پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۱۷۵۵
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
فقط یاد گرفته‌ایم که برچسب بزنیم و کلیشه‌ای صحبت کنیم و زیر سوال ببریم. بدون آنکه توان علت یابی بنیادین داشته باشیم. از باور دینی تضعیف شده موثر بر ازدواج می گوید و سخن پیامبر در خصوص اثرات فقر بر ایمان را فراموش می کند. مشکل اصلی جوانان، اقتصاد است سرکار خانم . گنجشک هم در خشکسالی، کمتر تخم می گذارد وای به اشرف مخلوقات. راستی این نشست چقدر برای استانداری آب خورده است ( هزینه مادی + زمان اختصاص یافته توسط شرکت کنندگان) ؟ قصد تضعیف و تخریب نداریم، اما الزاما انتظار سنجیده‌تر سخن گفتن را داریم.
شعار سال: رقیه زنگنه نژاد گفت: تغییر سبک زندگی و شیوه‌های تربیتی خانواده‌ها باعث شده است تا جوان امروز از تاثیرگذار بودن در مسئولیت‌های اجتماعی فاصله بگیرد و این امر پویایی و نشاط جامعه را کاهش داده است.

او در نشست کارگروه فرهنگی شورای راهبردی جمعیت استان بوشهر گفت: نسل جدید باید نقشی را که مورد نیاز او برای حضور در عرصه‌های اجتماعی است، از والدین و محیط‌های آموزشی مانند مدارس دریافت و تمرین کند، و اگر این آموزش روند درست خود را طی نکند، مسئولیت‌پذیری جوان در اجتماع به همان اندازه تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر، نقش پزشکان زنان و زایمان و کارکنان مراکز بهداشت و درمان را در امید آفرینی و تغییر نگرش جامعه در مساله فرزندآوری مهم خواند و همراهی آنان را در زمینه شتاب در افزایش جمعیت موثر دانست.

مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت هم کاهش رشد جمعیت در کشور و کم شدن فرزندآوری را مساله‌ای فرهنگی دانست و گفت: کمرنگ شدن معنویات و ارزش‌های دینی نیز در این زمینه بی‌تاثیر نبوده است. فرزندی که پیامبر اسلام در خصوص آن تاکید فراوانی دارد امروز در بین برخی از خانواده‌ها با نام نان‌خور اضافه و یک‌بار اضافی نام‌برده می‌شود که نشان می‌دهد از فرهنگ و باور دینی در این زمینه فاصله گرفته‌ایم.

بخش اعظم مشکلات ازدواج جوانان، فرهنگی است
حجت الاسلام موسی کمالی گفت: ما نتوانستیم جایگاه ارزشی خانواده و فرزند و همچنین جایگاه فرزند در خانواده را درست تبیین کنیم.

او بخشی از مشکلات ازدواج جوانان را اقتصادی، اما بخش اعظم آن را فرهنگی دانست و گفت: برای شروع کار در حوزه فرهنگی در نظر است ۲۲ ازدواج آسان را تا ۲۲ بهمن رقم بزنیم و زوجین به جای برگزاری مراسم، به ماه عسل بروند.

مدیرعامل بنیاد ملی خانواده هم گفت: این بنیاد به عنوان دبیرخانه کارگروه تخصصی ساماندهی مجموعه‌های مردم‌نهاد خانواده‌محور شورای عالی انقلاب فرهنگی ذیل کارگروه ملی کنترل و کاهش طلاق این بنیاد تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام رضا رویت گفت: وضعیت خانواده در کشور ما چندان روبه راه نیست. تلاش‌های بسیاری از سوی دستگاه‌های دولتی، کنشگران، فعالان مردمی و ... در حال رخ دادن است که آخرین آن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بود که به سرانجام رسید.

دستگاه‌های دولتی برای افزایش ازدواج پای کار بیایند
او، یکی از محوری‌ترین اقدام‌هایی را که می‌شود برای افزایش ازدواج و کاهش طلاق صورت گیرد، پای کارآمدن دستگاه‌های دولتی برای توانمند سازی مساجد و فعالان مردمی دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: همه متولیان امور فرهنگی باید ارزش‌گذاری و اولویت‌دهی فرزند آوری و آرامش در خانواده را به مردم القا کنند.

عبدالرحیم افروغ الگوسازی برای تشویق جوانان به ازدواج و فرزندآوری را ضروری دانست و گفت: نمی‌توانیم چیزی را از جوانان بخواهیم که خود عامل به آن نباشیم، باید الگوی ازدواج، تحکیم بنیان خانواده و فرزندآوری را در بین مسئولان نهادینه کنیم.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری خلیج فارس ، تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر:۴۴۳۹۷۳، www.pgnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین