رئیس پلیس راهور با بیان اینکه ۴۹ درصد دوربینهای ثبت تخلف رانندگی خراب هستند، گفت: فقط هفت شهر کشور، دارای دوربین ثبت تخلف هستند. بسیاری از منتقدین بیان می دارند که پشت حرف سردار می تواند حقایق قابل توجهی برای بررسی و حتی افشا وجود داشته باشد. تصور عامه و یا منظور سردار هادیانفر، اگر خرابی دوربین های موجود باشد که بنوعی با نقیصه مدیریتی مواجه هستیم. اما برخی معتقدند که می تواند خرابی دوربین های نسل های پیشین خریداری شده باشد که بحث بازرسی و نظارت پس رویدادی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
شعار سال: سردار سید کمال هادیانفر صبح امروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۴ هزار و ۵۰۰ دوربین ثبت تخلف رانندگی در کل راهها، جادهها و شهرهای کشور وجود دارد، اظهار کرد: ۴۹ درصد این دوربینها نیز معیوب و خراب است و کار نمیکند. فقط هفت شهر کشور، دارای دوربین ثبت تخلف هستند.
رئیس پلیس راهور بیان کرد: طبق ماده ۱۰۸ قانون، وزارت راه و شهرداریها برای توسعه دوربینها در راهها و داخل شهرها مسئول هستند.
وی تصریح کرد: ریالی از محل اعمال جریمه به افسران یا درجهداران تعلق نمیگیرد و صرفاً برابر ماده قانون به حساب خزانه واریز میشود.
این مقام انتظامی با اعلام اینکه اکنون ۸۵ درصد قبوض جریمه با استفاده از دستافزارهای بهنام "سپهر" صادر میشود، از عدم نقش پلیس در تصویب ممنوعیت تردد شبانه خبر داد و گفت: پلیس در این موضوع صرفاً ضابط است.
تاکیدات قابل تامل :
آمارهای ارایه شده در خصوص خرابی دوربین ها ، می تواند با دو رویکرد خرابی دوربین های موجود و یا خرابی دوربین هایی که قبلا خریداری شده اند و از رده خارج گردیده اند ، مورد بررسی قرار گیرد. اگر منظور خرابی 50 درصدی دوربین های موجود باشد، اولین سوال باید متمرکز بر دلیل ضعف مدیریتی در تعمیر و نگهداری شود. چرا بحث مدیریت فناوری باید در پلیس راهور اینقدر ضعیف باشد؟
اگر آمار مربوط به دوربین های قبلی از رده خارج شده( نسل های پیشین از دوربین های خریداری شده که حرف و حدیث های زیادی هم در خصوص آنها مطرح است) باشد، باید پای بازرسی پلیس به میان بیاید.
منتظر دریافت توضیحات تکمیلی سردار هادیانفر هستیم.
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:۱۶ آبان۱۴۰۰، کد خبر: ۲۶۰۳۴۰۱، www.tasnimnews.com