پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۹۶۰۹۲
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
شورای مرکزی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت با ارسال نامه‌ای به وزیر علوم ضمن اعتراض به نحوه برگزاری مراسم روزدانشجو خواستار برگزاری جلسه‌ای با حضور رییس‌جمهور و نمایندگان دانشجویان برای بیان دیدگاه‌های خود شدند.

شعارسال : در آغاز این نامه آمده است: امروز در حالی مراسم روز دانشجو با حضور رییس‌جمهور برگزار می‌شود که اتحادیه دانشجویی دفتر تحکیم وحدت و سایر اتحادیه‌های دانشجویی برای بیان دیدگاه‌های خود در این جلسه حضور ندارند و تریبونی در اختیار آنها قرار داده نشده است. در صورتی که در سال‌های گذشته همه اتحادیه‌های دانشجویی و تعداد دیگری از نمایندگان دانشجویی (که البته به حضور برخی از آنها هم نقد وارد بود) در چنین جلسه‌ای دعوت به سخنرانی شده بودند.

شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت با مقایسه مراسم‌های گرامیداشت روز دانشجو در سال‌های اخیر، یادآور می‌شود: مقایسه دو مراسم قبل و بعد از انتخابات ریاست جمهوری نتایج خوبی به دست نمی‌دهد و فرضیه استفاده سیاسی از جلسه قبل از انتخابات را قوت می‌بخشد. به این معنی که نگرش دولت فعلی به دانشجویان صرفا یک نگرش ابزاری می‌باشد که به طور کامل با ادعاهای آنها در تناقض است. این اتفاقات ناخوشایند با آغاز دوره وزارت شما مقارن شده و مطلقا نویدبخش یک شروع خوب برای وزارت علوم دولت دوازدهم نیست. البته صحبت‌هایی مبنی بر عدم دخالت وزارت علوم در نحوه برگزاری جلسه به گوش می‌رسید، اما باز هم وزارت علوم به عنوان اصلی‌ترین نهاد مرتبط با دانشگاه و جنابعالی به عنوان مسئول آن، مورد پرسش دانشجویان هستید.

در پایان این نامه آمده است: لذا بدین وسیله دفتر تحکیم وحدت، به عنوان قدیمی‌ترین اتحادیه دانشجویی جمهوری اسلامی ایران، مراتب اعتراض خود را نسبت به کیفیت برگزاری برنامه روز دانشجو اعلام می‌دارد و در خواست برگزاری جلسه‌ای با حضور شخص رییس‌جمهور و نمایندگان دانشجویان برای ابراز دیدگاه‌های خود را دارد. بدیهی است، برگزاری جلسه خارج از شهر تهران و در یکی از نقاط محروم کشور مورد تایید دانشجویان است، اما مهندسی تریبون‌های مراسم با این بهانه به هیچ وجه مورد انتظار نیست.

اعتراض دفتر تحکیم وحدت به نحوه برگزاری مراسم «روز دانشجو»

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 11 آذر 1396، کدخبر: 311961، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین