پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۰۷۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
برف و بوران در شمال کشور، تاکنون ۸ کشته و ۱۵۵ مصدوم برجای گذاشته و بسیاری از راه‌های مواصلاتی همچنان مسدود است.

شعار سال: وضعیت در گیلان بحرانی است؛ برق بسیاری از مشترکان به علت بارش‌ شدید برف قطع است، راه بسیاری از روستاها همچنان مسدود است و آمار قربانیان رو به افزایش است و در چنین وضعیتی در این استان زلزله هم آمد! برف در استان گیلان ۷ قربانی و در اردبیل یک قربانی گرفته اما شنیده‌های خبرنگار ما حاکی است آمار قربانیان برف اخیر رو به افزایش است، چرا که هنوز نیروهای امدادرسانی موفق نشده‌اند به بسیاری از روستاهای بحران‌زده برسند و آمار قربانیان را به‌روزرسانی کنند.

یکی از اهالی شهرستان رودبار گیلان در تماس با خبرنگار ما اعلام کرد ارتفاع برف در برخی نقاط این شهرستان به قدری زیاد است که برخی روستاها عملا دفن شده‌اند و آخرین وضعیت این روستاها نامشخص است. وی اعتقاد دارد تلفات انسانی بحران برفی اخیر بسیار بیشتر از آمار اخیر خواهد بود، چراکه وضعیت راه‌های مواصلاتی برای امدادرسانی بسیار بدتر از حد تصور است.
ارسلان زارع، استاندار گیلان اعلام کرده در مسیر قزوین- رودبار- رشت همچنان ترافیک سنگین است و اوضاع عادی نشده است. به گفته وی اقدامات رهاسازی خودروهای گرفتار در برف سه‌شنبه‌شب گذشته پایان یافته اما ترافیک این مسیر به‌صورت سنگین بوده و اکیپ‌های فنی که از استان قزوین به گیلان آمده‌اند، وارد شهرستان رودبار شده‌اند.
زارع یکی از دلایل قطعی برق در شهرستان‌های شرقی استان گیلان را پارگی کابل‌های برق فشارقوی، متوسط و ضعیف دانست و از اعزام اکیپ‌های امداد و شناسایی مناطقی که قطعی برق در آنجا وجود دارد از طریق بالگرد خبر داد و گفت: اکیپ‌های موردنظر که از استان مازندران وارد گیلان می‌شوند، به ‌صورت شهر به شهر به شهرستان‌های رودسر، لنگرود و لاهیجان می‌روند.
 
قطعی برق؛ مشکل اساسی
وضعیت برق در گیلان به قدری بحرانی است که ۸ اکیپ از استان‌های مازندران و مرکزی شامل ۴۰ نیروی انسانی به گیلان اعزام شده‌اند.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان دیروز  در جمع خبرنگاران با ابراز تاسف از قطع برق تعدادی از مشترکان اظهار داشت: هم‌اکنون پست‌های فشار قوی در آستانه، صومعه‌سرا و کوچصفهان وارد مدار شده است و با رسیدن اکیپ‌های عملیاتی از مازندران و مرکزی در تلاشیم خطوط برق در سایر نقاط را نیز به مدار بیاوریم. عظیم بلبل‌آبادی به‌علت قطع شدن جریان برق در برخی نقاط گیلان اشاره کرد و بیان داشت: عمده مشکل در این باره مسدود بودن راه‌ها و جاده‌ها و عدم دسترسی به دکل‌های فشار قوی بود که با برطرف شدن این مشکل در کمترین زمان خطوط از مدار خارج شده را برقرار می‌کنیم. وی با درخواست از مردم گیلان جهت داشتن صبر و شکیبایی بیشتر برای برقراری جریان برق در نقاط مشکل‌دار تصریح کرد: حجم بارش برف و گستردگی خرابی تجهیزات و تاسیسات برق زیاد بود، لذا از مردم می‌خواهیم با شکیبایی بیشتری با ما همکاری کنند تا بتوانیم برق نقاط مشکل‌دار را تا ساعات آینده وصل کنیم.
 
مسؤولان کم‌کاری نکنند
وضعیت بحرانی گیلان موجب شده ستاد بحران این استان به صورت شبانه‌روزی در حال خدمت‌رسانی به هموطنان باشد اما برخی بی‌تدبیری‌ها موجب افزایش مشکلات مردم شده است. با وجود هشدارهای بسیار سازمان هواشناسی باز هم تردد در جاده‌ها بدون زنجیر چرخ انجام شد و از سویی برق بسیاری از مشترکان قطع و بسیاری از راه‌های روستایی مسدود شد.
روز گذشته ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌دهد فرماندار شهرستان تالش استان گیلان به جای پیگیری اقدامات ستاد بحران شهرستان، در حال تماشای دیدار پرسپولیس- الدحیل در لیگ قهرمانان آسیاست و عنوان می‌کند برف نعمت است. این در حالی است که در منطقه آستارا و تالش بسیاری از روستاها دچار مشکل شده بودند و این اقدام آقای فرماندار اعتراض و انتقاد بسیاری از اهالی گیلان را در پی داشته است.  در همین ارتباط، بازرس کل استان گیلان با توجه به کم‌کاری‌های احتمالی در خدمت‌رسانی، به مسؤولان هشدار داد در صورت مشاهده اهمال با مدیران برخورد قانونی خواهد شد.
سیف‌الله مسرور در گفت‌وگو با تسنیم، با ابراز نارضایتی از عملکرد مسؤولان استان گیلان در رفع مشکلات ناشی از بارش برف اخیر اظهار داشت: ضعف ساختاری و مدیریتی در عملکرد مسؤولان استان وجود دارد و تا یک هفته دیگر با بررسی جزئیات بیشتر، گزارش کامل‌تری را به مردم ارائه خواهیم داد. مدیرکل سازمان بازرسی گیلان با اشاره به اینکه اگر در این شرایط ستاد بحران تشکیل نمی‌شد، تفاوت چندانی در شرایط به‌وجود نمی‌آمد، گفت: عملکرد مسؤولان استان گیلان در چند روز اخیر قابل دفاع نیست و دستگاه نظارتی استان نیز از شرایط ناراضی است.
وی بارش صرف برف را یک وضعیت بحرانی ندانست و با بیان اینکه ارزیابی عملکرد مسؤولان تا یک هفته دیگر به اطلاع مردم و رسانه‌ها خواهد رسید، بیان کرد: مسیر امامزاده هاشم و سراوان ۱۵ ساعت مسدود بود و باعث گرفتار شدن تعداد زیادی از مسافران شد. 
مسرور با انتقاد از عملکرد مدیریت بحران شهری و عدم استفاده از امکانات و تجهیزات خاطرنشان کرد: اگر چه برخی مسؤولان تلاش زیادی برای رفع مشکلات مردم کردند اما در مجموع مردم از وضعیت فعلی ناراضی هستند.
بازرس کل استان گیلان با تاکید بر پاسخگویی مدیران به مردم ابراز داشت: با مسؤولانی که در بارش برف اخیر در گیلان در انجام وظایف خود اهمال و کوتاهی داشتند، به‌طور قانونی برخورد خواهیم کرد. 
به گزارش تسنیم، پس از گذشت یک روز از قطع بارش برف در اکثر نقاط استان گیلان هنوز آب و برق بسیاری از شهرستان‌ها وصل نشده است و مردم در عبور و مرور خود دچار مشکل هستند.
 
آخرین وضعیت امدادرسانی به ۲۱ استان درگیر برف
به غیر از گیلان بارش برف در برخی دیگر استان‌های کشور موجب خسارت‌های فراوان شده است. 
حامد سجادی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات با تشریح اقداماتی که تاکنون انجام شده، گفت: ٢١ استان شامل آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، تهران، چهارمحال‌وبختیاری، خوزستان، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، قزوین، قم،کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه‌وبویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران و همدان تحت تأثیر حوادث جوی قرار گرفته‌اند. سجادی از امدادرسانی به ١٤٠ محور کوهستانی و ٢٠ هزار و ٧١٦ نفر خبر داد و گفت: ١٠٠ نفر به مراکز امن و ۲۴ نفر به مراکز درمانی انتقال داده شده‌اند. وی متذکر شد: ٥٤٤٠ نفر اسکان اضطراری و ۸۰۹ دستگاه خودرو از برف و کولاک رهاسازی شدند؛ ضمن اینکه ۱۳۷۶ نفر در قالب ۲۷۵ تیم امدادی کار امدادرسانی را انجام داده‌اند.
معاون عملیات  سازمان امداد و نجات از توزیع ٤٢٢٧ تخته پتو، ۱۳۸۸ بسته مواد غذایی، ۱۹۴۷ کیلو خرما، ۱۲ هزار و ۵۲۴ قرص نان، ۶۱۱۰ بطری آب، ۷۲۶۵ بسته بیسکویت، ۳۷۰۴ قوطی کنسرو خبر داد و افزود: امدادرسانی در اردبیل،گیلان و مازندران ادامه دارد.
 
قطع برق ۲۰۰ هزار مشترک گیلانی
قریب ۲۴ ساعت از قطع بارش برف در استان گیلان می‌گذرد اما کماکان بیش از ۲۰۰ هزار مشترک با قطعی برق مواجهند و برخی شریان‌های اصلی مسدود است یا عبور و مرور به‌ کندی انجام می‌شود.
برخی از اهالی شهرستان لنگرود اعلام کرده‌اند غیر از برق، آب خانگی هم قطع شده و مشکلات بسیاری به وجود آورده است. بارش برف در گیلان به‌رغم اطلاع قبلی و هشدارهای هواشناسی مشکلات عدیده‌ای را برای مردم به وجود آورده به‌ گونه‌ای که تعدادی از شهرستان‌های گیلان از جمله شهرستان‌های لنگرود و لاهیجان با وجود تلاش‌های نیروهای خدماتی با قطعی برق ۴۸ ساعته مواجه شدند. وضعیت شریان‌های اصلی و فرعی در برخی نقاط نامناسب گزارش شده و عده بسیاری در منطقه سراوان و جاده قزوین به رشت و رشت به فومن در راه مانده‌اند.
بسیاری از مردم در راه مانده در منطقه سراوان به خانه‌های مردم، مساجد و خودروهای خود پناه بردند که با اتمام سوخت بنزین با مشکل مواجه و خودروهای خود را رها کردند و با پای پیاده مسیر را برای رسیدن به منطقه‌ای امن طی کردند.
با توجه به وخیم بودن اوضاع در استان گیلان پس از بارش برف، رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه کشور برای رفع مشکلات این استان دستور تخصیص ۳۰ میلیارد تومان در قالب تنخواه‌گردان به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان را صادر کرد که این مبلغ برای تأمین هزینه‌های ضروری اولیه و بازسازی زیربناها و تأسیسات عمومی آسیب‌دیده ناشی از برف استان گیلان، اختصاص داده‌ شده است.
همچنین با توجه به مشکلات ناشی از قطعی برق گسترده در استان گیلان، معاون رئیس‌جمهور به درخواست اردکانیان و به‌ منظور سرعت بخشیدن به رفع مشکل قطع برق، دستور پرداخت ۲۰ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه ‌و بودجه به شرکت توانیر را صادر کرد.
به‌رغم توقف بارش برف در گیلان، بسیاری از جاده‌ها در استان از جمله محور قزوین به رشت و امامزاده هاشم مسدود است یا تردد به‌ کندی ادامه دارد و برای حل مشکل جاده در گیلان سه‌شنبه‌شب تجهیزات راهداری به این استان ارسال شد.
رئیس ستاد مدیریت بحران استان گیلان از وصل شدن برق ۱۲۳ هزار خانوار تاکنون خبرداد و گفت امیدوار است ۲۰۰ هزار مشترکی که برق آنان قطع‌شده هم با رفع مشکلات بزودی به شبکه برق وصل شوند. ارسلان زارع معتقد است آب ۶ هزار مشترکی که قطع است با وصل شدن برق، وصل خواهد شد.
 
تماس تلفنی روحانی با استاندار گیلان
رئیس‌جمهوری در گفت‌وگوی تلفنی با استاندار گیلان، در جریان آخرین گزارش‌ها درباره مشکلات ناشی از بارش سنگین برف در این استان قرار گرفت و دستورات لازم را برای تسریع در روند خدمت‌رسانی به مردم و کاستن از مشکلات ناشی از این بارش‌ها صادر کرد. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و‌المسلمین  حسن روحانی دیروز چهارشنبه در تماس تلفنی با آقای «ارسلان زارع» از وی خواست تا همه امکانات استان را برای کمک‌رسانی به مردم به‌ کار بگیرد.
استاندار گیلان نیز در این تماس تلفنی، گزارشی از اقدامات انجام شده برای کمک‌رسانی به کسانی که در جریان بارش سنگین برف در این استان گرفتار شده‌اند، ارائه کرد. همچنین دیروز معاون اول رئیس‌جمهور نیز در چندین تماس تلفنی با استاندار گیلان و وزیر راه‌و‌شهرسازی دستورات لازم را برای رسیدگی به مشکلات ناشی از این حادثه در استان صادر کرد. همچنین محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه به نمایندگی از دولت دیروز در رشت حاضر شد و مستقیما مأمور رسیدگی به مشکلات مردم استان گیلان شد.
 
زلزله ۵/۴ ریشتری گیلان را لرزاند
در خلال اخبار ناگوار برف و بوران در گیلان، ناگهان خبر زلزله در این استان همه را شوکه کرد اما بررسی‌ها نشان داد که این حادثه بخیر گذشته است. دیروز زلزله‌ای به بزرگی ۵/۴ ریشتر احمدسرگوراب در استان گیلان را لرزاند. عمق این زمین‌لرزه 18 کیلومتری زمین گزارش شده است. حامد سجادی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه زلزله استان گیلان هیچ تلفات جانی نداشته است، درباره میزان خسارات آن اظهار داشت: ۳ تیم ارزیاب به مناطق زلزله‌زده اعزام شده ولی هنوز گزارشی درباره میزان خسارات به دست ما نرسیده است اما قطعا هیچ تلفات جانی نداشته‌ایم.
 
راه ارتباطی ۶۳ روستای کردستان همچنان مسدود است
سرمای هوا در استان کردستان رکورد ۳۰ ساله را شکست و راه ارتباطی ۶۳ روستای منطقه کوهستانی کردستان در پی بارش سنگین برف چند روز گذشته همچنان مسدود است.
رامبد نوذری، معاون اداره‌کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان کردستان درباره آخرین وضعیت راه‌های این استان به تسنیم گفته است: در حال حاضر راه ارتباطی ۳۰ روستای شهرستان بانه، 25 روستای دیواندره، ۴ روستای سقز، ۲ روستای حسن‌آباد یادسوکند، یک روستای بیجار و یک روستای سنندج مسدود است. معاون اداره‌کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان کردستان با بیان اینکه ۱۹ محور شریانی و 7 محور غیرشریانی درگیر عملیات راهداری هستند، گفت: پرسنل راهدار با ۸۶ دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین مشغول برف‌روبی و بازگشایی راه‌های مواصلاتی روستاهای مسدودشده هستند. در ۲۴ ساعت گذشته یکهزار و ۱۸۰ کیلومتر باند از محورهای استان کردستان برف‌روبی و ۳۳ دستگاه خودروی گرفتار در برف رهاسازی شده و در این مدت ۵۶۹ تن شن و نمک به مصرف رسیده است. نوذری خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت نیروهای راهداری با ۸۴ دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین با استفاده از ۱۴۰ تن شن و نمک به برف‌روبی ۷۴۷ کیلومتر از راه‌های روستایی استان پرداخته‌اند. معاون اداره‌کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان کردستان اعلام کرد: نیروهای راهداری تاکنون راه دسترسی به ۱۲۲ روستای محاصره شده در برف استان را بازگشایی کرده‌ و به‌صورت شبانه‌روزی مشغول بازگشایی محور‌های دیگر روستاهای مسدودشده کردستان هستند. همچنین رحیم صدیقی، مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: سه‌شنبه‌شب شهرستان بانه با منفی ۱۷ درجه و شهر زرینه با منفی 26 درجه رکورد کمینه دمای هوا در ۳۰ سال گذشته را شکستند. مدیرکل هواشناسی استان کردستان بیان کرد: سه‌شنبه‌شب شهرستان سنندج منفی 11 درجه، سقز منفی 19 درجه، مریوان منفی ۱۸ درجه، بانه منفی ۱۷ درجه، قروه منفی 15 درجه، بیجار منفی 16 درجه، کامیاران منفی ۱۳ درجه و سروآباد منفی 12 درجه زیر صفر بوده است. وی با بیان اینکه در ۴۸ ساعت گذشته گرم‌ترین شهر استان، سروآباد با منفی 12 زیر صفر بوده است، گفت: این شدت سردی هوای کنونی تا امروز بعدازظهر ادامه داشته و از بعدازظهر به بعد کم‌کم از غرب سامانه‌ای بارشی کاسته و مناطق غرب اعم از مناطق دیوانده، سقز، بیجار را در برگرفته و بارشی حدود ۸ تا ۱۰ سانتیمتر را خواهیم داشت. صدیقی خاطرنشان کرد: از عصر فردا تا روز جمعه دمای هوا حدود 7 تا ۸ درجه افزایش یافته و هوا گرم‌تر خواهد شد.
 
به مازندران نیایید
«به مازندران نیایید» این جمله را فرمانده پلیس راه استان گفته و تاکید کرده است محورهای مازندران لغزنده است.
سرهنگ پاسدار علیرضا قدمی با بیان اینکه تردد در محورهای کوهستانی و ارتفاعات استان حتی‌الامکان انجام نشود، اظهار داشت: همه جاده‌های برون‌شهری استان لغزنده است و رانندگان با سرعت مطمئنه طی مسیر کنند. وی با بیان اینکه احتمال سقوط بهمن به دلیل آب شدن یخ‌ها در محورهای کوهستانی وجود دارد، افزود: مردم از ترددهای غیرضرور در محورهای استان خودداری کنند. همچنین عباسعلی نجفی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندان گفت: با توجه به ورود توده هوای سرد به کشور در ۴۸ ساعت گذشته و بارش برف در محورهای کوهستانی استان، ۸۰۶ کیلومتر از محورهای کوهستانی اصلی و شریانی استان توسط راهداران با ۳۴۴۵ تن نمک و شن  برفروبی شد. با توجه به هشدار سازمان هواشناسی و کاهش دما در ساعات گذشته، اکیپ‌های راهداری در محورهای کوهستانی مستقر و مشغول انجام عملیات راهداری زمستانی شدند.
وی بیان کرد: این اداره کل به منظور حفظ ایمنی جاده‌ها و تردد روان وسایل نقلیه و جلوگیری از بروز سوانح رانندگی با امکانات و اکیپ‌های راهداری خود آمادگی کامل برای عملیات راهداری دارد. سه‌شنبه‌شب گذشته ۳۳ اکیپ راهداری در قالب ۲۵۰ ماشین و ۳۵۰ راهدار در محورهای مواصلاتی استان به طور مستمر و بی‌وقفه انجام وظیفه کردند. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران، طول محورهای برفگیر مازندران را ۳ هزار و ۷۰۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۲۲ راهدارخانه در محورهای مواصلاتی استان تجهیز شده و آماده سرویس‌دهی به مسافران و در‌راه‌ماندگان است.
 
سخنگوی سازمان اورژانس: آمار واقعی قربانیان بحران برف اخیر نامشخص است
سخنگوی سازمان اورژانس درباره آخرین آمار مصدومان و جان‌باختگان ناشی از بارش سنگین برف و کولاک در استان گیلان گفت: هر چند آمار دقیق فوت‌شدگان ناشی از صدمات برف سنگین گیلان را از پزشکی قانونی باید پیگیر شد اما این سازمان توانسته است اکیپ‌های امداد‌رسان خود را از روز سه‌شنبه به آن منطقه اعزام کند تا یاری‌رسان مسافران در راه مانده یا مصدومان گرفتار شده باشند. مجتبی خالدی با بیان اینکه کار امداد‌رسانی به گرفتار‌شدگان در برف و کولاک از دیروز صبح (چهارشنبه) سرعت بیشتری به خود گرفته است، افزود: تاکنون ۱۰۸ نفر از خانم‌های باردار به اماکن امن منتقل شده‌اند. از طرفی قطعی سیستم‌های ارتباطاتی (تلفن، موبایل و...)، در کنار ترافیک چند کیلومتری خودروها در جاده‌ها متاسفانه کار امدادرسانان سازمان اورژانس را برای کمک‌رسانی به صدمه‌دیدگان احتمالی بسیار سخت کرده است.  سخنگوی سازمان اورژانس کشور در پاسخ به اینکه چرا با وجود بسته بودن راه‌های ارتباطی، برای امداد‌رسانی از بالگردها استفاده نمی‌شود، گفت: شدت جریان وزش باد در کنار کولاک و بارش‌ها امکان خدمات‌رسانی هوایی را به مصدومان احتمالی ناممکن کرده است. از طرفی چون امکان ارتباط با شماره 115 (امدادرسانی اورژانس) برای مصدومان احتمالی مقدور نیست، بنابراین هنوز به طور دقیق نمی‌توان آماری از تعداد مصدومان و کشته‌شدگان احتمالی در گیلان اعلام کرد.  خالدی اضافه کرد: نیروهای سازمان اورژانس کشور در مناطق مختلف این استان مستقر هستند و تماس‌های زیادی با آنها گرفته می‌شود، این در حالی است که بیشترین فعالیت نیروهای امدادی تاکنون نجات جان مسافران در راه مانده یا کمک به مصدومان و همچنین اسکان دادن مردم در امکان امن بوده است. سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به آخرین وضعیت ارائه خدمات بهداشتی- درمانی پرسنل فوریت‌های پزشکی به مردم مناطق درگیر برف و کولاک، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵ استان کشور درگیر برف و کولاک شدید هستند و این شرایط طی ۴۸ ساعت گذشته ۸ کشته و ۱۵۵ مصدوم در پی داشته است. وی ادامه داد: طی ۲ روز گذشته (سه‌شنبه و چهارشنبه) تعداد ۹۸ نفر به وسیله اورژانس به مراکز درمانی و بیمارستان‌های مناطق درگیر با برف و کولاک منتقل شده‌اند و ۴۹ نفر نیز در محل درمان شده‌‌اند. خالدی تأکید کرد: متأسفانه طی ۴۸ ساعت گذشته بر اثر بروز برف و کولاک ۷ نفر در استان گیلان و یک نفر در شهر خلخال فوت کرده‌اند. او اضافه کرد: از میان فوت‌شدگان استان گیلان ۵ نفر به دلیل ریزش بهمن و ۲ نفر به علت سقوط از ارتفاع فوت کرده‌اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه وطن امروز، تاریخ انتشار: 24 بهمن 1398، کدخبر: 216406، www.vatanemrooz.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سهیلا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
0
0
این از خواص و ویژگی های دولت روحانی میباشد که خودش و وزیرانش و استانداران و شهرداران دایما در حال غافلگیر شدن هستند..مگر در این چهل سال انقلاب برف و باران و زلزله نداشتیم؟یا این هم ربطی تحریم دارد و شاید هم تقصیر احمدی نژاد است؟انشالله با روی کار امدن نیروهای انقلابی از شر این جماعت خلاص خواهیم شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین