پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۵۶
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰
یک شرکت وابسته به تویوتا مبلغ 21 میلیون و 900 هزار دلار به عنوان جریمه به علت اعمال تبعیض علیه اقلیت های این کشور می پردازد که از آنها بهره های بالاتری نسبت به سفیدپوستان برای وام خرید خودروهای این شرکت، دریافت کرده است.

شعارسال: به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، شرکت «تویوتا موتور کردیت» این مبلغ را برای حل و فصل شکایت سازمان های نظارتی فدرال آمریکا می پردازد که نتایج تحقیق آنها نشان می دهد که این شرکت از هر مشتری آفریقایی تبار و رنگین پوست بالغ بر 200 دلار بیشتر نسبت به سفیدپوستان این کشور، دریافت کرده است.

این مصالحه که روز سه شنبه (به وقت محلی) اعلان شد، ناشی از تحقیق مشترک وزارت دادگستری و دفتر حفاظت مالی از مشتریان است که از سال 2013 آغاز شد.

بر اساس بیانیه دفتر حفاظت مالی از مشتریان، این تحقیق مدعی نیست که شرکت تویوتا موتور کردیت عمدا این تبعیض را علیه مشتریان خود اعمال کرده، بلکه سیاست های قیمت گذاری و دریافت غرامت منجر به نتایج تبعیض آمیز علیه رنگین پوستان این کشور شده است.

این دفتر افزود: هزاران آمریکایی آفریقایی تبار به طور میانگین 200 دلار و آسیایی ها و ساکنان جزایر اقیانوس آرام نیز به طور میانگین 100 دلار بیشتر از سفیدپوستان برای بازپرداخت اقساط وام خودرو پرداخته اند.

شرکت تویوتا موتور کردیت اعلان کرد: هیچ گونه تبعیض علیه مشتریانش را تحمل نمی کند و به اطلاعات درباره نژاد مشتریانش دسترسی ندارد.

شرکت تویوتا موتور کردیت بازوی مالی شرکت خدمات مالی تویوتا وابسته به شرکت تویوتوتا موتور است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار خبر 14 بهمن 1394، کدمطلب: 81948245 (5146553)، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین