پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۵۰۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
مدیر منطقه ۷ عملیات انتقال گاز ایران گفت: دانش و توانایی فنی و تخصصی شرکت گاز در حوزه تولید (استخراج و پالایش)، انتقال و توزیع تا ۹۸درصد خود‌کفا است و اکنون این توانایی به حدی رسیده است که باید از گاز برای اقتصاد کشور درآمد بیشتری تولید کنیم. امین عبادی در جشنواره حرف تا عمل (نمایشگاه دستاورد‌‌های منطقه۷ عملیات گاز ایران) در همدان اظهار کرد: روز‌گاری در این کشور فقط یک روستا از گاز‌طبیعی برخوردار بود و اکنون به بیش از ۲۷ هزار روستا و یک هزار و ۱۳۵ شهر‌گازرسانی شده است.

شعار سال : مدیر منطقه ۷ عملیات انتقال گاز ایران گفت: دانش و توانایی فنی و تخصصی شرکت گاز در حوزه تولید (استخراج و پالایش)، انتقال و توزیع تا ۹۸درصد خود‌کفا است و اکنون این توانایی به حدی رسیده است که باید از گاز برای اقتصاد کشور درآمد بیشتری تولید کنیم. امین عبادی در جشنواره حرف تا عمل (نمایشگاه دستاورد‌‌های منطقه۷ عملیات گاز ایران) در همدان اظهار کرد: روز‌گاری در این کشور فقط یک روستا از گاز‌طبیعی برخوردار بود و اکنون به بیش از ۲۷ هزار روستا و یک هزار و ۱۳۵ شهر‌گازرسانی شده است.

خودکفایی 98 درصدی صنعت گاز کشور

وی با اشاره به اینکه خدمات منطقه ۷ عملیات انتقال گاز ایران شامل مدیریت این فعالیت در استان‌های همدان، مرکزی، کرمانشاه، لرستان، ایلام، کردستان و بخش‌هایی از استان‌های قزوین و زنجان است، افزود: به دلیل اتکا به توان داخلی و دانش متخصصان ایرانی توانسته‌ایم در ۴ دهه قبل گام اول مورد نظر مقام معظم رهبری را اجرا کنیم و اکنون به اجرای گام دوم رهبری وارد شدیم.

عبادی تصریح کرد: اکنون شرکت گاز ایران و به پیروی از آن، عملیات انتقال گاز ایران این توانایی را دارد که در تبدیل گاز به در‌آمد برای اقتصاد کشور قدم ‌بردارد و فقط مصرف گاز و فر‌آورده‌های آن به داخل کشور محدود نباشد و برای کشور ارز آوری ایجاد کند.

مدیر منطقه ۷ عملیات انتقال گاز ایران اظهار کرد: تولید در‌آمد اقتصادی از فر‌آورده‌های گازی حرکت در مسیر تحقق گام دوم مورد نظر‌ مقام معظم رهبری است و شرکت گاز ایران این توانایی را دارد که با بهره‌مندی از دانش دانشگاهیان با ارائه طرح‌های اقتصادی گام‌های موثری در این حوزه بردارد. وی موید این توانایی را ارتقای زیر‌ساخت‌های انتقال گاز در خطوط لوله از ۲۹۰۰ کیلو‌متر در اوایل انقلاب به ۳۹ هزار‌کیلو‌متر خط انتقال اعلام کرد و گفت: تعداد ایستگاه‌های تقویت فشار قوی فعال خطوط انتقال هم از ۱۴ ایستگاه به ۸۱ ایستگاه رسیده است تا گاز را از ۱۰ مبدا تولید به ۳۰ هزار مبدا مصرف در کشور برساند.

عبادی با اشاره به اینکه خدمات نیرو‌های فعال در حوزه گاز با عشق به وطن در سرما و گرما محیط مناسب کار و تولید و آرامش را برای هموطنان فراهم کرده است، افزود: اکنون در حدود ۱۰ پالایشگاه کشور گاز تولید می‌شود تا توسط خطوط انتقال به دست مصرف‌کنندگان در همه حوزه‌های خانگی، صنعتی، خدماتی و تولیدی در کشور برسد. همچنین ۸۳ نیرو‌گاه در کشور سوخت مورد‌نیاز خودرا از گاز تامین می‌کنند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینای همدان گفت: دنیای کنونی پیوند‌ جدایی‌ناپذیری با علوم پایه، مهندسی و کاربردی نو دارد از این رو باید ارتباط قوی بین دانشگاه و صنعت ایجاد شود. یعقوب محمدی‌فر در جشنواره حرف تا عمل افزود: دانشگاه بوعلی همدان با ۱۲ هزار دانشجو و قرار گرفتن استادانش در بین ۱۵ استاد نمونه کشور و استادان نمونه دنیا از دانشگاه‌های موفق کشور است و توانایی علمی کافی برای کمک به صنعت استان و کشور دارد.

وی با بیان اینکه مقاله استادان دانشگاه بوعلی سینا ظرفیت علمی قابل استناد بین ۳ تا ۵ مقاله علمی را کسب کرده است، اظهار کرد: با این موفقیت‌ها امسال به شاخص‌های دانشگاه سبز هم رسیدیم. این دانشگاه چند گرید بین‌المللی در مقاله‌های‌ ای‌اس‌ای دارد. وی افزود: دو نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه بوعلی سینا بین گروه یک درصد دانشمندان برتر قرار دارند. جزو دانشگاه‌های دارای رتبه‌بندی ‌ای‌سی‌اس هستیم، با این توان علمی با تدبیر می‌توانیم دیوار بین دانشگاه، جامعه و صنعت را برداریم و از ظرفیت‌های علمی استادان برای تولید علم از ثروت قدم برداریم. وی با اشاره به اینکه دانشگاه بوعلی سینا با ۱۳دانشکده و ۱۲هزار نفر دانشجو، سه هزار دانشجوی مشغول به تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی دارد، افزود: دانشکده شیمی دانشگاه بوعلی سینای همدان جزو ۵ دانشگاه برتر کشور است و می‌تواند در صنعت گاز نقش موثری را بر‌عهده داشته باشد.

محمد‌ی‌فر با بیان اینکه اینکه اغلب از جزیره‌ای عمل کردن دانشگاه‌ها انتقاد می‌شود، گفت: اکنون دیگر سواددار بودن به معنای توانایی بهره‌مندی از رایانه یا تسلط به زبان انگلیسی نیست بلکه باسواد بودن به معنی بهره‌مندی صحیح از دانش نوین در حوزه تولید ثروت برای کشور‌ها است. وی اظهار کرد: سرمایه شرکت‌های بزرگ نفتی با آن همه تجهیزات و توان عملیاتی حتی در حد درصدی کمی از ثروت تولید شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان نیست. باید در گام دوم موردنظر مقام معظم رهبری شرکت‌های دانش‌‌بنیان تقویت شوند تا برای کشور تولید ثروت کند. این ثروت را هم علوم مهندسی، پایه و کاربردی برای کشور محقق خواهد کرد. رئیس دانشگاه بوعلی سینا با تاکید بر اینکه ۶۰درصد سرمایه‌گذاری پژوهشی دنیا در علوم پایه متمرکز است، گفت: باید تعادل بین علوم تولیدی و کاربردی و فن‌بازار با نگاه نوآورانه داشته باشیم. امسال با بررسی که دانشگاه بوعلی سینا از ۱۶۰۰شرکت در استان انجام داد متوجه شدیم ۷۰شرکت در استان واحد تحقیق و توسعه دارند که فقط ۶ یا ۷ شرکت در این جامعه آماری فعال است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد،تاریخ انتشار:22 اسفند 1397،کدخبر:donya-e-eqtesad.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
0
0
افرین به صنعتگران و متخصصان کشور عزیزمون
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین