پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۲۸۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
با گذشت 6 سال از عمر دانشکده مدیریت و حسابداری رزن هنوز هیچگونه اقدامی براي احداث ساختمان اختصاصی صورت نگرفته است.

شعار سال: شهرستان رزن در سال 1385 توسط نماینده وقت موافقت اصولی خود را از سوی دانشگاه بوعلی برای حضور دانشکده مدیریت و حسابداری در رزن گرفت و سرانجام در سال 1389 با 37 دانشجو با ساختمان استیجاری افتتاح شد. اما با گذشت 6 سال از افتتاح این دانشکده در رزن هیچ اقدامی برای کلنگ‌زنی ساختمان اختصاصی دانشگاه صورت نگرفت.
حالا به گفته مدیریت دانشکده، دانشگاه بوعلی قصد جمع‌آوری دانشکده 6 ساله رزن را در سر دارد؛ این در حالیست که ماده 216 احداث دانشکده دريافت شده و این دانشکده دارای 400 دانشجو است.
»
به هر قیمتی نمی‌خواهیم دانشگاه داشته باشیم و به هر قیمتی دانشگاه را از دست نمی‌دهیم». اين صحبت فرماندار رزن در جلسه‌ای بود که با هدف تأمین فضای «دانشکده مدیریت و حسابداری شهرستان رزن» عنوان شد.
جلسه‌ای که با صحبت‌های انتقادی و پرتنش سهرابی، مدیریت دانشکده مدیریت و حسابداری شهرستان آغاز شد و در ادامه واکنش‌های توأم با عصبانیت فرماندار به صحبت‌های مرتضی بختیاری، مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان را به دنبال داشت.
انتقادات در این جلسه به تأمین فضای دانشکده ختم نشد و علل سیگاری شدن دانشجویان نیز زیر ذره‌بین کارشناسی خود رفت که نبود فضای تفریحی و ورزشی کافی را از مهمترین دلایل آن برشمردند.
فرماندار رزن در این جلسه مهمترین معضل دانشکده مدیریت و حسابداری را نبود فضا دانست و گفت: برای اعتلای فرهنگی و دانشگاهی شهرستان باید همه مسئولان دست در دست هم دهیم.
فتحعلی‌حسینی پیشرفت رزن را در گروی اتحاد و همدلی اعلام كرد و افزود: به هر بهانه‌ای نمی‌خواهیم فرصت را از دست بدهیم و مشکلات کنونی نباید منجر به این شود که دانشگاه به مرکز استان بازگردد.
حیات دانشکده در گروی ظرفیت‌سازی
رئیس دانشکده مدیریت و حسابداری رزن نیز در ادامه با اشاره به مشکلات رزن گفت: ظرفیت‌های رزن جوابگوی انتظارات دانشگاه نيست؛ بنابراين اگر شهرستان قصد فعال بودن دانشكده را دارد باید براي ظرفیت‌سازی آن گام بردارد. روح‌ا... سهرابی با بيان اینکه نبود فضای تفریحی در رزن منجر به روی آوردن دانشجویان به سیگار شده است، افزود: تعدادی از دانشجویان به علت نداشتن تفریح به ‌موقع و همچنین نبود زیرساخت‌های تفریحی و ورزشی مناسب به مصرف سیگار روی آورده‌اند. البته در اين ميان فرماندار رزن سريعاً واکنش نشان داد و گفت: «اگر دانشجو سیگاری شده است، چه ارتباطی به شهرستان و فضایش دارد و بهتر است همه چیز را با هم ارتباط ندهیم»
رئیس دانشکده مدیریت و حسابداری رزن در ادامه گفت: اگر طبق استاندارد عمل کنیم، سالتحصیلی آینده 100 دانشجوی دیگر به مجموع دانشجویان دانشکده افزوده خواهد شد؛ این در حالیست که فضای موجود جوابگو نيست.
سهرابی همچنين با گلايه از اينكه مسئولان شهرستان از دانشکده بازدید نداشته‌اند، افزود: جلسه مسئولان شهرستان با دانشجویان و نشستن پای درددل‌های آنها منجر به ارتقاي انگیزه دانشجویان خواهد شد؛ این درحالیست که هیچ مسئولی در رزن پای درددل دانشجویان ننشسته است.
به گفته وي، اگر زیرساخت‌های موجود شهرستان و همچنین فضای موجود در اختیار دانشکده قرار نگیرد این دانشکده به مرکز استان انتقال خواهد یافت.
فرماندار رزن هم در واكنش به اين تهديد هم صراحتاً گفت: «ما را تهدید نکنید، زیرا به هر قیمتی نمی‌خواهیم دانشگاه داشته باشیم».
ساختمان شورای شهر مادام‌العمر در اختیار دانشکده نیست
محمد افشاری رئیس شورای اسلامي شهر رزن نیز در ادامه جلسه با تأكيد بر اینکه ساختمان شورای شهر با هدف مساعدت در اختیار دانشکده قرار گرفته است، گفت: بنا نبود ساختمان شورای شهر مادام‌العمر در اختیار دانشکده قرار گیرد؛ بنابراين طبق وعده‌های اولیه، دانشگاه باید در همان سال‌های اولیه به ساخت ساختمان مجزا برای خود اقدام می‌کرد که پس از گذشت 6 سال از حضور دانشکده در رزن هیچگونه اقدامی مشاهده نشده است.
استعدادها در دانشکده کشته نشود!
رئیس سابق دانشگاه فرهنگیان همدان در ادامه بر حاد بودن مشکلات تفریحی و ورزشی دانشجویان تأكيد كرد و افزود: اگر فضا و اتاق‌های کافی در اختیار دانشکده قرار گیرد؛ اما و اگر‌ها به احسن تبدیل خواهد شد.
نجفی، کمبود فضای دانشگاه و همچنین فضاهای تفریحی و ورزشی را از جمله عوامل از بین رفتن استعدادهای دانشجویان برشمرد و گفت: با ظرفیت‌سازی از کشتن استعدادها جلوگیری کنید.
وی بيان کرد: با توجه به اینکه دانشجویان از سراسر کشور در رزن حضور دارند و در بین آنها استعدادهای مناسبی وجود دارد؛ بنابراين برای پیشرفت حوزه‌های هنری، صنعتی و... شهرستان می‌توان از این ظرفیت‌ها به صورت مطلوب استفاده کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت همدان پیام، تاریخ 25 خرداد 95، کد مطلب: 71632: www.hamedanpayam.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
Netherlands
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
2
بابا اینا همه کاراشون رو فقط بلدن کلنگشو بزنن بعدش دیگه توانایی پیش بردن کاری از کاری رو ندارن
ن.ف83
محمد
France
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
0
2
از این پست ۲ سال و ۵ ماه میگذره و همچنان ما توو این شهرستانیم.یعنی واقعا دانشگاه بوعلی که خودشان موافقت حضور دانشکده رو اینجا دادن توانایی اینو ندارن جمعش کنن ببرن مرکز استان؟؟؟مثلا دانشگاه دهم کشورید.رسانه چرا کاری نمیکنه؟؟؟واقعا معلوم نیس فضای شهرستان جوابگوی دانشکده نیس؟؟؟به هر کدوم از استاد ها میگیم چرا اینجا اینجوریه میخندن بهمون، این چه معنی میده بنظرتون؟؟؟اینجا حتی موقع ثبت نام از ما تعهد گرفتن که حق نداریم انتقالی یا مهمان بگیریم به دانشگاه های دیگه، خب شاید یکی خوشش نیومده یا حتی مشکل خونوادگی داره اونو میخواین چیکار کنین؟؟؟کجای قانون نوشته شده هنگام ثبت نام از دانشجو تعهد بگیرن که نتونه انتقالی بگیره؟؟؟؟ما حتی حق انتقالی به خود دانشگاه بوعلی رو هم نداریم.از رسانه و مسئولای داشنگاه بوعلی خواهش میکنم رسیدگی کنن....لطفا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین