پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۴۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷
در سال ۱۴۰۰، میزان سرانه هزینه پرسنلی کارکنان شرکت ملی گاز ماهانه ۷۶ میلیون تومان بوده است. در واقع دولت در سال ۱۴۰۰ برای یک پرسنل شرکت ملی گاز به طور متوسط حدود یک میلیارد تومان (بطور دقیق‌تر ۹۱۲.۳ میلیون تومان) هزینه کرده است. ارقام مستندی که سوالات زیادی را ذهن ایجاد نموده و نیازمند ارایه توضیحات توسط شرکت ملی گاز است.

شعارسال: در میان شرکت‌های دولتی، پرسنل شرکت ملی گاز بیشترین حقوق و مزایا(بطور دقیق تر ، سرانه هزینه پرسنلی) را دریافت می‌کنند. این ادعا را آمار‌های رسمی منتشرشده دست‌کم برای سال ۱۴۰۰ تأیید می‌کند.


پرداخت حقوق میلیاردی در شرکت ملی گاز + به این نوع تبعیض های ناشایست خاتمه دهید، آقایان نماینده خوش غیرت با شما هستیم

بر اساس کتابی که وزارت اقتصاد در بهار امسال تحت عنوان «نگاهی به عملکرد شرکت‌های دولتی» منتشر کرده، وضعیت سرانه هزینه پرسنلی شرکت‌های دولتی مورد بررسی قرار گرفته و نام ۱۰ شرکت که دارای بالاترین هزینه پرسنلی هستند، لیست شده است.در میان شرکت‌های دولتی با بیشترین سرانه هزینه پرسنلی، شرکت ملی گاز در صدر قرار دارد. بر اساس آخرین گزارش‌ها در سال ۱۴۰۰، میزان سرانه هزینه پرسنلی کارکنان شرکت ملی گاز ماهانه ۷۶ میلیون تومان بوده است. در واقع دولت در سال ۱۴۰۰ برای یک پرسنل شرکت ملی گاز به طور متوسط حدود یک میلیارد تومان (معادل دقیق ۹۱۲.۳ میلیون تومان) هزینه کرده است. بدیهی است که این ارقام مربوط به تمام کارکنان نمی‌شود و شامل سرانه یعنی میانگین پرداختی برای هر فرد است.

«هزینه پرسنلی» عبارت است از مجموع حقوق و مزایا، رفاهیات، اضافه کار، عیدی و پاداش، حق بیمه و بازنشستگی سهم کارفرما که شرکت بابت نیروی انسانی شاغل در شرکت می‌پردازد.

بعد از شرکت ملی گاز، بیشترین حقوق و مزایا به کارمندان فرودگاه امام خمینی تعلق دارد. سرانه ماهانه هزینه پرسنلی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی در سال ۱۴۰۰ معادل ۵۲.۵ میلیون تومان بوده است. رتبه سوم نیز مربوط به شرکت توانیر است، میزان سرانه هزینه پرسنلی کارکنان شرکت توانیر در سال ۱۴۰۰، ماهانه حدود ۴۴ میلیون تومان بوده است.

پرداخت حقوق میلیاردی در شرکت ملی گاز + به این نوع تبعیض های ناشایست خاتمه دهید، آقایان نماینده خوش غیرت با شما هستیم

در میان ۱۰ شرکت دولتی با بیشترین سرانه هزینه پرسنلی، نام سه بانک ملی، کشاورزی و توسعه صادرات نیز به چشم می‌خورد. میزان حقوق و مزایای این سه بانک در سال ۱۴۰۰ به طور ماهانه بین ۳۳ تا ۴۴ میلیون تومان بوده است.
نکته قابل توجه این است که در میان ۱۰ شرکت مورد اشاره، تنها دو بانک ملی و بانک کشاورزی جزو شرکت‌های دولتی با بیشترین تعداد نیروی انسانی است. بر اساس آخرین اطلاعات در سال ۱۴۰۰، مجموع نیروی انسانی بانک ملی ۲۸ هزار و ۵۷۰ نفر و برای بانک کشاورزی معادل ۱۴ هزار و ۷۴۶ نفر بوده است؛ بنابراین در سال ۱۴۰۰ دولت بابت هر پرسنل شرکت بانک ملی ۵۲۶ میلیون تومان و بابت تمام پرسنل این شرکت حدود ۱۵ همت هزینه کرده است. برای بانک کشاورزی نیز این میزان برای یک پرسنل به طور متوسط معادل ۴۴۲ میلیون تومان و برای تمام کارکنان این شرکت حدود ۶.۵ همت بوده است.

*لیست شرکت های دارای بیشترین بدهکاری:

اکثر بدهکارترین شرکت‌های دولتی را بانکی‌ها تشکیل می‌دهند که بانک سپه در صدر بانک‌ها قرار دارد. در میان شرکت‌های دولتی با بیشترین بدهی، شرکت ملی نفت در صدر قرار دارد. بر اساس آخرین گزارش‌ها در سال ۱۴۰۰، میزان بدهی شرکت ملی نفت معادل هزار و ۶۸۳ همت بوده است. 
بعد از شرکت ملی نفت ایران بدهکارترین شرکت، بانک سپه و بانک ملی است. میزان بدهی بانک سپه در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۸۳۵ همت و برای بانک ملی به بیش از ۷۶۷ همت رسیده است.

پرداخت حقوق میلیاردی در شرکت ملی گاز + به این نوع تبعیض های ناشایست خاتمه دهید، آقایان نماینده خوش غیرت با شما هستیم


*بانکی‌های ابر بدهکار
از میان ۱۰ شرکت دولتی که بیشترین میزان بدهی را دارا هستند، ۶ شرکت را بانک‌ها تشکیل می‌دهند. نام بانک‌های سپه، ملی، صنعت و معدن، کشاورزی، مسکن و توسعه صادرات در لیست بدهکارترین شرکت‌های دولتی قرار دارد که بانک سپه با بدهی ۸۳۵ همتی دارای بیشترین بدهی بوده و در صدر قرار دارد. نکته قابل توجه این است که نام دو بانک ملی و کشاورزی که در لیست بدهکارترین شرکت‌های دولتی به ثبت رسیده دارای بیشترین هزینه پرسنلی نیز هستند.


شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت فرارو، تاریخ انتشار: 30مرداد1402، کدخبر: 659652، fararu.com/سایر منابع

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
0
0
چقدر اخبار مرتبط. چرا فقط برای گاز نوشته شده؟ فک کنم دارید قدرت تون را بصورت غیر مستقیم به رخ می کشید، درسته؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین