پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۶۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۷
ميزان توانايي ايران در مقاومت مقابل تحريم‌ها، توانايي جهان براي ناديده گرفتن تحريم‌هاي امريکا و توانايي واشنگتن براي اجراي آن در ماه آينده، محاسبات رهبران بين المللي را شکل خوهند داد.

شعار سال: براي بزرگترين خريداران نفت جهان، وضع تحريم هاي آمريکا عليه ايران موضوع جديد و تجربه نشده اي نيست. در اوايل دهه جاري ميلادي، قبل از آنکه بازار نفت با مازاد عرضه مواجه شود و پيش از آنکه صادرات نفت شيل آمريکا به همه نقاط جهان شروع شود، پالايشگاه هاي آسيايي با تحريم هاي غرب عليه برنامه هسته اي ايران مواجه بودند.
مشتريان نفت ايران با استفاده از معافيت ها و روش هاي پرداخت و حمل مبتکرانه توانستند خريد نفت از ايران را حتي در دوره دشوارترين تحريم هاي غرب نيز ادامه دهند.
همچنين نشريه آمريکايي «آتلانتيک» ميزان توانايي ايران در مقاومت مقابل تحريم‌ها، توانايي جهان براي ناديده گرفتن تحريم‌هاي امريکا و توانايي واشنگتن براي اجراي آن در ماه آينده، محاسبات رهبران بين المللي را شکل خوهند داد. ايران با فشار اقتصادي تحريمي بيگانه نيست. ايران تقريبا چهار دهه تحريم را تحمل کرده و همچنين تحريمهاي خشن سازمان ملل بر برنامه هسته‌اياش وضع شده بودند. ايران در طول اين سال‌ها آموخته که چگونه تحريم‌ها را دور بزند و کماکان نفت خود را بفروشد. «فرهاد علوي» وکيل در امور حقوقي مرتبط با تحريم ها مي گويد پانزده سال پيش برخي از افراد در بندر جبل علي دبي شرکتي را تاسيس کردند و هر آنچه که مي‌خواستند واردات به ايران را انجام مي‌دادند و کسي نمي‌فهميد. البته اکنون سيستم‌هاي شناسايي اين مسيرهاي دور زدن تقويت شده و پيشرفت کرده‌اند
اين نشريه ادامه مي دهد سمپاشي هاي ترامپ به نفع ايران است چرا که سبب مي شود تا برخي از شرکت هاي اروپايي تهديدات دولت امريکا را درباره تجارت با ايران ناديده گيرند. «ادوارد کارلسون» وکيل در امور دريايي در نيويورک مي گويد: «آمريکا اکنون دشمني عليه ايران است که تنها مانده است. اگر پيش از اين متحداني را عليه ايران در کنار خود داشت اکنون ندارد
فشار دولت ترامپ بر ايران از سوي متحدان نزديک با استقبال مواجه نشد؛ چه رسد به بزرگ ترين خريداران نفت اين کشور يعني، چين و هند.
تلاش دولت ترامپ براي اعمال فشار بر ايران به کشورهايي بستگي دارد که به شدت به اين تلاش بدبين هستند و اين موضوع به مقاومتي منجر شده که مي تواند به مهم ترين بخش اين تلاش، يعني محدود کردن صادرات نفت ايران ضربه بزند.
يچارد نفيو، از مقامات مسئول تحريم ها در دولت اوباما، گفت آمريکا اين بار شايد بتواند در اين زمينه دستاوردهايي داشته باشد، اما موفقيت کامل به دست نخواهد آورد.
اگر چه تا پيش از تصويب تحريم هاي اين حوزه بخشي از مبادلات نفتي ايران با شرکت هاي آمريکايي يا متحدان آن ها انجام مي شد اما جمهوري اسلامي با پيدا کردن بازار هاي جديد نفتي توانست به راحتي اين مشکل را برطرف نمايد. البته بايد بپذيريم اين مسئله موجب کاهش ميزان توليد نفت ايران شده است اما به هيچ وجه آن را متوقف نکرده است چرا که حذف کلي نفت ايران از بازار جهاني شوک بزرگي را وارد خواهد کرد که قابليت جايگزيني هم ندارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آریا، تاریخ 20 تیر 97، کد مطلب: 20180710161235046: www.aryanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
0
0
الان که دیگر بحث تنه هرمز پیش امده باید همه دنیا متوجه اقتدار نظام اسلامی در جهان بشود
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین