پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۴۸۴۲
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۲
مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در خصوص تعیین تکلیف محموله های مواد ضدعفونی و بهداشتی مکشوفه در مرزها و یا انبارها گفت: طبق بخشنامه جدید وزارت بهداشت همه اقلام بهداشتی تحویل این وزارتخانه شده و از سوی آن‌ها توزیع و تعیین تکلیف می‌شود.
شعارسال: مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در خصوص تعیین تکلیف محموله های مواد ضدعفونی و بهداشتی مکشوفه در مرزها و یا انبارها گفت: طبق بخشنامه جدید وزارت بهداشت همه اقلام بهداشتی تحویل این وزارتخانه شده و از سوی آن‌ها توزیع و تعیین تکلیف می‌شود.
 
«جمشید قسوریان جهرمی»، مدیر عامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری برنا درباره سرنوشت کالاهایی که به عنوان قاچاق یا احتکار کشف می‌شوند، توضیح داد: کالاهایی که مشمول قانون تاسیس سازمان اموال تملیکی می‌شوند، کالاهای مکشوفه در گمرکات و کالاهایی هستند که به ظن قاچاق کشف و تحویل این سازمان می شوند تا توسط دادگاه تعیین تکلیف و حکم آن‌ها، صادر شود.
 
او افزود: کالاهای تعزیراتی تحویل سازمان اموال تملیکی نمی‌شود و ما دخالتی در وضعیت آن‌‌ها نداریم بلکه وزارت صمت و سازمان تعزیرات در مورد آن‌ها تصمیم می‌گیرند.
 
جهرمی ادامه داد: کالاهای قاچاقی که تحویل سازمان اموال تملیکی می‌شوند تا زمان تشکیل پرونده دست ما خواهند ماند تا حکم آن‌ها صادر شود. اگر حکم بر تبرئه این کالاها از قاچاق صادر شود، آن‌ها را به صاحب کالا مسترد می‌کنیم و اگر قاچاق بود، با توجه به نوع کالا شامل قوانین قاچاق می‌شود.
 
مدیرعامل سازمان اموال تملیکی در مورد خودروهای مکشوفه در گمرکات خاطرنشان کرد: خودروهای قاچاق که در گمرکات متوقف و کشف شده‌اند، چند دسته‌‌اند. خودروهای ۲۵۰۰ سی سی که از نظر فنی مطابق قوانین کشور بوده و شرایط متفاوتی دارند و تاکنون تحویل سازمان اموال تملیکی نشده‌اند، خودروهایی که به عنوان قاچاق توقیف و تحویل سازمان اموال تملیکی شده‌اند اما هنوز رای دادگاه برای آن‌‌ها صادر نشده و وضعیت قاچاق آن‌‌ها تعیین تکلیف نشده‌‌است، دسته سوم نیز خودروهایی هستند که بالای ۲۵۰۰ سی سی بوده اند و امکان ترخیص در گمرکات کشور ندارند.
 
او افزود: در خصوص دسته سوم، سازمان اموال تملیکی اقدام به صادرات و یا فروش آن‌ها با شرایط خاص می‌کند. این خودروها را به منظور فروش به شرط خروج به مزایده می‌گذاریم.
 
جهرمی تاکید کرد: هر کالایی که به ظن قاچاق کشف شود، تحویل سازمان اموال تملیکی می‌شود و تا زمانی که پرونده آن‌ها تعیین تکلیف شود، در لین سازمان می‌ماند. اگر از قاچاق تبرئه شوند، استرداد و اگر رای به قاچاق داده‌ شود با توجه به موضوع و نوع محموله، تعیین تکلیف می‌شوند.
 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  ازخبرگزاری   برنا ،تاریخ انتشار:    18 اسفند 1398،کدخبر: 974693  ،www.borna.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین