید پاسخ دهد که استفاده از «اف ال ان جی» برای گاز شیرین خروجی پالایشگاهها با توجه به تحریم پذیر بودن آن و خام فروشی گاز و عدم استفاده از گاز برای مصارف با ارزش افزوده بیشتر از جمله تزریق به میادین نفتی چیست؟.

حاجی دلیگانی گفت: همچنین زنگنه باید در خصوص عدم پیشبرد و پیگیری ضعیف طرحهای اولویت دار برای صادرات گاز کشور از جمله صادرات با خط لوله به پاکستان، عمان عراق به مجلس پاسخگو باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی-خبری الف، تاریخ انتشار: 5 آذر 1396، کدخبر: 3960905083 ، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین