پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۲۱۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳
در پی تکرار تاخیر طولانی پرواز‌ها که اخیرا منجر به سرگردانی مسافران تهران- نجف و معطلی یک روزه مسافران هواپیمایی آتا در فرودگاه بغداد شد، مجوز پرواز‌های اربعین امسال از شرکت‌های هواپیمایی متخلف گرفته خواهد شد و یک شرکت هواپیمایی خوش‌نام مراسم اربعین امسال را پوشش می‌دهد.
شعار سال: امسال پیش‌بینی شده است تا ۵ میلیون زائر کربلا برای شرکت در اربعین از طریق هواپیما، قطار و حمل‌و نقل زمینی جابه‌جا شوند که بر اساس اعلام وزیر راه و شهرسازی بین ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر با پرواز جابجا خواهند شد و همین مسئله برنامه ریزی برای کاهش تاخیرات پروازی و پاسخگویی ایرلاین‌ها به مسافران را برای سازمان هواپیمایی کشور سخت‌تر می‌کند.

اتفاق دو روز گذشته در مورد تاخیر زنجیروار پرواز‌های نجف و بغداد شرکت هواپیمایی آتا نیز که تعداد زیادی از پرواز‌های عراق را پوشش می‌دهد این سوال را برجای می‌گذارد که چرا ایرلاین‌های متخلف از گردونه پرواز‌های عتبات حذف نمی‌شوند و در عین حال حقوق مسافر در زمان تاخیر پرواز‌ها توسط این ایرلاین‌ها رعایت نمی‌شود؟

دستورالعمل حقوق مسافر، ایرلاین‌ها را موظف می‌کند تا نماینده آن‌ها در فرودگاه پاسخگوی هر نوع تاخیر، ابطال و یا نقص فنی پرواز باشد. با این حال در بسیاری از موارد راهنمایی مسافر در غیاب نماینده ایرلاین به فرودگاه محول می‌شود و از آنجایی که فرودگاه‌ها وظیفه‌ای برای پاسخگویی به تخلفات ایرلاین‌های خارجی ندارد، سرگردانی مسافران ایرانی در فرودگاه‌های خارجی بیشتر هم می‌شود.

گلایه مسافران هواپیمایی آتا از سرگردانی در فرودگاه بغداد

مسافران هواپیمایی آتا که روز چهارشنبه در فرودگاه بغداد برای بازگشت به تهران یک روز انتظار کشیدند می‌گویند: «هیچ کس در فرودگاه بغداد ازاین شرکت نبود که پاسخگو باشد، شماره‌های ایرانشان هم پاسخگو نبود.»

بر اساس تماس یک مسافر این پرواز از بغداد، فرودگاه بغداد به مسافران اعلام می‌کرد که شرکت آتا نماینده‌ای در این فرودگاه ندارد.

۹۵ درصد مسیر‌های پروازی در دست چارترکنندگان است و شرکت‌های هواپیمایی از ترس اینکه مبادا دخل و خرجشان با هم جور نیاید به صورت سه ماهه یا سالانه مسیر‌های پروازی را به چارترکنندگان می‌فروشند؛ نهایتا این مسافر است که در زمان تاخیر و ابطال پرواز نمی‌داند حق خود را از کجا و چه کسی بگیرد؟

ماجرای پرواز‌های اخیر هواپیمایی آتا هم از همین واگذاری و فروش چارتری به چارترکنندگان بازمی‌گردد که به دستور وزیر راه و شهرسازی در مراسم اربعین امسال ممنوع است.

رستم قاسمی سه هفته پیش اعلام‌کرد که ممنوعیت فروش چارتری بلیت‌های اربعین ابلاغ شده است و نرخگذاری نیز به زودی انجام و اعلام می‌شود و اگر ایرلاین‌ها پیش‌تر مسیر‌ها را به چارتر کننگان فروخته باشند باید قرارداد‌های فروش را لغو کنند.

حالا سازمان هواپیمایی کشوری تصمیم دارد با لغو مجوز پرواز‌های ایرلاین‌هایی که به فروش چارتری ادامه داده و تاخیر پرواز‌ها را دو چندان می‌کنند، مراسم اربعین امسال در شهریور ماه را با حضور یک یا دو شرکت هواپیمایی خوشنام و در سطح سرویس دهی بالا برگزار کند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازهمشهری آنلاین، تاریخ انتشار:۲۱ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۶۹۷۲۷۳، www.hamshahrionline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
0
0
ببینیم و تعریف کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
0
0
پوست کنی ها در اربعین شروع می شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
0
0
اربعین که بهشت ایرلاین ها و شرکت های مسافرتی زیارتی است . چارتر پشت چارتر به اسم کمبود پرواز
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین