پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۰۰۷۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸
کارشناسان آموزشی ژاپن باور دارند، دانش‌آموزان دبستانی هیچ نیازی به نوشتن مشق شب ندارند.

شعار سال: در گزارش‌های پیشین «مشق شب» در کشور آمریکا، هنگ‌کنگ، انگلیس، سنگاپور، کانادا و فرانسه را مورد بررسی قرار دادیم و دریافتیم که از نظر سازمان آموزش و پرورش آمریکا، استاندارد مشق شب برای دانش‌آموزان تنها 10 دقیقه است، دانش‌آموزان هنگ‌کنگی صاحب بیشترین مشق شب در میان دانش‌آموزان جهان هستند، دانش‌آموزان انگلیسی نیز به حدی مشق شب می‌نویسند که دیگر تکلیف در خانه از حالت سرگرم‌کننده خارج و خسته‌کننده می‌شود، دانش‌آموزان سنگاپوری نیز روزانه سه ساعت را برای نوشتن مشق شب اختصاص می‌دهند، مشق شب در کانادا به تناسب نیازهای هر دانش‌آموز داده می‌شود و والدین با ابراز رضایتمندی از سیستم آموزش و پرورش کانادا، قدردان تلاش‌های آنها برای روش صحیح آموزشی این کشور هستند و در نهایت یکسانی مشق شب در فرانسه مهم‌ترین نقطه ضعف سیستم‌آموزشی این کشور است.

در گزارش زیر به بررسی مشق شب دانش‌آموزان ژاپنی خواهیم پرداخت و میزان ساعتی که آنها پای مشق شب می‌نشینند را بررسی می‌کنیم:

* دانش‌آ‌موزان دبستانی هیچ مشق شبی نمی‌نویسند

کارشناسان آموزشی ژاپن باور دارند، دانش‌آموزان دبستانی هیچ نیازی به نوشتن مشق شب ندارند؛ آموزش‌های سر کلاس باید در همان کلاس و محیط مدرسه برای کودکان بازگو شود و آنها تکلیف در خانه را به شکل دیگری در مدرسه به همراه با دوستانشان انجام دهند.


* رفتار قبل از دانش

در مدارس ژاپن از دانش‌آموزان ابتدایی هیچ آزمونی تا زمان رسیدن به درجه چهار یعنی سن 10 سالگی گرفته نمی‌شود؛ فقط آزمون‌‌های بسیار کوچک و ساده برای آنها تعریف می‌شود.

اعتقاد سیستم آموزشی کشور ژاپن بر این است که در سه سال اول تحصیلی، هدف از آموزش، قضاوت دانش کودکان نیست بلکه آموزش رفتارهای اجتماعی صحیح در برخورد با دیگران است تا به توسعه شخصیت آنها کمک کند.


* مشق شب در مقاطع بالاتر لزوم موفقیت تحصیلی

کارشناسان آموزشی ژاپن باور دارند، به همان اندازه که مشق شب در پایه‌های بالاتر با موفقیت تحصیلی ارتباط مستقیم دارد و قطعاً منجر به کسب نتایج بهتر تحصیلی می‌شود اما این موضوع راجع به دانش‌آموزان دبستانی صدق نمی‌کند و مستقیماً موجب عملکرد منفی آنها خواهد شد.

* میانگین همبستگی بین زمان صرف شده برای مشق شب و موفقیت تحصیلی " صفر"

بر اساس نتایج به دست آمده از یک محقق برجسته سیستم آموزشی، بین زمان صرف شده برای تکلیف در خانه و در پی آن کسب نمرات بهتر و دستیابی به موفقیت تحصیلی در پایه دبستان هیچ همبستگی وجود ندارد.


* 10 دقیقه مشق شب در مدرسه

کودکان ژاپنی تا کلاس سوم دبستان تنها 10 دقیقه مشق شب دارند که آن هم به کمک معلمان و مربیان خود در محیط مدرسه انجام می‌دهند.

* ریاضی تکلیف ثابت دانش‌آموزان

ریاضی بخش مهمی از دروس کودکان دبستانی در کشور ژاپن است و آنها تقریباً هر روز تکلیف ریاضی دارند، منتها آن را در مدرسه انجام می‌دهند تا اگر اشکالی داشتند توسط معلمان‌شان رفع شود.


* تکلیف در خانه برای تعطیلات تابستانی و زمستانی

دانش‌آموزان دبستانی گرچه در طی سال تحصیلی مشق شب نمی‌نویسند، اما موظف به انجام یک سری تکالیف مشخص در تعطیلات تابستانی و زمستانی خود هستند.

مشق شب آنها به قدری متفاوت و جذاب است که دانش‌آموزان را برای نوشتن سوق می‌دهد و کنجکاو می‌کند؛ به عنوان مثال آنها باید راجع به اینکه یک گیاه چگونه رشد می‌کند یا تاریخچه جامعه خود یا راجع به کتاب‌هایی که می‌خوانند و به آنها آموزش داده می‌شود، انشاء بنویسند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 4 دی 96، کد مطلب: 13961003001348: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
دقیقا همونطور که با ما تو مدرسه بچگیامون رفتار می شد خخخخخخ...موهاتو کچل کن و با کابل میزدنمون...بابا تورو خدا این چیزایه اثبات شدس لااقل برای بچه های ما انجامش بدی
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین