پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۴ - 2025 June 17
کد خبر: ۳۹۶۸۱۹
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶
پس از دو ماه گمانه زنی و تأیید و تکذیب، قیمت خودرو در کارخانه رسماً مجوز افزایش قیمت گرفت. بر این اساس، متوسط افزایش نرخ محصولات ایران خودرو و سایپا ۳۰ درصد اعلام شده البته برخی از محصولات بالای ۳۰ درصدی و برخی شاهد افزایش ۲۰ درصدی قیمت‌ها هستند. گفتنی است، قیمت‌های اعلامی، ارزش پایه کارخانه است و تعرفه‌های قانونی، شماره گذاری، بیمه و ... به قیمت نهایی مصرف کننده اضافه خواهد شد. نکته جالب توجه اینجاست که از شهروند تا مدیر کارخانه و متخصص بیرونی می‌دانند که در صنعت خودروسازی بنوعی دچار فاجعه هستیم و کسی نمی‌خواهد اقدامی کند. اگر درد آقایان صنعت و توان تولید ملی است، در سه پازل دعوت از خودروساز معتبر خارجی، اخذ امتیاز قطعه سازی با انتقال کامل فناوری در دامنه زمانی ۵ ساله به داخل کشور، اخذ امتیاز صادرات محصول نهایی به کشور‌های دیگر، می‌توان ان مشکل را حل کرد. مصرف سوخت خودرو‌های کشور دو برابر استاندارد جهانی است و با ناترازی سوخت مواجه هستیم. تصادفات کشور و تحمیل هزینه خسارات، فوت و معلولیت‌ها بر کشور تا حد ۵ درصد کل تولید ناخالص داخلی است. میزان الودگی و آلوده سازی هوا از مرز فاجعه گذشته و تحمیل حدود ۴۰ هزار مرگ در سال و فشار بر سیستم بهداشت و درمان نتیجه کار همین صنعت ناکارآمد است. خودروساز داخلی بدلیل ناکارامدی متاسفانه خودرو نمی‌فروشد بلکه جیب مردم را خالی می‌کند. با این اوصاف چرا باید اجازه ادامه فعالیت به آن‌ها داد؟ این افزایش قیمت، حتی در بازار دارای تورم رکودی حاضر، پیامد افزایش ۱۰ درصدی قیمت بازار آزاد را به ارمغان می‌آورد. قضاوت با بزرگان و زعمای قوم.

شعارسال: درخواست نماینده خودروسازان از معاون اول رییس جمهور مبنی بر افزایش ۳۰ درصدی قیمت کارخانه‌ای خودرو‌های داخلی باوجود آنکه مخالفان زیادی داشت و مصداق بارز تضییع حقوق مردم بود، اما کار خودش را کرد و امروز نیز تیرخلاص از سوی شورای رقابت زده شد و در نهایت این ایران خودرو و سایپا بودند که موفق شدند محصولاتی که به عقیده مصرف کنندگان بی‌کیفیت است را با افزایش سرسام آور به مردم تحمیل کنند.

افزایش حدودا ۳۰ درصدی قیمت خودرو‌هایی بی کیفیت داخلی و غلبه زور خودروسازان به شورای رقابت + وقتی همین به اصطلاح خودرو سازان سر اقتصاد را بریدند، احتمالا آقایان از خواب بیدار می‌شوند

 باوجودی که تغییری در کیفیت خودرو‌های داخلی اعمال نشد، اما زور خودروسازان به شورای رقابت رسید و توانستند مجوز افزایش قیمت ۳۰ درصدی را از شورای رقابت دریافت کنند. به دنبال این ابلاغ، علیمردان عظیمی، مدیرعامل گروه خودروسازی ایران‌خودرو و سید جواد توسلی‌مهر، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با انتشار نامه شبانه در کدال، در اطلاعیه‌های جداگانه‌ای فهرست جدید قیمت محصولات خود را اعلام کردند و قیمت‌های جدید ۲۶ محصول را بین ۲۱ تا ۳۵ درصد افزایش دادند.

بیشترین گرانی محصولات مربوط به چند محصول از خانواده دنا و ساینا دو گانه با ۳۵ درصد و کمترین آن مربوط به ساینا با حدود ۲۱ درصد است که مالیات بر ارزش افزوده، هزینه شماره گذاری، بیمه شخص ثالث و سایر عوارض و پرداخت‌های قانونی به مبالغ اعلامی اضافه می‌شود.

این افزایش قیمت شامل حال خودرو‌های ثبت نامی نیز می‌شود به طوری که متقاضیانی که در سامانه یکپارچه اقدام به ثبت نام و پیش فروش محصولات ایران خودرو و سایپا کرده بودند به دلیل اینکه مبلغی به حساب خودروساز واریز نکرده باید با نرخ نامه جدید مبلغ محصول ثبت نامی را به کارخانه واریز کنند.

لیست قیمت جدید محصولات ایران خودرو و ساپیا به شرح زیر است:

افزایش حدودا ۳۰ درصدی قیمت خودرو‌هایی بی کیفیت داخلی و غلبه زور خودروسازان به شورای رقابت + وقتی همین به اصطلاح خودرو سازان سر اقتصاد را بریدند، احتمالا آقایان از خواب بیدار می‌شوند

افزایش حدودا ۳۰ درصدی قیمت خودرو‌هایی بی کیفیت داخلی و غلبه زور خودروسازان به شورای رقابت + وقتی همین به اصطلاح خودرو سازان سر اقتصاد را بریدند، احتمالا آقایان از خواب بیدار می‌شوند

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از تابناک، تاریخ انتشار: 28آبان1403، کدخبر:1272256، www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین