پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۶۴
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: شبکه ریلی جایگاه چندان قوی در کشور ندارد و با تلاش‌های انجام ‌شده، استراحتگاه‌ها و خدمات بین‌راهی در جاده‌ها افزایش می‌یابد.

شعارسال: داوود کشاورزیان در حاشیه نخستین سمپوزیوم ملی ارتقای ایمنی حمل‌ و نقل جاده‌ای در بستر آمایش سرزمیندر سمنان اظهار داشت: ایران حدود یک درصد جمعیت جهان را دارد و 4/1 درصد خودروهایی که در دنیا ثبت‌ شده، در کشور ایران است.

وی تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد میزان تلفات جاده‌ای در کشورمان بر اساس نمودارهای سال گذشته، حدود 4/1 درصد میزان تلفاتی است که در سطح دنیا رخ می‌دهد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: یکی از مهم‌ترین دلیل‌های بالا بودن تلفات جاده‌ای در ایران، سهم قابل توجه حمل و نقل جاده‌ای در مقایسه با کشورهای پیشرفته است.

کشاورزیان ادامه داد: در کشورهای پیشرفته، بیشترین سهم حمل و نقل را در حوزه مسافر بخش ریلی بر عهده دارد که متأسفانه در کشور ما این شبکه جایگاه چندان قوی ندارد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: روزبه‌روز از میزان حمل و نقل عمومی کاسته می‌شود و حمل و نقل شخصی و استفاده از خودروهای سواری افزایش می‌یابد و این‌ها مهم‌ترین عواملی بوده که در افزایش تلفات جاده‌ای مؤثر است.

راهکارهای کاهش تلفات و ارتقای ایمنی ارائه شود

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأکید کرد: کاهش تلفات جاده‌ای کمک همگانی را می‌طلبد؛ همه مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و ملی باید تلاش کنند تا با کمک یکدیگر بتوانیم تلفات جاده‌ای را کاهش دهیم.

کشاورزیان خاطر نشان کرد: مقامات استان سمنان به کمک استانداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان و اداره‌کل حمل و نقل استان سمپوزیوم ملی ارتقای ایمنی را برگزار کرده‌اند که امیدواریم با دستاوردهای این سمپوزیوم که با حضور صاحب‌نظران، اساتید و پژوهشگران به دست خواهد آمد، بتوانیم راهکارهایی را برای کاهش تلفات و ارتقای ایمنی داشته باشیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه اولویت نخست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ارتقای ایمنی است، اظهار داشت: در سطح سخت‌افزاری و جاده و نرم‌افزاری و استفاده از تجهیزات پیشرفته برای کنترل رفتار کاربران، آماده کردن راه‌ها و آشکار کردن نقاط پرحادثه تلاش‌هایی صورت گرفته و این‌ها از جمله کارهایی است که همکاران ما در استان‌ها موظف هستند در صدر کارهای خود انجام دهند.

کشاورزیان اظهار داشت: امسال هم تلاش ما این است که همانند سال‌های گذشته در آستانه سال نو، اعتباری را به استان‌ها تخصیص دهیم تا برای ایام نوروز راه‌ها را آماده کنند.

حجم تصادفات جاده‌ای در سمنان بیشتر از متوسط کشوری است

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: یکی از محورهای اصلی و شریان‌های مهم ارتباطی، مسیری است که از استان سمنان به سمت خراسان رضوی طی می‌شود و همه ‌ساله میلیون‌ها نفر از مردم کشورمان از این مسیر برای زیارت حرم حضرت رضا (ع) استفاده می‌کنند؛ به همین دلیل، حجم تصادفات جاده‌ای در استان سمنان به نسبت راه‌های استان بیشتر از متوسط کشوری است.

کشاورزیان گفت: با توجه به اینکه بیشترین سهم را در تلفات جاده‌ای خطای انسانی دارد، باید گفت مدیریت سرعت، حضور پررنگ پلیس‌راه و کنترل رفتار کاربران و رانندگان بیشترین سهم را در کاهش تلفات جاده‌ای خواهد داشت.

وی بیان داشت: افزایش استراحتگاه‌ها و خدمات بین‌راهی را در استان سمنان در برنامه‌های کاری خود داریم که کمک می‌کند تا راننده با شرایط خستگی به رانندگی خود ادامه ندهد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: مهم‌ترین محدودیت در دوران تحریم، تحریم خودروهای پیشرفته اروپایی بود که در سنوات قبل از تحریم، انواع برندهای اروپایی را در داخل کشور داشتیم اما در دوران تحریم محدودیت‌های جدی ایجاد شده بود.

کشاورزیان بیان داشت: امیدواریم بعد از به فرجام رسیدن برجام، زمینه حضور برندهای معتبر اروپایی در زمینه حمل و نقل عمومی در کشور فراهم شود و بتوانیم از ناوگان و امکانات ایمنی بهتر و مناسب‌تر برای سرنشین استفاده کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار خبر 2 بهمن 1394، کدمطلب: 13941102000180، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین