پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۳۷۴۷۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
بعد از رایزنی‌های متعدد، بالاخره با افزایش ۵۷ درصدی، وضعیت حقوق و دستمزد کارگران مشخص شد. لازم به توضیح است که این رقم با وجود پائین بودن نسبت به تورم، صدای بسیاری از کارفرمایان بخش خصوصی را در آورده است.
شعار سال: بعد از رایزنی‌های متعدد، بالاخره با افزایش ۵۷ درصدی، وضعیت حقوق و دستمزد کارگران مشخص شد. لازم به توضیح است که این رقم با وجود پائین بودن نسبت به تورم، صدای بسیاری از کارفرمایان بخش خصوصی را در آورده است.
چهارمین نشست دستمزد شورای عالی کار که از ساعت ۱۸ عصر چهارشنبه با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی و دولت آغاز شده بود پس از ۱۵ ساعت چانه زنی و مذاکره طولانی و فشرده سرانجام با توافق شرکای اجتماعی نتیجه داد و اعضای شورای عالی کار، حداقل دستمزد سال آینده کارگران را ۵۷.۴ درصد افزایش دادند.

بر این اساس حداقل دستمزد ۱۴۰۱ از دو میلیون و ۶۵۵ هزار تومان به ۴ میلیون و ۱۷۹ هزار تومان افزایش یافت.
حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱ مشخص شد
شورای‌عالی کار در خصوص مبلغ حق مسکن و بن خواربار نیز تصمیم گیری کرد و مبلغ بن خواربار کارگران را ۸۵۰ هزار تومان و حق مسکن را ۶۵۰ هزار تومان تعیین کرد، اما مصوبه مهم شورا در خصوص میزان سایر سطوح مزدی بود که آن را تا ۳۸ درصد بالا برد.

علی حسین رعیتی فرد _ معاون وزیر کار _ پیشتر اعلام کرده بود: تکلیف دستمزد کارگران در تاریخ ۲۱ اسفند مشخص خواهد شد و اعضای شورای عالی کار صبح روز پنجشنبه و در مذاکراتی طولانی و فشرده سرانجام در خصوص پایه حقوق و دستمزد و سایر سطوح مزدی و مزایای جانبی مزد به جمع بندی رسیده و حداقل دستمزد کارگران را نهایی کردند.

کارشناسان با اشاره به عقب افتادگی مزدی سال‌های گذشته کارگران همواره تاکید کردند به جهت حفظ قدرت خرید و بهبود وضع معیشت کارگران در سال‌های سخت تحریم، رکود، فشار اقتصادی، نوسان نرخ ارز و کرونا، تصمیمی شایسته و منطقی برای دستمزد کارگران اتخاذ شود و میزان دستمزد به گونه‌ای تعیین شود که هزینه‌های زندگی خانوار‌های کارگری را پوشش دهد.

با افزایش ۵۷.۴ درصدی حداقل دستمزد پایه حقوق کارگران از دو میلیون و ۶۵۵ هزار تومان به ۴ میلیون و ۱۷۹ هزار تومان رسید و با محاسبه مبلغ حق مسکن، بن خواربار و حق اولاد به بیش از ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد.
حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱ مشخص شد
 
همانگونه که بیان گردید، با این افزایش حقوق ، مسلما شاهد افزایش اخراج ها و تشدید بیکاری ها خواهیم بود.
حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱ مشخص شد
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری اقتصادنیوز، تاریخ انتشار:۱۹ اسفند ۱۴۰۰، کدخبر:۴۸۱۸۸۰، www.eghtesadnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بی‌کس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
0
0
باسلام‌خدمت‌دوستان‌کارگرومسئولین‌عزیز‌ببخشید‌شماکه‌داریید‌بعدازچندین‌ده‌یک‌کارخوب‌وخداپسندانه‌برای‌کارگرها‌انجام‌میدید‌دیگه‌این‌حداقل‌چیه‌وحداکثر‌اگر۵۷‌درصد‌اضافه‌کردیید‌خوب‌دمتون‌گرم‌وخدایارویاورتون‌باشه‌الان‌هرشرکتی‌که‌میرید‌حداقل‌دستمزدومیزنه‌نباید‌دیگه‌این‌حداقل‌ومیذاشتید‌که‌پیمانکار‌بازام‌حق‌کارگربیچاره‌روضایع‌کنه‌حرفی‌ام‌بزنه‌میگن‌همبن‌که‌هست‌دوستداری‌بفرما‌دوستم‌نداری‌خدابه‌همرات‌توروخدا‌درستش‌کنید‌دقیق‌همون۵۷درصدباشه‌‌ممنون
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین