پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 23
کد خبر: ۳۹۴۹۹۷
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۴
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به ردیف بودجه مستقل پنج درصدی از اختصاص ۱.۵ همت به حوزه دانشگاه‌ها در حوزه فرهنگی، تصریح کرد: بالغ بر ۲۰ هزار مجموعه فرهنگی داریم که شاهد رشد تک تک این مجموعه‌ها بودیم ضمن اینکه میزان کرسی‌های آزاداندیشی سه برابر افزایش داشته است. باید از ایشان پرسید که اصل پایه در توسعه کرسی‌ها، کیفی گرایی است. آیا امار افزایش سه برابری به این مهم پرداخته است یا صرفا با برگزاری هر نشستی به اسم کرسی آزاد اندیشی مواجه بوده ایم؟

شعارسال: عبدالحسین کلانتری شامگاه سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت شهید آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت، اظهار داشت: در این مدت اخیر در سراسر کشور و به ویژه دانشگاه‌های سراسر کشور برنامه‌های خوب و با شکوهی برای شهدای خدمت گرفته شد که خود بازگوی محبوبیت این شخصیت بزرگ است که مسئولان باید ایشان را سر لوحه خودشان قرار بدهند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید به ویژگی‌های آیت‌الله رئیسی دقت شود، بیان کرد: از ویژگی‌های این مرد بزرگ می‌توان به مردمی بودن، صفا و خلوص، سیاست‌مداری، عبور از تنگ نظری‌های جناحی، بلند نظری انقلابی، استفاده از همه ظرفیت‌ها، جلوگیری از تشدید نگاه‌های ضدانقلابی، مروت و جوانمردی سیاسی و تقوای سیاسی که گره گم شده این روز‌های کشور ما است اشاره کرد.

افزایش سه برابری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های بارز آیت‌الله رئیسی این بود که نگاه ویژه‌ای به علم داشت، افزود: این وجه علمی رابطه زیادی با بخش فرهنگی دارد و هر موقع ما این را ندیدیم ضربه بزرگی خوردیم.

کلانتری با بیان اینکه شهید جمهور سرمایه‌گذاری در زمینه فرهنگی را یکی از بزرگترین سرمایه‌ها می‌دانست، گفت: سرمایه‌گذاری در این حوزه سبب پرورش جوانان ما در سطح جامعه می‌شود و هر گاه این وجه را نادیده گرفتیم همان جا ضربه خوردیم که شهید رئیسی به خوبی این موضوع را درک کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه در زمان کرونا تاکید آیت‌الله رئیسی بر روی این بود که کلاس دانشگاه‌ها باید حضوری برگزار شود، تصریح کرد: این اقدام با این هدف که خسارت‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی که زمان کرونا ایجاد شده بود رخت بربندد. بعد از کرونا دانشگاه‌ها به وضعیت عادی خود برگشت و بر اساس همین نگاه هم بود که بر جنبه اجتماعی دانشگاه‌ها تاکید فراوانی شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: آیت‌الله رئیسی تاکید داشتند که دانشگاهی که نتواند حل مسائل کند به کارکرد اصلی خود نپرداخته و رسالت اصلی خودش را فراموش کرده است.

کلانتری با اشاره به اینکه آیت‌الله رئیسی حضور مکرری در دانشگاه‌ها داشتند، بیان کرد: ایشان دانشگاه را اتاق فکر نظام و دولت می‌دانستند و ماهانه یک بار با اساتید و دانشجویان دیدار داشتند و ارتباط خیلی نزدیکی با محیط دانشگاه داشتند و به این دیدار و رابطه صمیمی و نزدیک تاکید زیادی داشتند براین اساس حضور کابینه دولت سیزدهم در دانشگاه‌ها در ایام ۱۶ آذر به ۲۰۰ نفر از مسئولان عالی‌رتبه کشور در دانشگاه‌ها رسید.

وی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی تاکید فراوانی بر روی حضور مسئولان در دانشگاه داشتند، افزود: در حوادث ۱۴۰۱ بر این مضامین تاکید می‌کردند که باید با دانشجو ارتباط برقرار شود و پای حرف دل دانشجو بشینیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به ردیف بودجه مستقل پنج درصدی از اختصاص ۱.۵ همت به حوزه دانشگاه‌ها در حوزه فرهنگی، تصریح کرد: بالغ بر ۲۰ هزار مجموعه فرهنگی داریم که شاهد رشد تک تک این مجموعه‌ها بودیم ضمن اینکه میزان کرسی‌های آزاداندیشی سه برابر افزایش داشته است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 9خرداد1403، کدخبر: 3094768، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین