پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۹۵۵۶۱
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم: جذب اعضای هیأت علمی در دانشگاه‌ها سلیقه‌ای نیست و هر کس بر اساس دارا بودن صلاحیت جذب می‌شود.

شعار سال: محمدرضا رضوان طلب افزود: تا کنون ۱۸ دوره فراخوان جذب اعضای هیأت علمی از طریق سامانه جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شده است.

وی گفت: در هر دوره از فراخوان جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم ۱۲ تا ۱۷ هزار نفر حداقل ثبت نام می‌کنند که از این تعداد تنها هزار نفر پذیرش می‌شوند و می‌توانند عضو هیأت علمی دانشگاه شوند.

رضوان طلب افزود: تنها کسانی در فراخوان‌های جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها قبول می‌شوند که دوره تحصیلی آن‌ها به اتمام رسیده باشد.

وی درباره شکایت برخی از داوطلبان درباره روند پذیرش و جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: این ذهنیت درستی نیست، چون هیچ کاری از طریق پارتی بازی پیش نمی‌رود و تمام فعالیت‌های سامانه جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری از طریق یک نظام حقوقی و قضایی رصد می‌شود.

رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تأکید کرد: هدف ما این است که کار سلیقه‌ای نداشته باشیم و هر فردی بر اساس صلاحیت لازم در دانشگاه جذب شود.

وی افزود: متقاضیان در صورت بروز مشکل می‌توانند از طریق همان سامانه هنگام ثبت نام و یا با مراجعه به وزارت علوم شکایت خود را مطرح کنند.

رضوان طلب درباره کاهش سن جذب اعضای هیأت علمی افزود: پیش از این سن جذب اعضای هیأت علمی برای مقطع دکتری ۴۵ سال بود که هم اکنون به ۴۰ سال رسید و سن جذب اعضای هیأت علمی در مقطع کارشناسی ارشد پیش از این ۳۵ سال بود که هم اکنون به ۳۰ سال رسیده است.

رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی درباره اعتراض دانشجویان درباره پذیرش نکردن دانشگاه‌ها به عنوان عضو هیأت علمی دانشگاه با وجود تأیید صلاحیت عمومی افزود: این اعتراض به دانشگاه‌ها وارد است و هر کسی که اعتراضی دارد می‌تواند اعتراض خود را از طریق سامانه جذب اعضای هیأت علمی مطرح کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صداوسیما، تاریخ 7 آذر 96، کد مطلب: 1920399: www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین