پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۳۴۵۳
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
محمدرضا مظلومی، رئیس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان، به مناسبت هفته ملی پارالمپیک در خصوص ورزش‌های نابینایان بیان کرد: ما یک انجمن ورزش‌های همگانی داریم که مانند همه فدراسیون‌ها مسئولیت‌هایی را بر عهده دارد و در کنار مسابقات قهرمانی کشوری و در هیات‌های استانی نفرات را می‌آورند تا در رشته‌های مختلف ورزش کنند.

شعارسال: رئیس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان گفت: تیم‌های ملی فدراسیون ما هیچ امکانات ورزشی در اختیار ندارد ما همیشه از امکانات فدراسیون‌های مختلف یا ارگان‌های دیگر برای برگزاری اردوها و مسابقات استفاده می‌کنیم.
 
 محمدرضا مظلومی، رئیس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان، به مناسبت هفته ملی پارالمپیک در خصوص ورزش‌های نابینایان بیان کرد: ما یک انجمن ورزش‌های همگانی داریم که مانند همه فدراسیون‌ها مسئولیت‌هایی را بر عهده دارد و در کنار مسابقات قهرمانی کشوری و در هیات‌های استانی نفرات را می‌آورند تا در رشته‌های مختلف ورزش کنند. سپس ما از بین آن‌ها افرادی را به عنوان قهرمان استان یا برای تیم ملی کشور انتخاب می‌کنیم. در کنار ورزش قهرمانی همه می‌توانند به صورت همگانی ورزش کنند و ما فقط آن‌ها گزینش می‌کنیم. بچه‌های ما محدود هستند و امکانات و بودجه ورزشی ما در استان‌ها بسیار کم است. تیم‌های ملی فدراسیون ما هیچ امکانات ورزشی در اختیار ندارد ما همیشه از امکانات فدراسیون‌های مختلف یا ارگان‌های دیگر برای برگزاری اردوها و مسابقات استفاده می‌کنیم.
 
وی افزود: متأسفانه برای بخش همگانی هیچ تدبیری اندیشیده نشده و فقط 10 استان سالن را در اختیار هیأت ما گذاشتند تا بتوانند رشته‌های ورزشی ما را در آن استان پوشش دهند. اما 21 استان دیگر هیچ امکانات ورزشی در اختیار ندارند. از کم‌ترین امکانات محروم هستند، مثلا برای گلبال و فوتبال سالن ندارند و دوومیدانی نیز همینطور است. سرویس‌دهی، ایاب و ذهاب برای ورزشکاران ما مشکل و کم است.
 
مظلومی اظهار داشت: باید اول امکانات را مهیا و بعد از نابینایان تقاضا کنیم که به ورزش روی بیاورند. اگر هم ما تقاضا کنیم، امکانات مهیایی وجود ندارد. در کلاس‌های دانش‌آموزی افراد سالم با 30 دانش‌آموز اداره می‌شود اما در کلاس‌های نابینایان بین 4 تا 5 نفر حضر دارند چون کار با بچه‌های استثنایی شرایط خاصی را می‌خواهد و باید همه چیز را به آن‌ها بفهمانیم. در ورزش نیز همین است، سالن‌های ورزشی ما نمی‌تواند بیشتر از 10-15 نفر را جمع کند و این‌ها محدودیت‌هایی است که ما داریم.
 
رئیس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان در پایان گفت: بودجه‌ای که به هیأت‌های استانی ما داده می‌شود، کفاف اعزام تیم را نمی‌دهد. سال گذشته 29 مسابقه برگزار کردیم، اگر هیأت‌های استانی برای هر اعزام 5 میلیون هزینه کند، درکل سال حدود 100 تا 150 میلیون می‌شود. در حالی که بودجه استانی ما شاید 30 تا 40 میلیون باشد، همچنین از نظر مالی و امکانات ورزشی مشکل داریم. در حال حاضر 7 استان ما دفتر کار ندارند تا نابینایان برای کارهای ورزشی بتوانند به آن مراجعه کنند و در سازمان بهزیستی فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند. از جمله اصفهان که وزیر ورزش در تاریخ 20 خرداد به استان‌ها دستور داد این مسئله را حل کنند. متعجبم که مدیران کل به دستور وزیر عمل نکردند و فقط قول و وعده می‌دهند. من اعتقاد دارم که این‌ها افراد خاص جامعه هستند و افراد خاص نیاز و امکانات خاص می‌خواهند، بودجه خاص نیاز دارند و باید به آن‌ها نگاه دیگری کرد.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری  برنا ،تاریخ انتشار:  15 آبان 1398،کدخبر:    920648،www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین