پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۰۴۳
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸
روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری ، اخیرا بیان داشته است که برخی استارت‌آپ‌ها ناهنجاری‌های فرهنگی دارند و باید برای آن‌ها رقبای انقلابی راه‌اندازی شود. سوال اینجاست که واقعا این طرز تفکر از کدام انحراف شناختی نشات گرفته است . مجموعه شما اگر چنین توانی داشت، خیانت کرده اید که رو نکردید و اجرایی ننمودید. اگر شعار می دهید و لوقوز خوانی می کنید، شایسته شما نیست. اگر دچار سیاست زدگی و درگیر حاشیه ها شده اید، توصیه می کنیم، بسرعت از این فضای مسئله دار فاصله بگیرید. ما می پذیریم که کشور بدلیل طرز تفکر برخی افراد خاص ، دچار چالش شده و نباید با کم سیاستی، قاطی برخی از جریانات شد.

شعارسال: معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور مدعی است برخی از شرکت‌های اکوسیستم کارآفرینی استارتاپی، ناهنجاری‌های جدی فرهنگی دارند. او یکی از راه‌حل‌های این معضل را ایجاد رقبای قوی برای استارتاپ‌ها از سوی جریان‌های اصیل و انقلابی عنوان کرده است.

اگر توان و عُرضه راه اندازی رقبایی قوی برای استارتاپ‌ها از سوی جریان‌های انقلابی را داری، معطل نکن، اگر نه شعار نده و سکوت کن

«روح‌الله دهقانی فیروزآبادی» با انتشار پستی در یکی از شبکه‌های اجتماعی داخلی، واکنش جدیدی به ماجرا‌های تعلیق، فیلتر و پلمب چند استارتاپ داشت. او در راستای حاشیه‌های اخیر که برای چند استارتاپ از سوی دولتی‌ها رخ داده است، در اظهاراتی قابل تأمل گفت هویت فرهنگی اکوسیستم فناوری و اکوسیستم کارآفرینی استارتاپی که عموماً در حوزه اقتصاد دیجیتال فعالیت می‌کند، تفاوت‌های جدی دارد:

«بیشتر دانش‌بنیان‌ها که در زیست‌بوم فناوری فعالیت می‌کنند، به‌دلیل درگیر بودن با حل مسائل واقعی و مشکلات کشور، در حوزه‌های مختلف مانند درمان، نفت، کشاورزی، هوافضا و…، سلامت فرهنگی و دلبستگی به کشور دارند، اما برخی از شرکت‌های زیست‌بوم کارآفرینی استارتاپی ناهنجاری‌های جدی فرهنگی دارند.»

اگر توان و عُرضه راه اندازی رقبایی قوی برای استارتاپ‌ها از سوی جریان‌های انقلابی را داری، معطل نکن، اگر نه شعار نده و سکوت کن

دهقانی دلیل عمده این امر را جنس ورود این مسئله در سال‌های گذشته می‌داند که همراه با جریان‌های خارجی-غربی و فرهنگ غربی بوده و به باور او، آسیب‌های جدی هم داشته است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دیجیتال رئیس‌جمهور با معضل خواندن این امر، دو راه‌حل نیز برای آن پیشنهاد کرد؛ یک راه اینکه با حمایت از جریان‌های اصیل و معتقد فرهنگی و انقلابی، رقبایی جدی برای استارتاپ‌ها راه‌اندازی شود.

او همچنین پیشنهاد داده است که تدوین و اجرای قوانین محکم توسط تنظیم‌گر‌های اقتصاد دیجیتال در کشور انجام شود.

گفتنی است دهقانی طی یک سال اخیر بار‌ها وعده داده است تا طی سه سال، ۱۰ یونیکورن در کشور ایجاد شود. او در همین راستا نیز سه برنامه را در دستور کار قرار داده است که مجموعه‌ها را به کار کنسرسیومی تشویق می‌کند و به اعتقادش، این نقطه شروع یونیکورن‌شدن است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت دیجیاتو، تاریخ انتشار: 14مرداد1402، کدخبر: -، digiato.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین