پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۹۷۰۲۶
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳
مدیرکل بحران استان تهران گفت: با توجه به لزوم فراهم‌سازی انبار ادوات در زمان بحران در استان تهران شهرستان ورامین به عنوان منطقه‌ای که روی گسل قرار دارد پایلوت برای این امر انتخاب شده است.

شعار سالحسین الماسی امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان ورامین که با حضور معاون اداری مالی جمعیت هلال احمر استان تهران، فرماندار ورامین و دیگر رؤسای ادارات در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: زلزله بیخ گوش تهران است همچنان که در این چند روز در نقاط مختلف آن در مناطق کیلان، آبسرد و غیرهنیز شاهد زمین لرزه بودیماز این رو عقل حکم می‌کند که در این زمینه پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشیم.

وی بیان کرد: ما ساده‌ترین امکانات در زمان بحران را در ورامین نداریماز این رو سناریوی ما این است که با شناسایی زمینی که روی گسل نباشد، منطقه‌ای را برای این انبار ادوات در زمان اضطراری فراهم کنیمو به همین خاطر در صدد برآمدیمکه ورامین را پایلوت برای این امر انتخاب کنیم.

مدیرکل بحران استان تهران افزود: قرار نیست که زلزله بیاید اما باید با مشارکت و همکاری شهرداری و بخشداری، ناحیه را مسطح کرد و جدول و سرویس بهداشتی و امکانات را در آنجا فراهم کنیم تا شرایط برای اسکان اضطراری فراهم باشد.

الماسی تصریح کرد: باید اتحادیه‌ها، اصناف، منابع طبیعی و محیط زیست باید فعال شده و پای کار بیایندو از هم‌اکنون چادر، اقلام و ماشین‌آلات را آماده کنیمما باید آماده باشیمکه اگر زلزله بیاید با این تراکم و ارتفاعاتی که وجود داردامدادرسانی دچار مشکل نشود.

وی ادامه داد: شما باید در انبارهای خود تا حدود 25 درصد جمعیت اقلام را آماده داشته باشید تا اگر اتفاقی افتاد بتوان از خسارات احتمالی پیشگیری کنیم.

مشکلات ارضی در ورامین قدرت مانور را از جمعیت هلال احمر سلب می‌کند

در ادامه این جلسه افشین قانع معاون اداری مالی جمعیت هلال احمر استان تهران با اشاره به عملکرد جمعیت هلال احمر استان تهران در امدادرسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه اظهار داشت: از روز نخست وقوع حادثه تاکنون حدود 30 هزار چادر، یک هزار والور و 180 نفر از نیروهای امدادی به منطقه اعزام شدند.

وی بیان کرد: از 4100 خانوار در سرپل‌ذهاب، خدمت‌رسانی به 1100 خانوار به عهده هلال احمر استان تهران قرار گرفت، که سعی شد با حمایت‌های مردمی و مشارکت دستگاه‌های مختلف بسته‌های یک ماهه میان آن‌ها توزیع شود.

معاون اداری مالی جمعیت هلال احمر استان تهران با اشاره به وجود 7 گسل نیمه‌ فعال در تهران افزود: یکی از آن‌ها در جنوب شرق استان تهران قرار داردکه این موضوع در کنار فرونشست زمین در این مناطق، لزوم آموزش همگانی را می‌طلبد.

قانع ادامه داد: در راستای تحقق آموزش همگانی، طرحی با عنوان طرح خادم در حال اجرا استکه آموزش همگانی و زلزله را در درب منازل انجام می‌دهند.

وی در پایان با اشاره به عدم همکاری برخی مالکان برای واگذاری انبار به جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در سطح شهرستان تنها انبار ما در قلعه‌سین است که متأسفانه با مالک آن در زمینه قلع و قمع مشکل داریمتا جایی که اجازه ورود به انباری که جزواملاک خودمان است را نمی‌دهندکه در صورت تداوم این وضعیت و بروز حادثهقدرت مانور را از جمعیت هلال احمر سلب می‌کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 14 آذر 96، کدمطلب:1592913، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین