پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۱۸۶۷۲
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۳
امام جمعه همدان بابیان اینکه برگزاری کرسی های آزاداندیشی نیازمند بازنگری و بها دادن بیشتر به آن است، گفت: کرسی‌های آزاد اندیشی راهی برای پاسخ گویی به شبهات است.

شعار سال: حجت الاسلام حبیب الله شعبانی بعد از ظهر پنج شنبه در دیدار جمعی از اساتید و نخبگان استان همدان بابیان اینکه صحبت در مورد دانشگاه دارای اهمیت فراوانی است و آن هم به دلیل جایگاه بالا و ضرورت توجه به دانشگاه در جامعه است به برخی مشکلات دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعاتی که نیازمند بازنگری و بها دادن به آن هستیم مبحث کرسی های آزاد اندیشی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان اضافه کرد: متاسفانه عدم توجه به نظریه پردازی ها و جدی نگرفتن آنها باعث شده آن فضایی که دانشجو و استاد در آن برای ابراز نظر خود احساس راحتی بکنند ایجاد نشود.

وی یادآور شد: بعضی از اساتید در کلاس های خود به راحتی اظهار نظر می کنند اما در اماکن و در مقابل افراد دیگر کم تر این کار را انجام می دهند و این یک اشکال است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه باید فضایی ایجاد شود تا همه بتوانند نظرات خود را اعلام کنند، اظهار داشت: در انجام این کار وظیفه اساتید بسیجی بسیار بیشتر از دیگران است و ایجاد این فضا باید به دستان آنها باشد.

اساتید دانشگاهی باید در ارائه نظرات خود مخاطب شناس باشند

وی بابیان اینکه قبل از هر کاری باید خودمان نیز آموزش ببینیم و در مقابل نظرات مخالف زود جبهه نگیریم و فرد مقابل را تکفیر نکنیم، افزود: اساتید دانشگاهی نیز باید در ارائه نظرات خود مخاطب شناس خوبی باشند.

حجت الاسلام شعبانی خاطر نشان کرد: مطرح کردن برخی از شبهات برای دانشجویانی که تازه وارد دانشگاه شده اند و هنوز با این محیط جدید آشنایی ندارند اشتباهی است که متاسفانه شاهد آن هستیم.

وی بیان داشت: عدم توجه به مخاطب، نتیجه اش گروه فرقانی می شود که به دلیل مطرح شدن نابه جای شبهات باعث به شهادت رسیدن دکتر مطهری شد در حالی که آن استاد می توانست از نبوغ خود بهتر از اینها استفاده کند.

امام جمعه همدان به لزوم برگزاری کرسی های آزاد اندیشی اشاره کرد و گفت: اگر کرسی های آزاد اندیشی ترویج پیدا کند و از طریق آن شبهات در فضای عمومی مطرح شود خیلی از مشکلات قابل حل خواهد بود.

فضای خطبه های نماز جمعه را به سمت فضای علمی سوق دهیم

وی با تاکید بر اینکه باید فضای خطبه های نماز جمعه را به سمت فضای علمی سوق دهیم، اظهار داشت: باید در سخنرانی های قبل از خطبه های نماز جمعه و به مناسبت های مختلف از ظرفیت های نخبگان استان بهترین استفاده را ببریم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان حضور جوانان در عرصه های مختلف را چاره ساز عنوان کرد و گفت: در این مدتی که بنده در استان همدان حضور دارم بهترین ایده ها و نظرات متعلق به دانشجویانی بوده که در کلاس های شما اساتید آموزش دیده اند.

وی توجه به مسائل اخلاقی در دانشگاه ها را خواستار شد و خاطر نشان کرد: نگاه جامعه به دانشگاه ها عوض شده و اینکه در آمار ها مطرح می شود پس از حضور افراد در دانشگاه فرد از نظر مسائل اخلاقی تنزل پیدا می کند بسیار بد است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه امید اسلام به شما اساتید است، تصریح کرد: امیدواریم شرایطی ایجاد شود که ارتباط بیشتری با اساتید داشته باشیم و در کنار برقراری ارتباط صمیمی ما را نیز مورد نقد قرار دهید چرا که اساتید هم دارای نگاه علمی و هم نگاه اجتماعی هستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 13 تیر 98، کد مطلب: 4658038: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین