پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۰۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
با گذشت بیش از 11 روز از وقوع زلزله 7.3ریشتری غرب کشور و حاکم شدن امنیت درمناطق زلزله زده استان کرمانشاه، ستادهای معین بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این مناطق تشکیل و کار ارزیابی برای بازسازی واحدهای مسکونی نیز آغاز شده است. براساس گزارش‌های دریافتی، ستادهای معین بنیاد مسکن با تجهیزات و نیروی انسانی کارآمد و متخصص در نقاط زلزله‌ زده مستقر شده و کار ارزیابی برای بازسازی واحدهای مسکونی را آغاز کرده‌اند. طبق اعلام مدیریت بحران استان کرمانشاه، بازسازی مناطق خسارت‌دیده گیلانغرب به استان قزوین، پاوه و جوانرود به بنیاد مسکن کرمانشاه، قصر شيرين به استان تهران، ثلاث باباجانی به کردستان، دالاهو به آذربایجان غربی، اسلام آباد غرب به لرستان، شهر سرپل ذهاب به اصفهان و روستاهای جنوب سرپل ذهاب به استان همدان و روستاهای شمال سرپل ذهاب به ستاد مرکزی بنیاد مسکن کشور واگذار شده است.

شعار سالبا گذشت بیش از 11 روز از وقوع زلزله 7.3ریشتری غرب کشور و حاکم شدن امنیت درمناطق زلزله زده استان کرمانشاه، ستادهای معین بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این مناطق تشکیل و کار ارزیابی برای بازسازی واحدهای مسکونی نیز آغاز شده است. براساس گزارش‌های دریافتی، ستادهای معین بنیاد مسکن با تجهیزات و نیروی انسانی کارآمد و متخصص در نقاط زلزله‌ زده مستقر شده و کار ارزیابی برای بازسازی واحدهای مسکونی را آغاز کرده‌اند. طبق اعلام مدیریت بحران استان کرمانشاه، بازسازی مناطق خسارت‌دیده گیلانغرب به استان قزوین، پاوه و جوانرود به بنیاد مسکن کرمانشاه، قصر شيرين به استان تهران، ثلاث باباجانی به کردستان، دالاهو به آذربایجان غربی، اسلام آباد غرب به لرستان، شهر سرپل ذهاب به اصفهان و روستاهای جنوب سرپل ذهاب به استان همدان و روستاهای شمال سرپل ذهاب به ستاد مرکزی بنیاد مسکن کشور واگذار شده است.

بازسازی واحد‌های مسکونی شهری و روستایی
«رضا محمودیان»، مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه در گفت‌و‌گو با «ایران» با بیان اینکه دراین حادثه 4 هزار و 500 واحد مسکونی شهری و 11 هزار واحد مسکونی روستایی نیاز به بازسازی و 15 هزار واحد مسکونی هم نیاز به تعمیرات دارد، افزود: مسئولیت اصلی بازسازی مناطق آسیب دیده به عهده بنیاد مسکن است و مابقی دستگاه‌ها نیز از این بنیاد حمایت خواهند کرد. وی درباره حمایت دستگاه‌های دیگر از بنیاد مسکن به منظور بازسازی مناطق آسیب دیده، گفت: حمایت‌ها به این شکل است که به‌عنوان مثال بنیاد مسکن استان کرمانشاه بازسازی چند روستا را به هر دستگاهی که قصد همکاری داشته باشد واگذار می‌کند، اما نظارت اصلی بر روند امور به عهده بنیاد مسکن استان است.
شروع بازسازی مناطق آسیب دیده از شنبه 4 آذرماه
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بازسازی مناطق آسیب دیده از دیروز (4 آذرماه) به طور جدی شروع شد، افزود: با مصوب شدن تسهیلات و کمک‌های بلاعوض از سوی دولت، از دیروز افراد در شهر و روستاهای خسارت دیده با مراجعه به اداره بنیاد مسکن و بانک‌های عامل معرفی شده شهر یا روستای خود از این تسهیلات بهره‌مند می‌شوند. هیأت دولت در مجموع 659 میلیارد تومان تسهیلات و 281 میلیارد تومان کمک بلاعوض برای خسارت دیدگان از این حادثه مصوب کرده که از این میزان 35 میلیون تومان تسهیلات و 6 میلیون تومان کمک بلاعوض در مناطق شهری و 25 میلیون تومان تسهیلات و 5 میلیون تومان کمک بلاعوض در روستاها برای ساخت و بازسازی ارائه می‌شود. محمودیان به میزان تخریب‌ها در مناطق زلزله زده استان اشاره کرد و یادآور شد: 162روستای سرپل ذهاب، 107 روستای ثلاث باباجانی، 22روستای دالاهو، 109 روستای گیلانغرب، 75روستای اسلام آباد و 15 روستای قصرشیرین با بیش از 50 درصد واحد آسیب دیده، شناسایی شده‌اند.

ارائه تسهیلات و کمک‌های بلاعوض برای تعمیرات منازل آسیب دیده
وی از ارائه وام و کمک‌های بلاعوض برای تعمیرات منازل آسیب دیده شهر و روستا در این حادثه خبر داد و یادآور شد: 12 میلیون تومان وام تسهیلات و 2 میلیون تومان هم کمک بلاعوض برای تعمیرات منازل آسیب دیده شهر و روستا پرداخت می‌شود. 3 میلیون تومان وام تسهیلات و 2 میلیون تومان کمک بلاعوض هم برای خرید لوازم خانه شهری و روستایی ارائه می‌شود.
اعطای تسهیلات برای اسکان موقت خانواده‌های آسیب دیده
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه درباره اسکان موقت خانواده‌های آسیب دیده از زلزله، خاطرنشان کرد: برای اسکان موقت خانواده‌ها در شهر و روستاهای خسارت دیده به‌هر خانوار به ترتیب 5 و 3 میلیون تومان کمک بلاعوض داده می‌شود.همچنین خانواده‌های داغدیده از این زلزله برای دفن و کفن عزیزان خود 2میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت می‌کنند.

برآورد خسارات اولیه زلزله
محمودیان با اشاره به برآوردهای خسارات اولیه این زلزله در دیگر بخش‌ها، گفت: بخش کشاورزی در این مناطق 800 میلیارد تومان، راه و شهرسازی و حمل و نقل 17میلیارد تومان، آب و فاضلاب شهری 56میلیارد تومان، نوسازی مدارس 33میلیارد تومان و دربخش برق نیز یک هزارو 122 ترانسفورماتور تخریب و 144کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف خسارت دیده است.

نیاز به نایلون برای پوشش چادرها از نفوذ باران
وی با تأیید مهیا بودن امکانات بهداشتی درمناطق زلزله زده، افزود: خوشبختانه خدمات‌رسانی بموقع از سوی 600 نیروی خدماتی شهرداری تهران در حال انجام است.
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه درباره وضعیت اسکان زلزله‌زدگان اظهار داشت: پس از اسکان اضطراری وموقت، به سمت بازسازی خانه‌ها پیش می‌رویم. البته با توجه به سرمای هوا و بارندگی در استان برای پوشش چادرها از نفوذ باران به نایلون نیاز داریم.

برش
آغاز توزیع کانکس در روستاهای زلزله زده
توزیع کانکس در روستاهای زلزله زده استان کرمانشاه آغاز شد.«مجتبی نیک کردار»، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با تشریح آخرین وضعیت خدمت‌رسانی به زلزله زدگان استان، شرایط و سازوکار توزیع کانکس و دفترچه‌های جیره هلال‌احمر را اعلام کرد و در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: اولویت دریافت کانکس با زنان بدون سرپرست و خانواده‌هایی که عزیزان خود را از دست داده‌اند، است. به گفته وی توزیع کانکس در روستاهای زلزله زده توسط سپاه پاسداران آغاز شده، اما این کار در مناطق شهری پس از ارزیابی فنی واحدهای خسارت دیده انجام می‌شود.
نیک کردار از مردم و نهادهای نیکوکار و خیریه درخواست کرد که کانکس‌های اهدایی خود را برای توزیع در اختیار سپاه پاسداران قرار دهند که در این زمینه هماهنگی لازم با پایگاه مقاومت شهید جعفری در سرپل ذهاب برای دریافت و توزیع کانکس صورت گرفته است. این کار در شهرها از جمله سرپل‌ذهاب به‌دلیل وسعت منطقه و مشکل بودن شناسایی و ساکنان واقعی آن نیازمند برنامه‌ریزی و زمان بیشتری است.
وی تصریح کرد: پیش از توزیع کانکس باید ارزیابی و کارشناسی تمام واحدهای خسارت دیده در مناطق زلزله زده انجام شود که واحدهای خسارت دیده تعمیری(واحدهایی که خسارت آنها جزئی و غیرسازه‌ای) هستند یا احداثی.
به گفته معاون عمرانی استانداری کرمانشاه، به مالکان واحدهای تعمیری کانکس تعلق نمی‌گیرد و می‌توانند پس از دریافت کمک بلاعوض دولت، نسبت به تعمیر و ترمیم خسارت‌های وارده به واحد خود اقدام کنند. این کمک بلاعوض به صورت فوری پرداخت می‌شود، اما وام‌های دولتی پس از معرفی به بانک و تشکیل پرونده قابل پرداخت است که البته قسط اول وام هم فوری به حساب متقاضیان واریز خواهد شد. اگر خسارت‌های وارده به واحدها به صورتی باشد که قابل تعمیر و ترمیم نباشد و نیاز به بازسازی داشته باشد، به مالکان آنها کانکس داده می‌شود. واحدهای احداثی نیز 2 دسته و شامل واحدهای ویلایی و آپارتمانی هستند؛ در واحدهای تخریب شده ویلایی با توجه به نظر مالکان آن‌ها، کانکس اهدایی در حیاط یا نزدیکی واحد قرار داده می‌شود اما برای واحدهای تخریب شده آپارتمانی باید حتماً یک اردوگاه تهیه و زلزله ‌زدگان در آنجا در کانکس اسکان داده شوند که البته این کارهم نیاز به ایجاد زیرساخت دارد. نیک کردار درباره آخرین وضعیت توزیع دفترچه‌های جیره توسط هلال‌احمر نیز گفت: شهرهای زلزله زده توسط هلال‌احمر منطقه‌بندی شده و ساکنان واقعی آن درحال شناسایی هستند که پس از این کار توزیع دفترچه‌ها آغاز خواهد شد. به گفته وی هلال‌احمر تمام کمک‌ها از جمله سبدغذایی 72 ساعته و جیره خشکه یک‌ ماهه را از طریق این دفترچه‌ها توزیع خواهد کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری روزنامه ایران ، تاریخ انتشار ---- ، کدمطلب:240728، www.iran-newspaper.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
0
0
ع.ق74
خب حالا که بیش از یه سال ازین اتفاق میگذره باید بگم ماکه در عید نوروز همراه یه گروه جهادی بسیج رفتیم کرمانشاه، خبری ازین سازماندهی ها نبود جز گروههای جهادی که اونجا بودن!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین