پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۰۷۹
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۶
فرمانده تکاوران و تفنگداران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروهای دریایی ارتش در همه آب‌های آزاد و اقیانوس‌های دنیا حضور دارد و پرچم ایران را به اهتزار درآورده است.

شعار سال: امیر دریادار دوم سید مرتضی درخوان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با اشاره به 7 آذر روز نیروی دریایی گفت: 7 آذر سال 59 به فرمان امام خمینی(ره) به عنوان روز نیروی دریایی نام‌گذاری شد که اقدامات نیروی دریایی در دوران هشت سال دفاع مقدس ارزنده و چشمیگر بوده است.

فرمانده تکاوران و تفنگداران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ارتش عراق و صدام حسین پس از حمله به ایران در سال 59 تصور می‌کردند به مدت یک هفته ایران را به صورت کامل تصرف می‌کند اما نیروی دریایی در کنار مردم در منطقه حاضر شد و در 34 روز مقاومت جانانه اجازه تحقق خواب و خیالات ارتش عراق را نداد.

وی با بیان اینکه تکاوران نیروی دریایی با دفاع جانانه استراتژی جنگ را عوض کردند و در 34 روز ابتدای جنگ 73 شهید تکاور از نیروی دریایی تقدیم نظام و انقلاب شد، افزود: نیروی دریایی توانست به خوبی از مرزهای آبی کشور دفاع کند و جلوی نیروی دریایی عراق را بگیرد.

امیردریادار دوم درخوران تصریح کرد: 67 روز پس از شروع جنگ نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران سه عملیات بزرگ دریایی انجام داد و توانست نیروی دریای عراق را منهدم و دو سکوی نفتی البکر و الامیه را نابود کند.

وی تصریح کرد: در عملیات مروارید که در 7 آذر سال 59 صورت گرفت توانستیم کمر نیروی دریای عراق را با انهدام 5 فروند ناوشکن و یک فروند هواپیمایی میگ 23 بشکنیم به طوری که عراق نتوانست روی پای خود بیایستد.

فرمانده تکاوران و تفنگداران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: علاوه بر مقابله با دشمن بعثی، حراست از آب‌های خلیج فارس و دریای عمان و دفاع از خطوط کشتی‌رانی در بندر امام خمینی و بندر ماهشهر را بر عهده داشتیم.

وی اضافه کرد: در این بنادر بارهای کشتی‌های تجاری ایران تخلیه می‌شد که به نحو احسن این کار را انجام دادیم، در مدت هشت سال دفاع مقدس 13 هزار کشتی تجاری توسط نیروی دریایی ایران اسکورت و برای تخلیه بار هدایت می‌شدند. از این تعداد 2 هزار و 700 کشتی مورد اصابت موشک قرار گرفت اما باز هم به سلامت به مقصد رسیدند و بارشان تخلیه شد.

فرمانده تکاوران و تفنگداران نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دیدار سه روز گذشته جمعی از فرمانده‌هان نیروی دریایی با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: رهبر انقلاب در این دیدار مطالب مهمی را بیان کردند.

امیردریادار دوم درخوران در ادامه سخنان خود پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر یاسوج گفت: پس از جنگ نیروی دریای ایران به یکی از مقتدرترین نیروهای دریایی منطقه تبدیل شده و کشتی‌های دیگر کشورها با احتیاط وارد آب‌های ایران می‌شوند زیرا در صورت کوچکترین اشتباه ضربات مهلکی به آنها وارد می‌شود.

وی تصریح کرد: قبل از انقلاب ساخت و تعمیر ناوها، زیردریایی و قایق‌های تندروی ایران توسط خارجیان انجام می‌شد اما اکنون این کار با دست مهندسان توانمند ایرانی انجام می‌شود.

فرمانده تکاوران و تفنگداران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: نیروهای دریایی ارتش در همه آب‌های آزاد و اقیانوس‌های دنیا حضور دارد و پرچم ایران را به اهتزار درآورده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 500 نفر به صورت ثابت در 4 هزار کیلومتر مرز آبی از خطوط کشتی‌رانی ایران حفاظت می‌کند که 4 هزار و 200 کشتی تاکنون اسکورت شده است، همچنین 218 مرحله درگیری با دزدان دریایی داشتیم.

امیردریادار دوم درخوران در پایان تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که نمایندگی پذیرش و استخدام نیروی دریایی ندارد که انتظار می‌رود مسؤولان استان پیگیر راه‌اندازی این دفتر باشند، چرا که راه‌اندازی این دفتر با توجه به آمار بالای بیکاری در استان نقش زیادی در بکارگیری و استخدام نیرو و کاهش بیکاری دارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 10 آذر 96، کدمطلب:۱۳۹۶۰۹۱۰۰۰۰۲۹۸ ، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین