پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۶۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۶
اینجا جایی است که قتل عام درختان بلوط رقم خورده است و هر هفته اگر سری به اینجا بزنید بلوط‌هایی را می‌بینید که هراسان می‌لرزند و جانی در بدن ندارند.
شعار سال: دنای سرافراز زادگاه مادری مان این روز‌ها در اوج ناباوری در حال زیستی زجر آور است، او این روز‌ها آه سردی را به پای دامنه‌های خود می‌فرستد.

مردمان دیار زاگرس و بلوط همیشه و همواره به هرچه بوی دنا را بدهد، احترام می‌گذارند و برای جایگاهش اهمیتی دو چندان قائلند.
 
 
 
 
 
داستان آتش از یک سو و سودجویان از سوی دیگر نفس های دنا را به شماره انداخته اند. قلب آدمی از دیدن تصاویری که در این گزارش آمده است به درد می آید و مسئولانی که در بی توجهی به سر می برند.
 
اینجا تنگه گرده در نقطه مرزی شهرستانهای بویراحمد و دنا است، جاییکه همیشه پذیرای مردمان با صفای ایران است و شاید حضور مردمان گوشه گوشه ایران را در دامان خود به نظاره ایستاده باشد.
 
 
 
 
 
ایجاد جایی است که قتل عام درختان بلوط رقم خورده است و هر هفته اگر سری به اینجا بزنید بلوط هایی را می بینید که هراسان می لرزند و جانی در بدن ندارند.

اما سودجویان همانطور که در تصاویر آمده است در آرامش کامل کوره ایجاد کرده اند و در فرصتی مناسب با آتش به جان بلوط های کهنسال این تنگه می روند.

جان درختان دیگر بلوط در خطر است، فعالان محیط زیستی در خواب هستند و زاگرس هر روز بر بالین خود سودجویانی را می بیند که ذره ذره وجودش را به تاراج می برند.
 
 
 
 
 
 


چرا منابع طبیعی در این منطقه کاری نمی کند؟
 
مگر سخت است گشت زنی در این مناطق و مسدود کردن راه هایی که در آنجا جان درختان زاگرس در خطر است؟
 
افسوس که آه سرد بلوط های زاگرس دامن زاگرس نشینان را بزودی می‌گیرد.
 
 
 


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از صبح زاگرس، تاریخ انتشار ۲۵ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۸۰۷۳۵، sobhezagros.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
0
0
واقعا دل ادم به شدت ميسوزه من حس ميكنم تا چند سال ديگه اثري از محيط زيست نداشته باشيم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین