پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۳۱۷۹
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
بی‌شک یکی از مهمترین چالش‌ها در راه رسیدن به موفقیت داشتن انگیزه کافی و حفظ آن است اما ممکن است در مسیری که برای موفقیت در نظر داریم و در آن در حال حرکت هستیم با مشکلات و اتفاقاتی مواجه شویم که این انگیزه و روحیه خدشه دار شود.
شعار سال: با توجه به تغییراتی که کرونا ویروس در جهان به وجود آورد و باعث شد رقابت‌های المپیک 2020 توکیو با تعویق یک ساله مواجه شود اتفاقی که قطعا از ابعاد مختلفی قابل بررسی است اما در بین همه موارد آن چیزی که بیش از هر مسئله دیگری حائز اهمیت است حفظ آمادگی جسمانی و روانی ورزشکارانی است که تاکنون موفق به کسب جواز حضور در بازی‌های المپیک شدند. ایران تاکنون در رشته‌های بسکتبال، والیبال، دوومیدانی، کشتی (آزاد و فرنگی)، کاراته، تکواندو، تیراندازی (کمان و تفنگ)، وزنه‌برداری، بوکس، دوچرخه‌سواری و شمشیربازی موفق به کسب سهمیه شده که قطعا بحث حفظ انگیزه و حتی حفظ آمادگی جسمانی در ورزشکاران هر یک از این رشته‌ها متفاوت خواهد بود.

تفاوت‌هایی که قطعا کار مدیریت را برای مسئولین دشوارتر از همیشه خواهد کرد چراکه با تعویق یک ساله المپیک بدون تردید تعدادی از نفرات پا به سن گذاشته که تصمیم داشتند در این دوره آخرین بار پیراهن تیم‌ ملی را بر تن کنند این نگرانی را ایجاد کرده شاید این بازیکنان دیگر آن آمادگی فعلی را در سال 2021 نداشته باشند. از طرفی در برخی رشته‌ها مانند کشتی، تکواندو، کاراته و بوکس که حفظ وزن بسیار مهم است در این یک سال با تغییراتی مواجه شود که واقعا قابل پیش بینی نیستند. این روزها هم بیشتر نگرانی‌ها به سمت رشته اول کشور یعنی کشتی است چراکه همواره کشتی سهم زیادی در کسب مدال برای کاروان ایران بوده و در حال حاضر نیز انتظارات از این رشته مانند سابق بالاست.

مجید ترکان، کارشناس کشتی، درباره تعویق یک ساله المپیک توکیو و مسابقات جهانی کشتی در گفتگو با خبرنگار برنا عنوان کرد: تنها خوبی این اتفاق این است که شرایط برای همه یکسان است اما اگر بخواهیم این شرایط را داخل کشور بسنجیم و آن را با سایر کشورها مقایسه کنیم برای کشتی ایران بد نشد. چون هم بازیکن مصدوم داشتیم و هم در گزینش و انتخاب المپین‌ها هنوز به نتیجه قطعی نرسیده بودیم و از یک طرف هم برخی از کشتی‌گیران در عین شایستگی جوان و کم تجربه هستند. این یک سال قطعا فرصت مناسبی شد تا بتوانیم این مشکلات را به خوبی مدیریت کنیم و با برنامه عازم المپیک شویم.

او در پاسخ به این سوال که چطور در این شرایط می‌توان ورزشکاران را از نظر روحی و جسمی آماده نگه داشت؟ گفت: وضعیت سختی است و الان همه کشتی‌گیران همه در خانه و به صورت محدود تمرین می‌کنند در حالی که کشتی ‌ورزشی است که حتی در زمان تمرین هم احتیاج به حریف دارد و باید روی تشک انجام شود. قطعا در چنین شرایطی نمی‌توان برنامه خاصی انجام داد و تنها کادر فنی می‌توانند از دور تمرینات در خانه بازیکنان را کنترل کنند.

ترکان در خصوص نتیجه احتمالی کشتی ایران در المپیک بیان کرد: هیچ زمانی نمی‌توان نتیجه یک رویداد را از قبل پیش‌بینی کرد همین چند وقت پیش همه ما به دلیل آسیب دیدگی بازیکنان نگران و ناراحت بودیم ولی چنین وضعیتی رخ داد و انگار به سود ما شد، نتیجه هم به همین شکل است همه ما به امید زنده هستیم و با امید راهی المپیک می‌شویم ولی واقعا نمی‌شود پیش‌ بینی کرد.

محسن کاوه درباره راهکارهای حفظ انگیزه کشتی‌گیران در شرایط کنونی در گفتگو با خبرنگار برنا عنوان کرد: قبل از هر چیز امیدوارم که هرچه سریع‌تر کل دنیا از این بحران نجات پیدا کند ولی باید پذیرفت شرایط در حال حاضر برای همه یکسان است اینطور نیست که فقط ورزشکاران ایران در اردو و تمرین دور باشند. در چنین شرایطی باید دنبال برنامه‌ای باشیم که سلامتی کشتی‌گیران را مدیریت کنیم.

او در خصوص تعویق المپیک نیز گفت: اینطور نیست که بگویم به کل به سود یا ضرر کشتی ایران تمام شد. همانطور که عنوان کردم شرایط برای همه یکسان است برای مثال برای کشتی‌گیری مانند یزدانی و کریمی که آسیب دیدگی جزئی داشتند خوب شد اما در کل روزهای سختی را سپری می‌ کنیم.

مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد گفت: کشتی ورزشی است که احتیاج به تمرین گروهی دارد و حتما باید کادر فنی در کنار بازیکنان حضور داشته باشد اما باید کنار آمد تا اوضاع بهتر شود و دوباره اردوها تشکیل شوند.

تقی اکبرنژاد، دیگر کارشناس کشتی در این رابطه به خبرنگار برنا گفت: برای ورزشکار قبل از انگیزه، تعیین هدف اهمیت دارد بنابراین کشتی‌گیری که برای مدال المپیک تلاش می‌کند شک نکنید با این هدف می‌خوابد، با این هدف بیدار می‌شود، با این هدف تمرین می‌کند و ... پس جای نگرانی برای از دست دادن انگیزه وجود ندارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار: 9 اردیبهشت 1399 ، کدخبر: 994262 ، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین