پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۳۰۲
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۲
نشست تخصصی با محوریت "بررسی چالش های منابع طبیعی جنوب کرمان" با حضور هیئت رئیسه دانشگاه، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان و جمعی از اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه جیرفت برگزار شد.
شعار سال: رئیس دانشگاه جیرفت دکتر حسین شکفته در این نشست گفت: دانشگاه‌های کشور به سمت نسل چهارم در حال حرکت هستند و دانشگاه جیرفت، پژوهش‌های کاربردی خود را با نگاه به مسائل و مشکلات منطقه جنوب دنبال می‌کند و اعضای هیات علمی نیز این مهم را در دستور کار خود قرار داده اند.

دکتر شکفته با اشاره به تولید ثروت از پژوهش‌های کاربردی خاطرنشان کرد: امروزه باید به دنبال تولید فناوری از پژوهش‌ها باشیم و تنها به پژوهش اکتفا نکنیم، لذا دستگاه‌های اجرایی در این زمینه به مراکز آموزش عالی کمک کنند.

وی با بیان این مطلب که راه اندازی استارت آپ‌های مختلف در جنوب کرمان یکی از مهمترین فعالیت‌های مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه جیرفت است، تصریح کرد: این استارت آپ‌ها باعث می‌شود جوانان و فارع التحصیلان بخش‌های مختلف ایده‌های خود را مطرح و با کمک مرکز رشد ایده‌ها پرورش داده می‌شود و نهایتاً به تولید فناوری و محصول ختم می‌شود.

دکتر شکفته ادامه داد: برگزاری استارت آپ در حوزه منابع طبیعی باعث می‌شود ایده‌های نو در راستای حفظ، نگهداری و ارتقا عرصه‌ای منابع طبیعی رشد خوبی پیدا کند و این مهم نیازمند همکاری اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان است.

دکتر احمدی مدیرکل منابع طبیعی آبخیزداری جنوب کرمان ضمن گرامی داشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: همه تلاش همکاران ما در اداره کل در راستای پویایی منابع طبیعی است و این مهم نیازمند حمایت همه آهاد جامعه است.

وی تصریح کرد: اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان به دنبال استفاده از دانش و پژوهش دانشگاهیان در راستای حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی می‌باشد.

دکتر احمدی ایجاد ارتباط مستمر با دانشگاه را یکی از مهمترین راه کار‌های نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی دانست و ادامه داد: باید به دنبال ارتقا ارتباط با دانشگاه باشیم، زیرا ضمن استفاده از توان علمی و پژوهشی دانشگاه از ظرفیت دانشجویان در راستای نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی بهره‌مند شویم.

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه جیرفت در ادامه گفت: این دانشکده، بعنوان تنها دانشکده منابع طبیعی در استان کرمان در راستای رسالت علمی خود، از توانمندی بالایی در زمینه حل مشکلات عرصه‌های منابع طبیعی برخوردار بوده که وظیفه خطیر تربیت نیروی انسانی متخصص در خصوص حفاظت و حراست از منابع آب و خاک را در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد عهده دار شده است

دکتر مجتبی سلیمانی افزود: با تعامل بالایی که مابین دانشگاه جیرفت و اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان ایجاد شده است، اراده و توانایی لازم برای حل مشکلات عرصه‌های منابع طبیعی بعنوان بستر حیات در قالب کارگروه‌های مشترک علمی تخصصی وجود دارد. اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان هرساله میزبان تعداد زیادی از دانشجویان کاراموز از دانشگاه جیرفت است که نیازمند سازوکار لازم برای اثربخشی بیشتر دوره کاراموزی این دانشجویان می‌باشیم. از سوی دیگر، وجود اعضای هیات علمی متخصص و برخورداری از زیرساخت‌های آزمایشگاهی لازم، ظرفیت بالایی جهت پاسخ‌دهی به نیاز‌های پژوهشی در حوزه منابع طبیعی را مهیا نموده است که این مهم با نیازسنجی از بخش‌های اجرایی می‌تواند منسجم‌تر ادامه پیدا کند.

وی تصریح کرد: تخریب اراضی و بیابان‌زایی، سیل و خشکسالی و مشکلات ناشی از آن، از جمله مهمترین چالش‌های منابع طبیعی در جنوب کرمان به شمار می‌رود که بدون شک با تعامل و هم اندیشی علمی بیشتر میان دانشگاه و بخش اجرایی می‌توان خسارات و هزینه‌های انسانی و مادی آن را بطور معنی داری کاهش داد. هدفمند نمودن تحقیقات علمی و پژوهش‌ها، افزیش آگاهی عمومی نسبت به اهمیت منابع طبیعی و تشکیل کارگروه‌های مشترک متشکل از دستگاه‌های متولی از جمله مهمترین مولفه‌های رفع مشکلات منابع طبیعی در جنوب کرمان است که بایستی مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر: ۶۷۶۲۰، www.msrt.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین