پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۶۹۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: حلقه مفقوده فرآیند درمان اعتیاد این است که فرد پس از ترک کردن تحت پوشش و صیانت اجتماعی قرار گیرد و این امکان را پیدا کند که شغلی به دست آورده و به خانواده بازگردد.

شعارسال: تقی رستم وندی افزود: طی سال جاری و اواخر سال گذشته جمع آوری معتادان متجاهر به طور متمرکز در محله هرندی صورت گرفت و حدود ۲۰ هزار نفر، رسیدگی و ساماندهی شدند. برخی از آن‌ها به مراکز معرفی و در این مراکز نگهداری شدند و برخی نیز به وابسته مشکلاتی که داشتند، با آن‌ها برخورد شد.

وی ادامه داد: مشکل و گره اصلی در بحث معتادان متجاهر، حلقه پایانی اقدامات است؛ یعنی آن‌ها را می‌گیریم و در مراکز هم نگهداری می‌شوند و حتی ترک هم می‌کنند، اما درمان قطعی این افراد بستگی به این دارد که اشتغال برای آن‌ها فراهم شود و دوباره منزلت اجتماعی خودشان را به دست آورند و ارتباط آن‌ها با خانواده دوباره برقرار شود.

رستم وندی گفت: در کل باید جامعه پذیری برای معتادان صورت گیرد، متاسفانه فعالیت‌های ما تا مقطع اشتغال پیش می‌رود و فرد دوباره آزاد و وارد جامعه می‌شود، در معرض خطر قرار می‌گیرد و دوباره این چرخه ادامه می‌یابد.

وی تاکید کرد: امروز سپاه، بسیج و ستاد مبارزه با مواد مخدر به میدان آمده اند و روی حلقه پایانی کار می‌شود و اخیرا هم مرکز شهید زیادی که سال جاری از طریق سپاه تهران حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر را پذیرش کرد، روی بحث اشتغال آفرینی کار می‌کند و در تبریز هم روی اشتغال آفرینی معتادان کار شده است. طوری که اگر در سطح شهر تبریز بروید کمتر با معتاد متجاهر و متکدی برخودرد می‌کنید، به دلیل اینکه روی حلقه پایانی کار شده است و دستگاه‌ها متوجه این خلاء شده اند.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با بیان اینکه اگر بخواهیم در حوزه درمان به توفیق برسیم، افزود: باید برای تمام افراد معتاد تحت پوشش شغل ایجاد کنیم تا آن‌ها بتوانند به کانون خانواده بازگردند.

وی تصریح کرد: بنابر این حلقه مفقوده فرآیند درمان اعتیاد این است که فرد پس از ترک کردن تحت پوشش و صیانت اجتماعی قرار گیرد و این امکان را پیدا کند که شغلی به دست آورده و به خانواده بازگردد، اما ما نمی‌توانیم تا مرحله پایانی معتادان را هدایت کنیم. متاسفانه به دلیل وضعیت اقتصادی این حلقه مفقوده ایجاد شده است.
رئیس سازمان اجتماعی کشور به مراکز ماده ۱۶ نیز اشاره کرد و گفت: معتادان می‌توانند دو دوره ۶ ماهه را با حکم قضایی در این مراکز نگهداری شوند. البته در قانون ظرفیت‌هایی وجود دارد که قضات می‌توانند با حکم قضایی مدت بیش از این را حکم دهند، اما قانون این است که دو دوره ۶ ماهه می‌توانند معتادان را در این مراکز نگهداری کنند.
رستم وندی با اشاره به نقش اثربخش و موفق سازمان‌های مردم نهاد در درمان معتادان نیز گفت: به دلیل اینکه افراد آگاهانه به این مراکز (غیردولتی و سمن ها) مراجعه می‌کنند و درمان نیز در این مراکز در سطح استاندارد و در کنار خانواده انجام می‌شود، اثربخش واقع می‌شود. در واقع شرط درمان، همراهی خانواده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 7 آذر 1398 ، کدخبر: 83570757 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
0
0
ادم معتاد ذهنش درگیر مواده تا ترک نکنه کار هم نمیتونه بکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین