پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۹۶۱۲۳
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
خبرگزاری دانشجو درپی انتشار خبری در خصوص تعطیلی ۱۰ ماهه دفتر بسیج در دانشگاه علوم اسلامی رضوی، صحت این خبر را از مسئولان و مسئول بسیج این دانشگاه جویا شد.

شعار سال: چندی پیش خبری در فضای مجازی مبنی بر تعطیلی 10 ماهه دفتر بسیج دانشگاه علوم اسلامی رضوی منتشر شد که طی آن با برخی از مسئولان دانشگاه و مسئولان دخیل در این موضوع به گفت‌وگو نشستیم. البته باید یادآور شد دانشگاه علوم اسلامی رضوی دارای دفتر بسیج دانشگاه است که این دفتر به علت نوع آموزش این دانشگاه در علوم دینی زیر نظر بسیج طلاب می‌باشد.

دفتر بسیج دانشگاه باز است و فعالیت می‌کند

حجت الاسلام شریعتی نژاد با اشاره به اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر بسته بودن دفتر بسیج دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: شاید این امر برداشت برخی دانشجویان بوده است.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: احکام مسئولیت بسیج یک ساله است و حکم مسئول قبلی مردادماه سال گذشته تمام شده؛ اما همکاری وی تا بین ترم ادامه یافت که مراحل تایید صلاحیت مسئول جدید پایگاه بسیج طی شود که این امر تا دی ماه طول کشید.

وی بیان کرد: سال گذشته که ادعا شده دربسته بوده و قفل شده این گونه نبوده؛ بلکه دوره مسئول قبلی بسیج به اتمام رسیده بود و فرد جدیدی از طرف دانشگاه برای سمت مسئول بسیج به مرکز بسیج طلاب معرفی شد و بسیج طلاب هم برای این فرد حکم صادر کرده بود.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم اسلامی رضوی ادامه داد: طبق روال بسیج طلاب معارفه در سازمان بسیج طلاب برگزار می‌شود که در بهمن ماه سال گذشته این امر انجام شد؛اما به دلیل اعتراض دانشجویان مبنی بر انتخاب مسئول جدید توسط دانشجویان انتخابات در تیرماه امسال برگزار شد و مسئول جدید با رای دانشجویان انتخاب شد و قرار است مراسم معارفه مسئول جدید در هفته آینده برگزار شود.

وی ادامه داد: در همین راستا کلید دفتر بسیج تحویل مسئول جدید شد؛ اما برخی از دوستان با فرد جدید چندان همراهی نداشتند و علاقمند بودند تا مسئول جدید بسیج را خود دانشجویان انتخاب کنند؛ بسیج طلاب هم به درخواست دانشجویان احترام گذاشت و بعد از چند ماه در ماه مبارک در تیرماه امسال انتخابات این تشکل با حضور دانشجویان و برخی مسئولان بسیج طلاب برگزار شد و طی آن آقای فخر با اکثریت آراء مسئول جدید پایگاه بسیج این دانشگاه شد و در مرداد ماه حکم وی صادر گردید.

حجت الاسلام شریعتی نژاد با بیان اینکه گرچه آقای فخر حکم مسئولیتش صادر شده اما هنوز مراسم معارفه وی برگزار نشده، خاطرنشان کرد: به علت برخی تغییر و تحولات در بسیج طلاب کشور حجت الاسلام گواهی، مسئول جدید این سازمان شد و قرار بود که برای معارفه مسئول جدید بسیج دانشگاه علوم اسلامی رضوی به مشهد بیاید.

وی ادامه داد: البته در این مدت نیز دفتر بسیج فعالیت‌هایی در زمینه اردوهای جهادی و راهیان نور داشته است.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم اسلامی رضوی تاکید کرد: مسئولان دانشگاه همواره با دغدغه کامل پیگیر این موضوع بودند و جلسات متعدد داشتیم که این سبک جدید که قرار شده مسئول بسیج با انتخاب دانشجو طلبه‌ها انتخاب شود، روندش تسریع شده و فعالیت بسیج پررنگ تر شود و این مطالبه را از بسیج طلاب هم داشته‌ایم که فضای بسیج فضای بهتری شود.

حجت الاسلام شریعتی نژاد ادامه داد: مسئولان دانشگاه در یک سال گذشته دخالتی در انتخاب مسئول بسیج دانشگاه نداشتند و مطالبه داشتند بسیج طلاب این تغییر و تحولات را به سرعت انجام دهد و آنها هم تلاش خود را کرده‌اند؛ اما این تغییرات و تحولات در رده بالای بسیج طلاب روند کار را کمی کند کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا قفل در دفتر بسیج عوض شده است، خاطرنشان کرد: نهاد بسیج مردمی است و ذیل سازمان بسیج کشور است و در تمام دوره‌هایی که تغییر فرمانده بسیج اتفاق می‌افتد این حق را مسئول جدید این تشکل دارد که با دانشگاه مکاتبه کند که کلید جدید به آنان تحویل داده شود و یا قفل دفتر عوض شود که این امر کاملا طبیعی است.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم اسلامی رضوی بیان کرد: اینکه کسانی می‌گویند کسی از بسیج اخراج شده و دفتر بسیج قفل شده این گونه نبوده، کلید در دفتر بسیج در اختیار فرمانده سابق بسیج بوده و در اختیار فرمانده جدید بسیج قرار گرفته و مسئول جدید بسیج می‌تواند به دلیل رعایت موارد امنیتی درخواست تعویض قفل دفتر بسیج را داشته باشد.

در ادامه محمدجواد فخر، مسئول جدید بسیج دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: دوره مسئولیت جمال‌زاده، مسئول قبلی بسیج تمام شده بود و از طرف دانشگاه یک نفر به سازمان بسیج طلاب برای مسئولیت بسیج این دانشگاه معرفی شد و بسیج طلاب هم وی را منصوب کرد.

وی ادامه داد: دفتر بسیج از بهمن ماه سال گذشته تعطیل نبوده؛ ولی به دلیل برخی اختلاف نظرها در میان دانشجویان بسیجی، بسیج طلاب یک نفر را به عنوان فرمانده مشخص کرد؛ اما دوستان بسیج این انتصاب را قبول نداشتند و خواستار این بودند تا انتخابات برگزار شود برای همین این فرد منصوب شده توسط بسیج طلاب استعفا داد و دفتر بسیج به سرپرست سپرده شد و در تیر ماه انتخابات برگزار شد و من در انتخابات به عنوان مسئول بسیج انتخاب شدم.

مسئول جدید بسیج دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: اعضای شورا در دانشگاه در یک انتخابات فرمانده را مشخص می‌کردند اما در سال گذشته یک سری جریاناتی پیش آمد و منجر به این شد که تیرماه امسال انتخابات بسیج برگزار شود و در این انتخابات من به عنوان مسئول جدید انتخاب شدم و هفتم مرداد ماه حکم من صادر شد ولی از طرف مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور آغاز به کار بسیج دانشگاه را منوط به برگزاری معارفه کردند و ما پیگیر بودیم که زودتر این مراسم برگزار شود ولی دو مرتبه حضور حجت الاسلام گواهی، مسئول سازمان طلاب و روحانیون کشور در مشهد کنسل شد و قرار شد هفته آینده برای معارفه به مشهد بیاید.

وی ادامه داد: اکنون دفتر بسیج قفل نیست و در این دفتر برخی فعالیت‌ها انجام می‌شود، مسئولان دانشگاه از اواسط تابستان برای بازگشایی دفتر و فعالیت‌های بسیج پیگیر بودند و این گونه نبوده که آنان دفتر بسیج را تعطیل کرده‌اند.

مسئول جدید بسیج دانشگاه علوم اسلامی رضوی طی برگزاری انتخابات مشخص و حکم صادر شده است

در ادامه حجت الاسلام سرور، مسئول بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی نیز در این خصوص گفت: طی اعتراض دانشجویان مبنی بر انتخاب مسئول بسیج دانشگاه توسط آنان، انتخابات در تیرماه برگزار شد که طی آن مسئول جدید مشخص شده و حکم وی نیز صادر شده است.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا تا کنون مراسم معارفه وی برگزار نشده و دلیل آغاز به کار رسمی بسیج منوط به حضور حجت الاسلام گواهی شده، بیان کرد: به دلیل برخی اعتراضاتی که شد قرار بر این شد که مراسم معارفه با حضور حجت الاسلام گواهی در هفته آینده برگزار شود؛ اما اصل انتخابات این تشکل برگزار شده و مسئول پایگاه بسیج این دانشگاه نیز مشخص شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 8 آذر 96، کد مطلب: 649244: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین