پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۹۵۸۹۲
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
مسئولین دانشگاه شهید بهشتی در پاسخ به اعتراضات دانشجویان کارشناسی ارشد روزانه این دانشگاه درباره اخذ شهریه‌های غیرمتعارف برای دروس پیش‌نیاز، وعده دادند مبلغ شهریه‌ها را کاهش خواهند داد.

شعارسال:مسئولین دانشگاه شهید بهشتی در پاسخ به اعتراضات دانشجویان کارشناسی ارشد روزانه این دانشگاه درباره اخذ شهریه‌های غیرمتعارف برای دروس پیش‌نیاز، وعده دادند مبلغ شهریه‌ها را کاهش خواهند داد.

به گفته دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی، این دانشگاه از دانشجویان کارشناسی ارشد روزانه شهریه‌های غیر‌متعارف و هزینه‌های گزافی برای دروس پیش نیاز و جبرانی دریافت می‌کند که این روند تا کنون در برهه‌های مختلف زمانی موجب اعتراض دانشجویان شده است.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در اعتراض به اخذ شهریه از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه به بهانه‌های مختلف، 5 آذر نامه‌ای خطاب به رییس دانشگاه نوشت. این تشکل در بخشی از این نامه مساله اخذ شهریه از دانشجویان روزانه را تحت هر عنوانی که در آیین‌نامه آموزشی مصوبه وزارت علوم آمده، نقض آشکار قانون اساسی دانستند.

همچنین در ادامه این نامه شهریه دانشگاه‌های دیگر را با شهریه اخذ شده توسط دانشگاه شهید بهشتی مقایسه کرده‌ و آمده است: دانشگاه صنعتی شریف برای هر واحد 30 هزار تومان در نظر گرفته و هنوز اقدام به اخذ شهریه نکرده و دانشگاه تربیت مدرس اقدام به حذف کلیه شهریه‌ها نموده است و ما هم به عنوان تشکلی که مدعی حمایت از دانشجویان است از جنابعالی خواستار حذف شهریه‌های مذکور می‌باشیم.

دانشجویان دانشگاه بهشتی بار دیگر در اعتراض به این موضوع 5 و 7 آذر تجمع نمودند و مطالبات خود را به گوش مسئولین رساندند.

یکی از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: پس از اعتراض دانشجویان کارشناسی ارشد دوره روزانه دانشگاه شهید بهشتی، معاون آموزشی این دانشگاه با نماینده انجمن اسلامی و تعدادی از دانشجویان معترض جلسه‌ای برگزار و اعلام کرد دانشجویانی که دروس جبرانی غیرضروری برای آنها در نظر گرفته شده است می‌توانند از طریق مراجعه به دانشکده مربوطه درس مورد نظر را حذف کنند.

وی در ادامه افزود: همچنین این مسئول وعده داد به هیات رییسه و هیات امنا دانشگاه پیشنهاد دهد مبلغ اخذ شده به عنوان شهریه طبق عرف دانشگاه‌های مختلف باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری آنا ،تاریخ انتشار10آذر 96،کدخبر: 311714 ،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین