پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۵۴۸
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر گفت: جریمه شکار هر قطعه پرنده هوبره ۲۰۰ میلیون ریال است و با شکارچیان این پرنده برخورد جدی می‌شود.

شعار سالمحمد انور هاشمزهیرئیس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر اظهار داشت:جریمه شکار هر قطعه پرنده هوبره ۲۰۰ میلیونریال است و با شکارچیان این پرنده برخورد جدی می‌شود.

وی افزود :ماموران حفاظت محیط زیست ایرانشهربه طور شبانه روزی در حال گشت زنی و شناسایی شکارچیان این پرنده زیبا و نادر در این شهرستان هستند.

وی بیان کرد: هوبره یکی از پرندگان کمیاب و در معرض انقراض است که در مناطق شنی، ریگزار، بیابان‌ها و نواحی کویری با بوته‌های پراکنده در ایرانشهر زندگی می‌کند.

هاشمزهی افزود: هوبره تمایل کمی به پرواز کردن دارد و اغلب راه می‌رود از این رو شکارچیان غیرمجاز با ساخت دیواره و پرچین‌های کم ارتفاع از بوته‌ها و شاخ و برگ درختان در مسیر حرکت این پرنده اقدام به زنده گیری آن می‌کنند.

وی تصریح کرد: پرنده هوبره که به زبان محلی چرز نام دارد و دشت‌های ایرانشهر و دلگان درفصل پاییز و زمستان زیستگاه مناسبی برای این پرنده مهاجر است به همین سبب افراد سودجو اقدام به زنده گیری آن می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر گفت: هوبره یکی از پرندگان نادر و ارزشمند حیات وحش ایران اسلامی است که به عنوان یک گونه حمایت شده مورد حفاظت قرار دارد و در مقیاس جهانی به عنوان گونه‌ای از پرندگان آسیب پذیر شناخته می‌شود.

هاشمزهی اظهار داشت: علاقه اعراب کشور‌های حاشیه خلیج فارس به شکار هوبره سبب شده همه ساله تعدادی از افراد سودجو و فرصت طلب اقدام به زنده گیری و صید این پرنده زیبا و کمیاب کنند.

وی بیان کرد: هوبره با توجه به مساعد بودن آب و هوای ایرانشهر تا اواخر اسفند در دشت‌های این منطقه سکنی می‌گزیند.

هاشمزهی افزود: این پرنده زیبا از مناطق سردسیر از جمله سیبری و شمال چین به شهرستان‌های ایرانشهر و دلگان مهاجرت می‌کند.

وی تصریح کرد: به طور قطع لازم است با افرادی که به محیط زیست آسیب می‌رسانند برخورد جدی با آنان شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازباشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 19آذر 96، کدمطلب:۶۳۵۴۱۳۴، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین