پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۲۴۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶
معاون اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد با تأکید بر اینکه هیئت امنای مساجد تا ۱۵ آذر فرصت دارند که مساجد را بیمه کنند، گفت: خیرینی که علاقه‌مند هستند نذر یا خیرات خود را به بیمه مساجد اختصاص دهند می‌توانند هزینه بیمه مساجد را برای روح عزیز ازدست‌رفته‌شان نذر کنند.
شعار سال: محسن ولیئی، معاون اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین بیمه معلم و مرکز رسیدگی به امور مساجد با هدف تسهیل بیمه حوادث و آتش‌سوزی مساجد استان تهران، گفت: طی چند سال گذشته مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیمه‌های مختلف قرارداد بیمه‌ای مسئولیت‌های مدنی و آتش‌سوزی را منعقد کرده است که امسال نیز با بیمه معلم به توافق رسیده و توافقنامه همکاری با این بیمه امضا شد.

وی موضوع تفاهم‌نامه را ارائه پوشش‌های بیمه‌ای مورد نیاز مساجد اعلام و تشریح کرد: براساس این تفاهم‌نامه در صورتی که در مسجد حادثه‌ای برای امام جماعت، خدام، نمازگزاران، کارگران خدماتی، حاضران و برگزارکنندگان مراسم در مسجد مانند مراسم عزاداری و ... رخ داد، خسارت از سوی شرکت بیمه به حادثه‌دیدگان پرداخت خواهد شد.

هیئت‌امنا تا ۱۵ آذر برای عقد قرارداد با بیمه فرصت دارند
 
این مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد اضافه کرد: این تفاهم‌نامه در قالب بیمه نامه از یکم آذر ماه به هیئت‌امنای مساجد ارائه می‌شود و تا ۱۵ آذر ماه فرصت دارند که برای عقد قرارداد بیمه اقدام کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که سال گذشته چه تعداد از مساجد استان تهران بیمه شدند؟ گفت: از دو هزار و ۵۰۰ مسجد استان تهران بالغ بر هزار مسجد بیمه شدند. در کشور نیز حدود ۱۵ هزار مسجد بیمه شدند. البته مساجد خودگردان هستند و از طریق درآمد‌های خودشان هزینه بیمه را پرداخت می‌کنند، اما مرکز رسیدگی به امور مساجد برای مناطق محروم و مساجدی که توان مالی ضعیفی دارند کمک‌هایی برای بیمه ارائه می‌کند و مساجدی که رقبه و موقوفه دارد، خودشان هزینه بیمه را پرداخت می‌کنند.

معاون اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد ادامه داد: براساس قراردادی که با بیمه منعقد کردیم هزینه‌های پزشکی برای هر نفر در هر حادثه تا سقف هفت میلیون تومان برای چهار نفر تقبل شده و هزینه غرامت فوت و نقص عضو نیز در ماه‌های عادی ۳۳۰ میلیون تومان و در ماه‌های حرام ۴۴۰ میلیون تومان و بیمه مسئولیت در مجموع بیش از یک میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان تعیین شده و برای آتش‌سوزی نیز تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان غرامت در نظر گرفته شده است.

با ۱۹۰ هزار تومان می‌توان مسجد را بیمه کرد
 
وی تصریح کرد: البته قیمت‌های مشخص‌شده حداقل هزینه پرداختی بیمه است و مساجد می‌توانند با پرداخت حق بیمه بیشتر، در صورت حادثه غرامت بیشتری نیز دریافت کنند، ولی در مجموع با ۱۹۰ هزار تومان می‌توان یک مسجد را بیمه کرد.

ولیئی به اجرای طرح «نذر بیمه‌ای» در مساجد نیز اشاره و تشریح کرد: خیرینی که علاقه‌مند هستند نذر یا خیرات خود را به بیمه مساجد اختصاص دهند می‌توانند هزینه بیمه مساجد را برای روح عزیز ازدست‌رفته‌شان نذر کنند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در استان تهران ۱۴ مسجد حادثه‌دیده از حق بیمه خود استفاده کردند، متذکر شد: مسئولان مساجد نباید تصور کنند که به دلیل شیوع کرونا و حضور کمتر نمازگزاران در مساجد نیازی به بیمه مسجد نیست، چراکه مساجد باز هستند و اکنون فقط نماز جماعت برگزار نمی‌شود. از سوی دیگر ممکن است به دلایل مختلف مثل اتصال برق، مشکل در لوله‌کشی ساختمان و ... حادثه‌ای برای ساختمان مساجد رخ دهد و خسارت‌هایی به ساختمان یا حاضران در مسجد وارد شود.

بیمه هزار مسجد از سوی یک خیر 
 
ولیئی اضافه کرد: شماره حساب بانک ملت به شماره ۴۹۰۰۳۹۰۰۵۴ به نام مرکز رسیدگی به امور مساجد با شناسه واریز کمک به بیمه مساجد با شماره ۱۰۵۴۶ و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۴۳۱۴۰۲۵۴۲ به نذر بیمه مساجد اختصاص دارد و خیرین می‌توانند نذورات و خیرات خود را صرف بیمه مساجد کنند؛ دو سال قبل نیز خیری از استان هرمزگان هزینه بیمه هزار مسجد منطقه خود را پرداخت و در این امر خیر شرکت کرد.

ولیئی در خصوص سایر اقدامات این مرکز نیز گفت: مرکز رسیدگی به امور مساجد برای کمک به مردمی که در مناطق پرخطر تهران قرار دارند با محور قرار دادن مساجد کمک‌هایی را ارائه می‌کند؛ از جمله این کمک‌ها ارائه ماسک ارزان قیمت (با ۵۰ درصد تخفیف) است. از روز گذشته نیز توزیع ۳۰۰ هزار ماسک در مساجد آغاز شده است. در برخی از مساجد نیز دستگاه‌های اکسیژن خریداری و در اختیار مردم محل قرار داده می‌شود؛ تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی هم در دستور کار مساجد تهران قرار دارد.

وی اظهار کرد: از روز ولادت حضرت رسول (ص) نیز طرح تقدیر از کادر مراکز درمانی و بهداشتی آغاز شده و این طرح تا ۳۰ آذرماه از سوی ائمه جماعت و مسئولان مساجد انجام می‌شود. مساجدی که وضعیت مالی بهتری دارند به عنوان مساجد معین برای مساجد مناطق محروم اقدامات حمایتی را انجام می‌دهند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری بین المللی قرآن، تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹، کدخبر: ۳۹۳۵۹۱۷، www. iqna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
0
0
مسجد های ایران خیلی دچار رکود شدن و این امر به وجود اومدن گروه ها نیست کم کاری خودمونه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین