پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۵۲۵۴۵
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
عرضه سهام شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین به بورس، راه اندازی سامانه خرید آنلاین سیمان، عرضه تمام تناژ سیمان تولیدی در بورس کالا، دریافت گزارش مقبول از سازمان حسابرس مستقل برای اولین بار، ارتقای بهبهود زیرساخت‌های مالی در تمام شرکت‌های تابعه و هلدینگ و رشد ۵۰۵ درصدی سودخالص تلفیقی از ۵۰۵ میلیارد تومان در سال ۹۷ به ۳۰۵۳ میلیارد تومان در سال ۹۹ گوشه‌ای از دستاورد‌های بزرگ‌ترین هلدینگ سیمانی خاورمیانه است.
شعارسال: رضا جمارانیان با اشاره به این که تا پبیش از آخرین تغییرات مدیریتی در شستا، هلدینگ سیمان تامین یک شرکت کاغذی بود، گفت: خوشبختانه با الطاف اللهی، رهنمود‌های مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، همت مدیران دلسوز و تلاش کارگران خدوم شرکت‌ها سیمان تامین امروزه بزرگترین هلدینگ سیمانی خاورمیانه است و عملکرد مالی مناسبی به همراه داشت.

وی با اشاره به این که شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین پیش از آخرین تغییرات که حدودا سه سال از آن می‌گذرد، به طور کاغذی اداره می‌شد و خوشبختانه به حمایت‌های سهامدار اصلی توانست به رکورد‌های تاریخی دست یابد و در تمام شاخص‌های مالی و کیفی رشد مناسبی را تجربه کند.

مدیرعامل سیتا در ادامه به دستاورد‌های مالی تلفیقی شرکت در دو سال گذشته پرداخت و در اینباره توضیح داد: رشد ۱۴۴ درصدی درآمد‌های عملیاتی تلفیقی از ۳۴۷۰ میلیارد تومان به ۸۴۶۲ میلیارد تومان، رشد ۳۳۴ درصدی سود عملیاتی تلفیقی از ۶۹۹ میلیارد تومان به ۳۰۳۰ میلیارد تومان و رشد ۵۰۵ درصدی سود خالص تلفیقی از ۵۰۵ میلیارد تومان به ۳۰۵۳ میلیارد تومان اهم دستاورد‌های مالی تلفیقی حدفاصل دو سال ۹۸ و ۹۹ است.

 
دستاوردهای بزرگترین هلدینگ سیمانی خاورمیانه که تنها یک شرکت کاغذی بود
 


وی افزود: در بخش دیگری از دستاورد‌های مالی شرکت می‌توان به نکاتی مانند ارتقا حاشیه سود عملیاتی تلفیقی شرکت‌های گروه سیمان تامین از ۲۰درصد به ۳۷درصد و حاشیه سود خالص تلفیقی از ۱۵ درصد به ۳۸ درصد طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ اشاره کرد.

جمارانیان با اشاره به این که کاهش نسبت بهای تمام شده به فروش تلفیقی از ۷۳ درصد به ۵۵ درصدی در طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ حاصل شده است، به ارائه آماری در خصوص بهبود روند تولید پرداخت و این باره توضیح داد: در همین دوره زمانی ۱۴ شرکت سیمانی از مجموع ۱۷ شرکت سیمانی گروه در سال ۹۹ موفق به کسب رکورد بالاترین مقدار تولید از زمان فعالیت شدند. علاوه براین ۱۶ شرکت نسبت به متوسط تولید در سه سال اخیر نیز رکورد‌های خود را بهبود بخشدیدند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین، با اشاره به اهمیت آمار‌های مقایسه‌ای به جهت برابری نسبی شرایط عمومی صنعت در کل کشور و توجه به اهمیت سال جهش تولید توضیح داد: تولید سیمان در شرکت‌های گروه در دو سال گذشته رشد ۲۶ درصدی داشت و این در حالی است که رشد تولید رقبا ۲۲ درصد بوده است. علاوه بر این در شرایطی که شرکت‌های رقیب ۲۴ درصد رشد فروش داشتند، شرکت‌های تابعه سیمان تامین موفق به رشد ۳۲ درصدی فروش شدند. علاوه بر این در دوره گذشته تلاش کردیم با افزایش صادرات، دیگر سیاست‌های مربوط به بازار را دنبال کنیم که در نتیجه شرکت‌های گروه موفق به رشد ۷۰ درصدی صادرات شدند و این در حالی بود که سایر رقبا در این دوره رشد صفر درصدی داشتند.

جمارانیان در ادامه به دو اقدام بورسی پرداخت و گفت: در تیر ماه سال ۹۹ پذیرش و عرضه عمومی سهام شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین در بازار دوم بورس اوراق بهادارتهران انجام شد. همچنین در خرداد ماه سال جاری نیز شرکت سیمان تامین از طریق شرکت‌های تابعه برای نخستین بار در تاریخ معاملات سیمان موفق به عرضه و فروش سیمان در بورس کالا شد. این دو سیاست در راستای شفافیت و صیانت از حقوق مالکان سهام بود.


شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اقتصادآنلاین، تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۵۴۸۷۳۹، eghtesadonline.com.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین