پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۹۸۰۳۶
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
بر پایه ویرایش ۲۰۱۷ رتبه‌بندی جهانی دانشگاهی «گرین‌متریک» درباره توسعه پایدار، از میان ۶۱۹ موسسه ارزیابی شده در جهان، ۱۰ موسسه ایرانی در فهرست سبزترین‌های جهان جای گرفته‌اند.

شعارسال: پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد: دانشگاه‌های «زنجان»، «کاشان»، «اصفهان»، «شیراز»، «فردوسی مشهد»، «آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات»، «صنعتی امیرکبیر»، «گیلان»، «تهران» و «الزهرا» در فهرست سبزترین‌های جهان قرار گرفتند.

«گرین‌متریک» با هدف ارائه چشم‌اندازی فراگیر از شرایط و سیاست‌های در پیوند با محیط‌ زیست و توسعه پایدار در دانشگاه‌های کشورهای گوناگون راه‌اندازی شده است.

«گرین‌متریک» در نوع خود ابزاری برای جلب توجه مدیران و سیاست‌گذاران در محیط‌های دانشگاهی به مسائل زیست‌محیطی و مصرف انرژی است. محیط و زیرساخت، انرژی و تغییرات اقلیمی، مدیریت پسماند، آب، حمل‌ونقل و آموزش سنجه‌هایی هستند که در این نظام رتبه‌بندی برای مقایسه موسسه‌ها به‌ کار می‌روند.

منبع داده‌های «گرین‌متریک» برای ارزیابی موسسه‌ها، بر اساس پرسشنامه‌ای است که به موسسات می‌فرستند.

امتیاز کل و رتبه جهانی موسسه‌های ایرانی برتر در جدول زیر آمده است:

بر پایه گزارش ۲۰۱۷ رتبه بندی گرین‌متریک، «Wageningen University & Research» با بیشترین امتیاز، سبزترین موسسه جهان است.

در این رده بندی دانشگاه ها و موسساتی چون ناتینگهام ، California Davis ،Bradford ، Nottingham Trent، آکسفورد، Connecticut، Bangor،College Cork و «Hochschule Trier – Umwelt-Campus Birkenfeld» در رتبه‌های دوم تا دهم جای گرفته‌اند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 21 آذر 1396 ، کدخبر: 4169896 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین