پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۶۱۶۴۵
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
عدم شفافیت اطلاعات در ایران و کم توجهی و بی توجهی نهادی مثل گمرک و انبارهای دولتی به افشای جزئیات اطلاعات، بنوعی بسترساز فساد در کشور شده است. چرا نباید بشکل عمومی بدانیم که ثبت سفارش را چه کسانی انجام داده اند؟ بر اساس کدام بند و ماه قانونی ؟ در چه زمانی ؟ و .... . نکته مورد درخواست ما از بمانا، مدیر نوسازی ناوگان جاده‌ای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یا مسئولان گمرگ این است که چرا بشکل شفاف نمی گویند علل عدم ترخیص چه بوده است؟ اگر دوستان نیاز داشتند، می توانیم برایشان گزارشی از ماشین های راه سازی دپو شده هم ارایه کنیم. دوستان مایل هستند؟
شعار سال: بمانا، مدیر نوسازی ناوگان جاده‌ای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه روند ترخیص کامیون‌ها در حال انجام است گفت: ۱۲۱ واردکننده در سامانه‌های ما درج شده که این اعداد مربوط به تاریخ ۲۲شهریور است. ۶ هزارو ۵۳۱ دستگاه کامیون ثبت سفارش شده که حدود ۹۵۰ دستگاه از آن ترخیص شده و به شماره گذاری رفته و حدود ۵۰۰ دستگاه هم شماره گذاری شده است.

او ادامه داد: ما آمار دقیقی از رسوب کامیون‌ها نداریم و حدود۵هزار و۶۰۰ دستگاه ترخیص نشده است.

بمانا ادامه داد: ما وقتی ثبت سفارش می‌کنیم رانندگان از کشور اروپایی خرید را انجام می‌دهند و وارد می‌کنند.

مدیر نوسازی ناوگان جاده‌ای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: طبق آمار‌ها ۴هزار و۵۰۰ دستگاه وارد شده که حدود ۱۵۰۰دستگاه ترخیص شده و ۳هزارو۵۰۰ دستگاه دپو شده است.

او افزود: مراحل ترخیص کامیون‌ها در حال انجام است و روزانه تعدادی از آن‌ها ترخیص می‌شود و در مرحله شماره گذاری قرار می‌گیرد.

جمال ارونقی، معاون فنی گمرک ایران در شبکه خبر با اشاره به دپوی بیش از ۷ هزار دستگاه کامیون در گمرکات کشور تصریح کرد: برخی افراد اصرار گمرک بر ترخیص این کالا‌ها را بر ضد تولید داخل عنوان می‌کنند، اما این‌ها طبق قانون مجلس ثبت سفارش شده اند.

او افزود: ورود کامیون‌ها به کشور با مجوز مراجع ذیصلاح انجام شده است و تمام کامیون‌هایی که در گمرکات داخل کشور وجود دارند، دارای ثبت سفارش معتبر هستند و با اجازه دولت وارد کشور شده است.

معاون فنی گمرک بیان کرد: هر روز به تعداد کامیون‌های دپو شده در گمرک اضافه می‌شود. در گمرک بازرگان برخی کامیون‌ها ممکن است ثبت سفارش هم نداشته باشند. در گمرک غرب تهران، تبریز، اردبیل، ارومیه، زنجان، جلفا و اصفهان بیش از ۷ هزار دستگاه کامیون دپو شده و رسوبی داریم.

ارونقی تاکید کرد: ما از دستگاه‌های ذیربط درخواست داشتیم تا ترخیص این کامیون‌ها سرعت گیرد، اما تا کنون به جایی نرسیده است. مسئولان دادستانی کل کشور و اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در جریان ورود این کامیون‌ها و دپوی آن‌ها در گمرک قرار دارند و پیگیر ترخیص این کالا‌ها بوده اند.

این مقام مسئول گفت: این کامیون‌ها حدود ۸ ماه تا ۱۴ ماه در گمرکات مانده اند، اما فکر و اقدام نهایی که منتج به ترخیص مقدار قابل توجهی از آن‌ها بشود هنوز اتفاق نیفتاده است.

او تصریح کرد: در این میان دستگاه‌های مختلفی همچون استاندارد، بانک، گمرک و خدمات پس از فروش باید در جهت رفع موانع موجود بر سر راه ترخیص این کامیون‌ها همکاری داشته باشند.

معاون فنی گمرک ایران درخصوص گرفته نشدن ۳ درصد و خدمات پس از فروش گفت: مشکل ترخیص کامیون ها، خدمات پس از فروش نیست، مشکل این است که به جای ۸۰ میلیون ۲۸۰ میلیون گرفته اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اقتصادآنلاین، تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۵۶۸۴۲۳، www.eghtesadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین